Artykuł pochodzi ze strony www.info-samochody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-100496,t-technologia_tsi_teraz_takze_w_mniejszych_silnikach.html
Informacja prasowa / Data: 2010-06-25

Technologia TSI teraz także w mniejszych silnikach

Informacja prasowa

W czerwcu SEAT rozpoczął produkcję samochodów z roku modelowego 2011. Wraz nowym rokiem modelowym wprowadził do swojej oferty nowe, bardziej zaawansowane technologicznie silniki.

Silniki w technologii TSI

Seat Exeo i Exeo ST

Nowe, wykonane w technologii TSI, jednostki benzynowe, posiadają wtrysk bezpośredni oraz doładowanie, zapewniając wysoki maksymalny moment obrotowy w bardzo szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu jednostki TSI godzą ze sobą możliwość zarówno jazdy ekonomicznej jak i bardzo dynamicznej, w zależności od stylu jazdy.

Nowością nie występująca dotąd w ofercie SEAT-a jest jedna z najnowszych jednostek napędowych w Grupie Volkswagena, silnik 1.8 TSI o mocy maksymalnej 120 KM, a więc słabsza wersja 160-konnego silnika 1.8 TSI. W Polsce 120-konna jednostka będzie dostępna we wrześniu w modelach Exeo i Exeo ST.

60-konny silnik także w Polsce

Wraz z nowym rokiem modelowym na polski rynek zostaje wprowadzony nowy 60-konny, wolno ssący silnik benzynowy 1.2. Bazuje on na znanej jednostce 1.2 HTP o mocy 70 KM. Silnik będzie dostępny w modelach SEAT Ibiza SC i SEAT Ibiza.

Jednostki napędowe TDI Common Rail

We wszystkich jednostkach wysokoprężnych oferowanych we wszystkich modelach SEAT-a w Polsce wprowadzono technologię Common Rail i wtrysku bezpośredniego. Dotąd technologia Common Rail obecna była w gamie SEAT-a m.in. w modelach Exeo i Exeo ST oraz wybranych wersjach pozostałych modeli. Wśród nowych jednostek TDI CR, warto zwrócić uwagę na większy wybór wersji silników 1.6 TDI CR obecnych w modelach Ibiza, Ibiza SC, Ibiza ST, Leon, Altea i Altea XL oraz jednostki 2.0 TDI CR obecnej w modalach Leon, Altea, Altea XL, Exeo i Exeo ST.

Podsumowując, obecnie w ofercie SEAT-a w PL znajduje się sześć silników TDI Common Rail o mocach maksymalnych: 75 KM, 90 KM, 105 KM, 120 KM, 140 KM i 170 KM. Pierwszy z nich to nowy 75-konny silnik 1.2 TDI CR. Kolejne dwa, 90- i 105-konne silniki to jednostki 1.6 TDI CR. Pozostałe, w tym nowa 120-konna jednostka napędowa, to silniki 2.0 TDI CR. Szczegółowy wykaz nowych silników w poszczególnych modelach przesyłamy poniżej. Przy niektórych z nich znajduje się nr tygodnia mówiący od kiedy określony silnik będzie wchodził do polskiej ferty.

Więcej skrzyń automatycznych

Wraz z wprowadzeniem nowej oferty, SEAT oferuje także większą dostępność skrzyni DSG. Ta znana i bardzo ceniona skrzynia teraz będzie dostępna w szerszej gamie modeli: w zależności od silnika 6-biegową lub 7-biegową skrzynię DSG nadal można zamówić w połączeniu z silnikami 2.0 TDI CR (140 KM), 1.8 TSI (160 KM), 2.0 TSI (211 KM), ale także w połączeniu z silnikami 1.6 TDI CR w wersji 105-konnej w przypadku SEAT-ów Ibiza, Ibiza SC i Ibiza ST oraz od końca września z jednostką 1.2 TSI.

Nowością wśród skrzyń biegów w polskiej ofercie SEAT-a będzie bezstopniowa skrzynia automatyczna Multitronic, która będzie dostępna na jesieni w modelach SEAT Exeo 2.0 TSI (200 KM).

Poniżej pełne zestawienie tylko nowych silników oferowanych na polskim rynku:

SEAT Leon:

1.2TSI 105KM
1.6CR 105KM
1.6CR 105KM DSG
2.0TSI 265KM
2.0CR 140KM (od 40 tyg.)
2.0CR 140KM DSG (od 40 tyg.)

SEAT Exeo:

1.8TSI 120KM (od 36 tyg.)
1.8TSI 160KM
2.0CR 120KM
2.0TSI 200 Multitronic (od 36 tyg.)

SEAT Exeo ST:

1.8TSI 120KM (od 36 tyg.)
1.8TSI 160KM
2.0CR 120KM

SEAT Altea:

1.2TSI 105KM
1.6CR 105KM
1.6CR 105KM DSG
2.0CR 140KM (od 40tyg.)
2.0CR 140KM DSG (od 40tyg.)

SEAT Altea XL:

1.6CR 105KM
1.6CR 105KM DSG
2.0CR 140KM (od 40tyg.)
2.0CR 140KM DSG (od 40tyg.)

SEAT Ibiza SC i SEAT Ibiza:

1.2 60KM
1.6CR 90KM
1.6CR 105KM
1.2CR 75KM
1.2TSI 105KM (od 36 tyg.)
1.2TSI 105KM DSG (od 38tyg.)

SEAT Ibiza ST:

1.6CR 90KM
1.6CR 105KM
1.2CR 75KM
1.2TSI 105KM (od 36 tyg.)
1.2TSI 105KM DSG (od 38tyg.)

Źródło: SEAT, fot. SEAT