Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Wprowadzenie zewnętrznych i wewnętrznych modyfikacji ma na celu umocnienie pozycji Fiata Panda jako niekwestionowanego lidera segmentu aut miejskich, który od niemal 6 lat niezmiennie wykazuje tendencję wzrostową sprzedaży. Warto przypomnieć, że od pojawienia się na rynku we wrześniu 2003 roku do dnia dzisiejszego, wyprodukowano aż 1,5 miliona Pand, a rok 2009 Fiat planuje zamknąć rekordowym wynikiem ponad 285 000 sprzedanych samochodów.
Fiat Panda MY2009 ma za zadanie umocnić swą wiodącą pozycję dzięki drobnej, ale bardzo starannie przemyślanej „kosmetyce", zachowując specyfikę lidera aut super-kompaktowych koncernu Fiat: innowacyjnego wzornictwa, zaawansowanych, ale dostępnych dla wszystkich technologii oraz inteligentnych rozwiązań, ułatwiających prowadzenie auta i zapewniających komfort jazdy.
Ponadto Panda to nie jest „tylko" jedno z wielu aut miejskich, ale cała platforma, na której Fiat stworzył rodzinę samochodów odznaczających się rozwiązaniami technologicznymi i dopracowaniem szczegółów, które zazwyczaj są stosowane w samochodach z wyższych segmentów.
Jesteśmy, więc świadkami narodzin dużej i elastycznej, jeśli chodzi o wyposażenie, gamy samochodów, które mogą być napędzane jednostkami benzynowymi, jak i silnikiem Diesla. Fiat Panda może być wyposażona również z sekwencyjną, zrobotyzowaną skrzynią biegów Dualogic, co jest idealnym rozwiązaniem dla osób poruszających się głównie w aglomeracjach miejskich.
Należy podkreślić, że dziś 88% sprzedanych na świecie Pand to wersje o bogatszym wyposażeniu. W dodatku samochód ten, cieszący się powszechną opinią "popularnego auta dla każdego" spełnia wysokie wymagania ochrony środowiska naturalnego, i tak na przykład, od roku 2007 do dzisiaj sprzedano 120 000 sztuk modelu „Natural Power" (benzyna/gaz ziemny), który to fakt potwierdza pozycję lidera w tym segmencie aut.
Zewnętrzny „face-lifting" Fiata Pandy MY2009 z przodu pojazdu polega na zastosowaniu osłony chłodnicy w tym samym odcieniu, co nadwozie (począwszy dla wersji Dynamic): są to drobne zabiegi, które demonstrują, jak Panda zachowuje swoją linię stylistyczną, dzięki której odniosła sukces, ale jednocześnie, jak jest się w stanie zmieniać.
Także patrząc z boku można spostrzec pewne estetyczne zmiany, takie jak opcjonalne relingi ze środkową częścią w kolorze matowego chromu i nowy wzór kołpaków kół dla wersji Dynamic.
Oprócz tego, w zakresie elementów zwiększonego bezpieczeństwa, wszystkie Pandy nowej gamy będą wyposażane w lusterka zewnętrzne o większych rozmiarach (opcjonalnie w kolorze nadwozia dla wersji Dynamic) oraz w czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa.
A oto, co znajdziemy nowego we wnętrzu Pandy MY2009: nowy i graficznie bogatszy zestaw przyrządów (we wszystkich wersjach) oraz nowe kolory tapicerki dla wersji Dynamic - nadal wesołe i fantazyjne. Nowe tapicerki występują w kombinacji kolorów: czarno-niebieski, czarno-żółty i czarno-fioletowy.
Ponadto do oferty wprowadzono cztery nowe kolory nadwozia (Żółty Tropicalia, Niebieski Cha Cha Cha, Fioletowy Tribal i Czerwony Twist).
Jakiekolwiek byśmy nie dokonali wyboru, każda kolorystyka Pandy MY2009 to „porywający, młodzieżowy" wygląd, zawsze modny i zawsze zgodny z najnowszymi tendencjami.
Źródło: Fiat, Fot.: Fiat