samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Wyścigi w Poznaniu - V runda Kia Lotos Cup

Informacja prasowa / Data: 2009-09-07

Rywalizacja o zwycięstwo w wyścigowych serialach Kia LOTOS Cup weszła w decydującą fazę. Na torze w Poznaniu zostanie rozegrana przedostatnia w tym sezonie runda wyścigów markowych koreańskiego producenta w serialach cee’d LOTOS Cup oraz Picanto LOTOS Cup. Po raz ostatni w tym roku polscy kibice będą mogli oglądać emocjonującą walkę na torze

Kia Lotos Cup
W rywalizacji o tytuł mistrzowski i zwycięstwo w tegorocznej odsłonie cee’d LOTOS Cup wciąż liczy się czterech kierowców. Wyraźną przewagę ma Kamil Raczkowski, jednak na fetowanie zwycięstwa w tegorocznych rozgrywkach jest jeszcze zbyt wcześnie. Wystarczy nieco gorsza dyspozycja lub defekt samochodu, aby pozornie pewne zwycięstwo wymknęło się z rąk. W poprzedniej rundzie doświadczył tego jeden z faworytów, Łukasz Błaszkowski, który stracił nie tylko prowadzenie, ale i sporo punktów po nieukończonym wyścigu. Zajmuje aktualnie czwarte miejsce ze stratą aż 85. punktów do prowadzącego i 47. punktów do zajmującego drugie miejsce Andrzeja Gasenko. Na trzeciej pozycji sklasyfikowany jest Maciej Ostoja-Chyżyński. Każdy z wymienionych kierowców nie raz już udowodnił, iż potrafi jeździć bardzo szybko i każdy z nich może wygrywać wyścigi. Stawka jest wysoka i kibice na torze w Poznaniu mogą oczekiwać pasjonującej walki. Tym bardziej, że również i pozostali kierowcy będą chcieli pomieszać szyki faworytom i nieco wyrównać wyścigowe porachunki.

Kia Lotos Cup
Jak zawsze kierowcy w pro_cee’dach będą rywalizowali o punkty w dwóch wyścigach po 12 okrążeń natomiast kierowcy startujący w Picanto dwukrotnie ścigać się będą na dystansie 10 okrążeń. Poznański tor jest doskonale znany zawodnikom, zatem zarówno pro_cee’dy, jak i Picanto będą dostrojone do nawierzchni znakomicie. Długoterminowe prognozy przewidują zaledwie 12% szans na opady deszczu, od czwartku spodziewany jest wzrost ciśnienia atmosferycznego, jednak z wolna zbliża się jesień i przelotny deszcz może wprowadzić sporo zamieszania do wyścigów.

Kia Lotos Cup
W stawce rywalizującej o markowy puchar Picanto liderem jest Michał Kijanka, jednak jego przewaga nie jest tak duża, jak przewaga lidera cee’d LOTOS Cup nad resztą stawki. W Picanto LOTOS Cup oczekiwać można co najmniej sześciorga zawodników walczących o zwycięstwo w każdym z dwóch poznańskich wyścigów. Poza kierowcami z największym dorobkiem punktów do walki włączą się również i ci, którzy w poprzednich rundach z różnych powodów punktów nie zdobywali. Magda Wilk będzie chciała obronić znakomite czwarte miejsce, również Ola Furgał zamierza skutecznie powalczyć o punkty. Maciej Kopański i Piotr Materzyński, zajmujący drugie i trzecie miejsce w klasyfikacji sezonu starannie przygotowują się do walki o – co najmniej – utrzymanie pozycji. Kierowcy którzy stracili szanse na walkę o tytuły mistrzowskie i wicemistrzowskie będą walczyć o podium w każdym z wyścigów. Poznańska odsłona Picanto LOTOS Cup, podobnie jak i cee’d LOTOS Cup, zapowiada się nadzwyczaj interesująco.

Szczegółowy harmonogram wyścigowego weekendu na torze Poznań

Piątek 11 września

Kwalifikacje:
15.30 - 16.00 WPP
16.10 - 16.40 D4 pow. 2000 cm
16.50 - 17.20 DSMP do 2000 cm
TAXI:
17.30 - 19.00

Sobota 12 września

Warm up:
8.00 - 8.10 WPP
8.15 - 8.25 D4 do 2000 cm
8.30 - 8.40 D4 pow 2000 cm
Wyścigi:
9.15 - D4 do 2000 cm - 15 okrążeń
10.30 - D4 pow. 2000 cm - 15 okrążeń
11.15 – WPP - 10 okrążeń
Kwalifikacje:
12.00 - 12.20 Picanto LOTOS Cup (kwalifikacja 1)
12.30 - 12.50 cee'd LOTOS Cup (kwalifikacja 1)
13.00 – 13.30 DSMP do 2000 cm
13.40 - 14.10 DSMP pow. 2000 cm
14.40 - 15.00 - Picanto LOTOS Cup (kwalifikacja 2)
15.10 - 15.30 - cee'd LOTOS Cup (kwalifikacja 2)
15.40 - 16.10 - D4 do 2000 cm (kwalifikacja 2)
16.20 – 16.50 - D4 pow. 2000 cm (kwalifikacja 2)
TAXI:
17.00 - 19.00

Niedziela 13 września

Warm up:
8.30 - 8.40 - Picanto LOTOS Cup
8.45 - 8.55 - D4 do 2000 cm/ DSMP do 2000 cm
9.00 - 9.10 - D4 pow. 2000 cm/ DSMP pow. 2000 cm
9.15 - 9.25 - cee'd LOTOS Cup
Wyścigi:
10.00 - D4 do 2000 cm - 15 okrążeń
11.00 - D4 pow. 2000 cm - 15 okrążeń
12.00 Picanto LOTOS Cup - wyścig 2 x 10 okrążeń
13.45 cee'd LOTOS Cup - wyścig 2 x 12 okrążeń
15.00 – DSMP - wyścig trzygodzinny

Źródło: Kia, fot. Kia

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Volkswagen Scirocco R Cup 2011

Volkswagen Scirocco R Cup 2011

Wielka widownia, wielcy zawodnicy, wielki sport. Po pełnym emocji debiutanckim sezonie, Puchar Vo... » ...więcej
Honda Gymkhana w Poznaniu

Honda Gymkhana w Poznaniu

Honda Gymkhana w Poznaniu Już po raz czwarty w tym sezonie Honda Poland zorganizowała imprezę z... » ...więcej
Kia Venga zadebiutuje we Frankfurcie!

Kia Venga zadebiutuje we Frankfurcie!

Jako pierwsi w Polsce informujemy, że podczas wrześniowego S... » ...więcej
Kia Sportage bezpieczna wg IIHS

Kia Sportage bezpieczna wg IIHS

Amerykański Insurance Institute for Highway Safety przeba... » ...więcej
Kia Sorento do serwisu

Kia Sorento do serwisu

Kia Motors Polska sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody Kia... » ...więcej
Nowa Kia Rio

Nowa Kia Rio

Koreański koncern nie daje wytchnienia swoim konkurentom i wciąż ujawnia informacje o kolejnych n... » ...więcej
Kia Magentis nowej generacji

Kia Magentis nowej generacji

Jeszcze nie opadły emocje po światowej premierze nowego Sportage zaprezentowanego na salonie w Ge... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery