samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Alfa Romeo MiTo z silnikiem turbo benzynowym zasilanym LPG.

Informacja prasowa / Data: 2009-11-27

Marka Alfa Romeo wprowadziła do sprzedaży na rynku włoskim model MiTo 1.4 Turbo LPG o mocy 120 KM z systemem podwójnego zasilania silnika (LPG oraz benzyna).

Silnik ten zachwyca esencją mocy i technologii zgodnie z wartościami marki, potrafiącej doskonale połączyć osiągi na najwyższym poziomie z poszanowaniem środowiska i obniżonymi kosztami utrzymania.

Mamy tu do czynienia z nowością uzupełniającą liczne już innowacje technologiczne, którymi w swojej historii marka Alfa Romeo może się pochwalić: poczynając od systemu Twin Spark poprzez pierwszego diesla Common Rail, kończąc na rewolucyjnej technologii MultiAir, która debiutowała właśnie w modelu Alfa Romeo MiTo.

1.4 Turbo LPG o mocy 120 KM jest pierwszą jednostką napędową zasilaną LPG wyposażoną w turbosprężarkę, gwarantując w ten sposób wysokie osiągi dzięki mocy wynoszącej 120 KM (88 kW) przy 5000 obr./min. oraz momentowi obrotowemu równemu 206 Nm przy 1750 obr./min. Są to imponujące wartości biorąc pod uwagę, że moment obrotowy nie tylko wzrósł o ok. 35% w porównaniu do wartości osiąganych w kategorii samochodów kompaktowych, ale jest najwyższa dla silników zasilanych LPG o pojemności skokowej do dwóch litrów. Ponadto, szczególną uwagę zwrócono dopracowaniu projektu, tak, aby ograniczyć ciężar instalacji, dając w efekcie stosunek ciężaru do mocy na poziomie poniżej 10 kg/ KM - kolejny rekord w swojej kategorii.

Alfa Romeo MiTo Turbo LPG jest samochodem dającym radość z prowadzenia a jednocześnie sportowym autem „bez kompromisów", co potwierdza prędkość maksymalna wynosząca 198 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,8 sekundy.

Moc oraz osiągi, jak przystało na sportowy samochód, do tego zasięg wynoszący ponad 1200 km oraz o około 50% niższe koszty eksploatacyjne na każde 100 km przejechane w cyklu mieszanym (w porównaniu z wersją benzynową o takiej samej mocy).

MiTo Turbo LPG wyróżnia również praktyczne wnętrze podobne do tych oferowanych w wersji benzynowej lub diesel: zbiornik LPG - typu toroidalnego - o rzeczywistej pojemności 39 litrów - jest umieszczony we wnęce koła zapasowego, pozostawiając niezmienioną pojemność użytkową bagażnika.

Nowa wersja Alfa Romeo MiTo została zaprojektowana tak, aby „pracować" niezależnie, zarówno na benzynie, jak i na LPG: rozruch silnika jest zawsze na benzynie z automatycznym przejściem po kilku sekundach na LPG, po wybraniu trybu alternatywnego. Oczywiście, przejść z jednego paliwa na drugie można podczas jazdy, za pomocą specjalnego przycisku. Jeśli paliwo LPG skończy się, przejście na benzynę zachodzi automatycznie w niezauważalny sposób, co zachowuje płynność jazdy.

LPG, oprócz tego, że jest paliwem ekonomicznym i szeroko dostępnym, w porównaniu z benzyną oraz olejem napędowym jest również paliwem "czystym". LPG zmniejsza do zera emisję cząstek stałych oraz mocno ogranicza emisje pozostałych substancji powodujących zanieczyszczenie powietrza (aż do 15% mniej dwutlenku węgla, do 20% mniej tlenku węgla oraz do 60% mniej niespalonych węglowodorów).

Alfa Romeo MiTo Turbo LPG narodziła się z potrzeby precyzyjnej odpowiedzi na stale rosnący popyt. Istotnie np. we Włoszech w 2008 roku liczba samochodów na LPG wzrosła o 140% w stosunku do roku 2007. Również w roku 2009 jest to tendencja rosnąca: we wrześniu w ogólnej sprzedaży odnotowano, że jeden na pięć samochodów jest zasilany metanem lub LPG. Zjawisko to jeszcze bardziej znaczące jest w segmencie B, gdzie aż jeden na trzy samochody ma zasilanie dwupaliwowe. Jednak obecnie większość poruszających się pojazdów zasilanych LPG została "przerobiona" na gaz przy użyciu instalacji zakupionych na rynku wtórnym, dlatego Alfa Romeo zdecydowała się na wkroczenie do tej branży z instalacją zaprojektowaną, wyprodukowaną i gwarantowaną znakiem fabrycznym Biscione we współpracy z firmą Landi Renzo oraz wprowadzaną na rynek poprzez normalną sieć sprzedaży.

Nowe MiTo Turbo LPG 120 KM umocni sukces modelu, który w ciągu 12 miesięcy od wprowadzenia na rynek stał się najlepiej sprzedawanym samochodem we Włoszech w kategorii powyżej 70 KM.

Źródło: Fiat, fot. Fiat

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir

Alfa Romeo MiTo 1.4 "MultiAir"

Alfa Romeo, od zawsze uznawana jako symbol zaawansowanej technologii oraz wysokiej klasy silników, ... » ...więcej
Alfa Romeo Giulietta: prezentacja przedpremierowa.

Alfa Romeo Giulietta: prezentacja przedpremierowa.

Nowa Alfa Romeo Giulietta zostanie zaprezentowana światu po... » ...więcej
Alfa Romeo wybiera Umę Thurman do prezentacji Giulietty

Alfa Romeo wybiera Umę Thurman do prezentacji Giulietty

Słynna aktorka Uma Thurman oraz wersy Williama Shakespea... » ...więcej
Alfa Romeo Giulietta prezentuje nową platformę Compact.

Alfa Romeo Giulietta prezentuje nową platformę "Compact".

Alfa Romeo Giulietta prezentuje nową platformę pod nazw... » ...więcej
Instalacje LPG – fakty i mity

Instalacje LPG – fakty i mity

Wokół tematu instalacji LPG narosło wiele mitów, tymc... » ...więcej
Instalacja LPG w samochodzie

Instalacja LPG w samochodzie

Coraz wyższe ceny benzyny spowodowały, że w ostatnim czasie wielu kierowców zdecydowało się na... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia