samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Nowe Volvo S60 – rzeźba nadwozia, która poruszy

Informacja prasowa / Data: 2010-02-18

Już 2 marca 2010 r. na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Genewie odbędzie się premiera światowa całkowicie nowego Volvo S60. Z tym modelem Volvo wkracza na jeden z najbardziej konkurencyjnych segmentów motoryzacyjnych – prestiżowych sedanów.

Volvo S60

Nowe Volvo S60 ma bardziej dynamiczny i sportowych charakter, niż jakikolwiek wcześniejszy model tej marki. Praktycznie wszystkie linie auta tworzą dynamiczny profil, który sprawia wrażenie bardziej nadwozia typu coupe niż sedan. Linia dachu, wyjątkowy kształt pokrywy silnika podkreślają sportowy charakter auta. Jednocześnie samochód jest przykładem najlepszego skandynawskiego wzornictwa.

„Projekt samochodu powstał w wyniku połączenia czystej pasji i chęci osiągnięcia najwyższego poziomu w dziedzinie rozwoju zawieszeń Volvo. Tym samym wkroczyliśmy w obszar, w którym nigdy jeszcze nie byliśmy” – powiedział Stefan Sällqvist, odpowiedzialny za prace nad zawieszeniem nowego Volvo.

Dynamiczne i komfortowe zawieszenie w nowym S60

Volvo S60

Samochód będzie oferowany z dwoma typami zawieszenia. Na rynku europejskim standardem będzie sportowe. Z kolei na większości rynków Ameryki Północnej i Azji samochód zostanie wyposażony w komfortowe zawieszenie, a wariant sportowy będzie opcją dodatkową. Różnice pomiędzy oboma rodzajami zawieszenia widać w budowie amortyzatorów oraz konstrukcji przedniej i tylnej ramy pomocniczej zawieszenia. Wariant komfortowy ma nieco bardziej miękkie ustawienia, pozwalające na bardziej płynną jazdę na drogach o nawierzchniach gorszej jakości. Oba warianty S60, mogą zostać wyposażone w zaawansowane, samokorygujące, aktywne zawieszenie Four-C.

Volvo S60 jest pierwszym modelem z układem Pedestrian Detection

Volvo S60

Nowy model Volvo został wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne poprawiające bezpieczeństwo oraz prawdziwie sportowe właściwości jezdne auta. Nowe Volvo S60 jako pierwsze otrzymało przełomowe rozwiązanie z dziedziny bezpieczeństwa czynnego, układ Pedestrian Detection oraz nowy, bardziej zaawansowany układ kontroli stabilizacji toru jazdy.

Volvo S60

Oprócz układu City Safety znajdującego się w wyposażeniu standardowym, nowe Volvo S60 wyposażone będzie w układ wykrywania oraz reakcji na pieszych pojawiających się przed samochodem, ang. Pedestrian Detection. Układ Pedestrain Detection wykorzystuje rozwiązania na najwyższym światowym poziomie techniki i wykrywa pieszych mogących wtargnąć na drogę przed samochodem, ostrzegając kierowcę i w razie konieczności autonomicznie uruchamiając hamulce z pełną silą hamowania. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku motoryzacyjnym. W sytuacji kryzysowej układ ostrzega kierowcę poprzez migający sygnał świetlny pojawiający się przed nim na szybie czołowej oraz poprzez sygnał akustyczny, równocześnie układ hamulcowy zostaje przygotowany do zadziałania i nagłego uruchomienia hamulców z pełną siłą.

Volvo S60

Układ Pedestrain Detection jest częścią układu Collision Mitiagtion Support z funkcją automatycznego hamowania i pozwala na uniknięcie uderzenia w pieszego przy prędkościach do 35 km/h, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje. Przy wyższych prędkościach głównym celem jest maksymalne zmniejszenie prędkości uderzenia w pieszego. Uderzenie w pieszego z mniejszą prędkością oznacza znaczącą redukcję poważnych obrażeń u pieszego. Np. jeżeli w wyniku działania układu Pedestrian Detection prędkość zostanie zmniejszona z 50 km/h do 25 km/h ryzyko śmiertelnych obrażeń pieszego spada o ponad 20%, a w pewnych przypadkach nawet o 85%.

Volvo S60

Nowe S60 jest pierwszym sedanem na rynku wyposażonym w system ASC (ang. Advanced Stability Control) podczas agresywnej jazdy poprawia prowadzenie auta, pokonywanie zakrętów i wykonywanie szybkich manewrów. Układ ASC posada czujniki poprzecznego przechylenia samochodu, dzięki czemu możliwe jest wykrycie tendencji do "zarzucenia" już w bardzo wczesnej fazie poślizgu. To oznacza, że układ DSTC zadziała wcześniej i precyzyjniej juz w początkowej fazie poślizgu bocznego, znacznie poprawiając prowadzenie pojazdu w zakrętach. Kolejnym nowym rozwiązaniem zastosowanym w nowym S60 jest układ CTC ang. Corner Traction Control, który sterując jednocześnie przyhamowywaniem kół po wewnętrznej stronie łuku kieruje więcej mocy do kół znajdujących się po zewnętrznej stronie łuku.

Układ hamulcowy na najwyższym technicznym poziomie to kolejna cecha wyróżniająca nowe Volvo S60. Ten prestiżowy sedan jest wyposażony w wiele układów, które współdziałając zapewniają najkrótszą możliwą drogę hamowania we wszystkich możliwych sytuacjach drogowych.

Wyjątkowa jakość wnętrza

Volvo S60

Wnętrze nowego Volvo S60 zostało wykonane z najwyższą dbałością o detale. Chociaż skupiono się na szczegółach zorientowanych na kierowcę, to S60 nadal jest pięcioosobowym autem, oferującym komfortową przestrzeń dla wszystkich pasażerów. Tylne siedzenie zostało zaprojektowane tak, aby osoba siedząca pośrodku czuła podparcie po bokach. Ponadto miejsce na kolana powiększono o 30 mm, a otwór bagażnika rozszerzono o 107 mm, w porównaniu do modelu S60 poprzedniej generacji.

Szeroka gama silników o mocach od 115 KM do 304 KM

Volvo S60

W momencie wprowadzenia samochodu do sprzedaży, będzie on oferowany z czterema typami jednostek napędowych. Dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 3.0l. i 2.0l o mocach 304 KM i 203 KM. A także dwoma jednostkami wysokoprężnymi o pojemności 2.4l. i 2.0l o mocach 205 KM i 163 KM. W pierwszym roku produkcji gama silników zostanie uzupełniona o kolejne 3 jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną. Pojemność skokowa benzynowych jednostek napędowych to 2.0l. oraz 1.6l. Gama silników wysokoprężnych zostanie uzupełniona o jednostkę DRIVe, o pojemności skokowej 1.6l., mocy 115 KM i średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,3 l/100 km. Modele wyposażone w jednostki wysokoprężne cechuje niskie zużycie paliwa – poniżej 6 l/100 km oraz niska emisja szkodliwych spalin, nawet do 115 g/km przypadku dwutlenku węgla.

Zestawienie silników dostępnych od uruchomienia produkcji:
 

Silniki benzynowe
Pojemność skokowa
Układ cylindrów
Moc   
Moment obrotowy
T6
3.0
6 cyl. w rzędzie
304 KM
440 Nm
2.0T
2.0
4 cyl. w rzędzie 203 KM
300 Nm
Silniki wysokoprężne
Pojemność skokowa Układ cylindrów Moc
Moment obrotowy
D5
2.4
5 cyl. w rzędzie 205 KM
420 Nm
D3
2.0
5 cyl. w rzędzie 163 KM
400 Nm

Zestawienie silników wprowadzonych w pierwszym roku produkcji:

Silniki benzynowe Pojemność skokowa Układ cylindrów Moc   
Moment obrotowy
T5
2.0
4 cyl. w rzędzie 240 KM
320 Nm
T4
1.6
4 cyl. w rzędzie 180 KM
240 Nm
T3
1.6
4 cyl. w rzędzie 150 KM
240 Nm
Silniki wysokoprężne Pojemność skokowa Układ cylindrów Moc Moment obrotowy
1.6 D DRIVe
1.6
4 cyl. w rzędzie 115 KM
270 Nm

Nowoczesne rozwiązania multimedialne

Volvo S60

Nowe S60 to nie tylko bezpieczeństwo i dynamiczna linia stylistyczna, ale także nowoczesne rozwiązania multimedialne. Wszystkie informacje z radia, systemu nawigacyjnego, telefonu komórkowego oraz innych funkcji, będą prezentowane na 5 lub 7 calowym kolorowym wyświetlaczu, umieszczonym w górnej części konsoli centralnej,. Wyświetlacz został celowo umieszczony na takiej wysokości, aby kierowca nie musiał opuszczać wzroku z linii drogi. Samochód został także wyposażony w zaawansowany system muzyczny, Premium Sound, w którego skład wchodzi 5 cyfrowych wzmacniaczy oraz 12 głośników. Ponadto nowe Volvo S60, jako jeden z pierwszych modeli na świecie, został wyposażony w systemu MultEQ firmy Audyssey Laboratories, który eliminuje zakłócenia spowodowane akustyką kabiny i zapewnia czysty dźwięk.

Volvo S60

Samochód będzie produkowany w fabryce Volvo Cars w Ghent (Belgia). Pierwsze modele zostaną dostarczone nabywcom latem 2010 roku. Do Polski model trafi w III kwartale 2010 roku. Wielkość sprzedaży nowego Volvo S60 docelowo wyniesie 90 000 egzemplarzy.

Źródło: Volvo, fot. Volvo

Wasze komentarze:

Autor(ka): luk
Data nadesłania:
  20.02.2010 17:33
Volvo bije na głowę inne marki
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Volvo Cars prezentuje pierwsze zdjęcia nowego Volvo S60

Volvo Cars prezentuje pierwsze zdjęcia nowego Volvo S60

Odsłona nowego Volvo S60 odbędzie się podczas najbliższy... » ...więcej
Ścigaj się nowym Volvo S60

Ścigaj się nowym Volvo S60

Na profilu Volvo Auto Polska na Facebooku (www.facebook.pl/VolvoAutoPolska) wystartowała aplikac... » ...więcej
Nowy silnik od Volvo – 1,6 GTDi – wysokie osiągi przy minimalnym zużyciu paliwa

Nowy silnik od Volvo – 1,6 GTDi – wysokie osiągi przy minimalnym zużyciu paliwa

Gama silników Volvo zostanie niedługo poszerzona o nowe, benzynowe silniki o pojemności 1,6 litra z najnowszą technologią bezpośredniego wtrysku paliwa. Idea GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) powstała aby zapewnić możliwie niskie zużycie paliwa bez ograniczania osiągów i przy... » ...więcej
Volvo Trucks wprowadzana na rynek nowe Volvo FM

Volvo Trucks wprowadzana na rynek nowe Volvo FM

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej wersji Volvo FM, siln... » ...więcej
Parada Volvo – próba ustanowienia rekordu Guinnessa

Parada Volvo – próba ustanowienia rekordu Guinnessa

12 września 2010 roku (niedziela) na trasie Chorzów - K... » ...więcej
Nowe brzmienie Volvo

Nowe brzmienie Volvo

Volvo Cars, w laboratorium akustycznym, pracuje nad nowym brzmieniem silników swoich samochodów. P... » ...więcej
Polecamy porady
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia