Artykuł pochodzi ze strony www.info-samochody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-100287,t-zwyciestwo_basso_dla_abartha_w_rajdzie_antibes_azur.html
Informacja prasowa / Data: 2009-10-20

Zwycięstwo Basso dla Abartha w rajdzie Antibes-Azur

Informacja prasowa

Załoga Giandomenico Basso i Mitia Dotta w samochodzie Abarth Grande Punto S2000 zwyciężyła w rajdzie Antibes-Azur, przedostatniej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy, która miała miejsce w dniach 16-18 października we Francji.

Dzięki temu zwycięstwu kierowcy Abartha udało się do 14 punktów powiększyć swoją przewagę w klasyfikacji Mistrzostw Europy nad Michałem Sołowowem, prowadzącym Peugeota 207 S2000, który ukończył ten rajd na drugim miejscu.

Po zdominowaniu pierwszej części rajdu, w której Basso wygrał wszystkie siedem odcinków specjalnych, włoski kierowca Abartha kontrolował sytuację podczas drugiej pętli rajdu, unikając zbędnego ryzyka, zwłaszcza w czasie zdradzieckich, porannych odcinków specjalnych, w tym na sławnym “oesie” Col de Turini na którym w wyniku nocnych opadów śniegu droga pokryta była częściowo lodem.

Pomimo spokojnego przejazdu drugiej pętli, Giandomenico Basso ukończył rajd z trzyminutową przewagą nad zdobywcą drugiego miejsca – Michałem Sołowowem.

Ostatnia rundą Rajdowych Mistrzostw Europy będzie Rallye du Valais, która odbędzie się w Szwajcarii w dniach 29-31 października i gdzie do zdobycia będzie 19 punktów, jeśli kierowca zwycięży rajd i wszystkie jego trzy pętle.

Klasyfikacja rajdu Antibes-Azur:

  1. Basso-Dotta (Grande Punto Abarth S2000) 2godz.45min35.7s,
  2. Sołowow-Baran (Peugeot 207 S2000) + 3min00.1s,
  3. Maurin-Thimonier (Skoda Fabia S2000) + 6min55.8s,
  4. Neuville-Gilsoul (Citroën C2) + 10min47.2s,
  5. Perrin-Perrin (Citroën C2) + 13min43.8s.

Klasyfikacja w Rajdowych Mistrzostwach Europy:

  1. Giandomenico Basso (I, Abarth) 103 punkty,
  2. Michał Sołowow (PL, Peugeot) 89,
  3. Corrado Fontana (I, Peugeot i Mitsubishi) 78,
  4. Krum Donchev (BG, Subaru) 43.

Źródło: Fiat, fot. Fiat