Artykuł pochodzi ze strony www.info-samochody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-100640,t-brakuje_powietrza_w_oponie?_zadzwoni_telefon..html
Informacja prasowa / Data: 2010-11-07

Brakuje powietrza w oponie? Zadzwoni telefon.

Informacja prasowa

System monitorowania ciśnienia w oponach firmy Continental będzie w stanie przesyłać raporty na smartfony. System dostarczy kierowcy także informacje na temat bieżącego ciśnienia. Zapewni to większe bezpieczeństwo jazdy i wyższą efektywność zużycia paliwa.

Continental sprawia, że jazda staje się bezpieczniejsza i bardziej ekonomiczna dzięki zastosowaniu nowej aplikacji, która przesyła raporty dotyczące ciśnienia w oponie bezpośrednio na smartfony. Systemy elektroniczne pojazdu są połączone bezprzewodowo z odbiornikiem kierowcy, co umożliwia szybką wymianę danych.

„Ten szybki i nieskomplikowany system nie tylko sprawia, że samochód jest bardziej przyjazny dla użytkownika, ale zwiększa bezpieczeństwo i efektywność pojazdu” – z zadowoleniem stwierdza Burkhard Wies, dyrektor ds. rozwoju opon do samochodów osobowych w koncernie Continental. „Kierowca otrzymuje również ostrzeżenia od stopniowym spadku ciśnienia w oponie, spowodowanym np. przez wbity gwóźdź lub uszkodzenie zaworu. Rozwiązanie to zapewnia również korzyści dla środowiska naturalnego, jako że właściwy poziom ciśnienia w oponach pozwala utrzymać odpowiedni opór toczenia, a co za tym idzie, zmniejszyć zużycie paliwa”.

Poczynając od roku 2013, Continental zamierza rozpocząć masową produkcję opon wyposażonych w czujniki gromadzące dane bezpośrednio w oponie, pod bieżnikiem, zamiast czujników podłączonych do zaworu. Będzie to początek ery inteligentnych opon.

Źródło: Continental