samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

MINI Coupé Concept - po prostu radość z jazdy

Informacja prasowa / Data: 2009-08-28

MINI Coupé Concept - po prostu radość z jazdy MINI obchodzi szczególny jubileusz. Dokładnie 50 lat temu, 26 sierpnia 1959 roku, odbyła się pierwsza publiczna prezentacja klasycznego MINI i tym samym rozpoczęła się historia licznych sukcesów marki. Dziś jej przyszłość to połączenie nowoczesnej technologii ze wspaniałą tradycją.

Mini MINI Coupé Concept

MINI Coupé Concept to pojazd, który uosabia stylistykę marki MINI oraz pokazuje jak zdolni projektanci MINI potrafią ożywić i urozmaicić jej tradycyjne cechy. Wykorzystują w tym celu nowe technologie układu napędowego oraz zawieszenia, dzięki czemu przyszłość marki MINI rysuje się w naprawdę kolorowych barwach.

Prezentując pojazd koncepcyjny o czysto sportowym dwumiejscowym nadwoziu, którego pierwszą demonstrację przewidziano podczas salonu we Frankfurcie (17–27 września 2009), firma MINI ukazuje niezwykle atrakcyjną wizję przyszłego rozwoju swych modeli. Głównym motywem przewodnim pozostaje fundamentalna cecha tak charakterystyczna dla wszystkich aut z logo MINI, czyli radość z jazdy. Stąd też MINI Coupé Concept to pojazd, którego zadaniem jest dostarczanie niesamowitych wrażeń by każda podróż była ekscytującą i niezapomnianą przygodą.

MINI Coupé Concept posiada szereg cech, które pozwalają na naprawdę sportową i dynamiczną jazdę. Ten dwumiejscowy pojazd o lekkiej konstrukcji spełnia wszelkie wymagania stawiane obecnie dynamicznym i sportowym autem klasy coupé. Niewielkie gabaryty, idealny rozkład masy na obie osie oraz niski punkt ciężkości gwarantują niezwykłą – nawet jak na rodzinę MINI – zwinność i żwawość.

MINI Coupé Concept

Już sam design MINI Coupé Concept sprawia, iż jazda staje się prawdziwą przyjemnością. Mocny układ napędowy, niewielkie rozmiary i wyrazista stylistyka czynią z tego wyjątkowo atrakcyjnego auta prawdziwy obiekt pożądania. Oryginalna, sportowa sylwetka MINI Coupé Concept to kwintesencja stylistyki MINI na drodze.

MINI Coupé Concept – zachęca by czerpać prawdziwą radość z jazdy.

Ostatnimi laty, wraz z rozszerzaniem gamy dostępnych modeli, rośnie również popularność marki MINI. Pojazdy MINI nie kojarzą się już jedynie z autami miejskimi, bowiem nowe modele stwarzają nowe możliwości i podbijają serca kolejnych grup nabywców. Niesamowita radość z jazdy, sportowe osiągi, dynamiczny styl oraz niepowtarzalny design czynią z MINI auto uniwersalne.

Modele obecnie dostępne na rynku są odpowiedzią na szeroki wachlarz zapotrzebowań naszych klientów. MINI, MINI Clubman oraz MINI Convertible różnią się od siebie, bowiem każdy z nich jest wyjątkowy na swój sposób. Jednak wszystkie łączy jedna wspólna cecha – typowe dla marki MINI, unikalne właściwości jezdne i ogromna radość z jazdy. Teraz dołącza do nich MINI Coupé Concept – niezwykle oszczędny, wydajny i żwawy dwumiejscowy pojazd, który, dzięki zwartej sylwetce i lekkiej konstrukcji, wynosi przyjemność z jazdy na nieznany dotąd poziom. Nisko poprowadzona linia dachu, wyrazisty spojler tylni oraz cała gama innych rozwiązań podnoszą własności aerodynamiczne pojazdu, co przekłada się bezpośrednio na jego znakomite osiągi. Połączenie unikalnej stylistyki z supernowoczesną technologią układu napędowego czyni z MINI Coupé Concept idealnie zestrojony, kompaktowy samochód sportowy z segmentu premium.

MINI Coupé Concept

Konstrukcja pojazdu umożliwia zastosowanie najmocniejszej dostępnej jednostki napędowej. Mowa tu o turbodoładowanym (technologia twin-scroll) silniku o pojemności 1,6 litra znanym z modelu MINI ¬John Cooper Works. MINI Coupé Concept oferuje wyjątkowe osiągi. Moc maksymalna to 155 kW (211 KM), a maksymalny moment obrotowy 260 niutonometrów i dodatkowo – dzięki zastosowaniu funkcji overboost – może on zostać chwilowo zwiększony do nawet 280 Nm. MINI Coupé Concept dysponuje teraz mocą, która zapewnia osiągi lepsze nawet od tych oferowanych przez znakomity model MINI John Cooper Works.

Jednocześnie ów pojazd koncepcyjny odzwierciedla założenia strategii rozwoju EfficientDynamics znanej z innych modeli BMW Group. Więcej radości z jazdy, mniej spalin - MINI Coupé Concept w pełni spełnia kryteria naszej filozofii, którą w firmie MINI określamy słowem MINIMALIZM.

50 lat MINI – jubileusz naznaczony wizją jutra.

50 lat po debiucie klasycznego Mini, styl i design marki przeżywa swój rozkwit, a to dzięki modelom, które wszędzie budzą podziw i zachwyt. Teraz, gdy świętujemy pięćdziesięciolecie powstania firmy, marka MINI to wyjątkowo bogata tradycja, udane współczesne modele, kreatywność i zaawansowana technologia, dzięki czemu przyszłość rysuje się w jasnych barwach.

MINI Coupé Concept

MINI Coupé Concept to kolejny kamień milowy na drodze nieustannego rozwoju marki. Pojazd ten jest połączeniem klasycznych, podstawowych cech marki oraz nowoczesnej technologii i innowacyjnej konstrukcji nadwozia, dzięki czemu wyznacza nowe standardy i oferuje nieznane dotąd parametry i osiągi. Wykorzystując tak wiele nowych rozwiązań MINI Coupé Concept czyni gamę pojazdów MINI jeszcze bardziej wyjątkową i niepowtarzalną.

Projekt nadwozia – wygląd typowego MINI i wyjątkowy charakter.

Stylistyka nadwozia MINI Coupé Concept to pomost łączący najwcześniejsze modele w historii marki z designem przyszłości. Szczególny nacisk położono tu na podkreślenie wyjątkowych cech auta koncepcyjnego, które jest jednak pełnoprawnym członkiem rodziny modeli MINI. Oryginalna stylistyka silnie oddziałuje na zmysły i daje jasny sygnał, iż jazda tym autem to wyjątkowe i niepowtarzalne przeżycie.

Przynależność do rodziny MINI widać bardzo wyraźnie w stylistyce przedniej części pojazdu. Zdradza ją szereg elementów oraz design tak charakterystyczny dla pojazdów tej marki. Indywidualny charakter pojazdu podkreśla zaś stylistyka bocznej oraz tylnej części nadwozia.

MINI Coupé Concept

Ten oryginalny dwumiejscowy pojazdu ma 3714 mm długości, 1683 mm szerokości oraz 1356 mm wysokości. Dzięki takim wymiarom oraz swej atletycznej sylwetce już na pierwszy rzut oka widać, iż MINI Coupé Concept to zwarte, kompaktowe sportowe auto.

Typowy design MINI w nowej sportowej odsłonie.

Stylistyka przedniej części nadwozia swym wyglądem przypomina czteromiejscową wersję MINI. Łagodny, wyważony kontur maski silnika, duże wyraziste lampy, jednolity, zwarty zarys przedniego grilla oraz szeroki wlot powietrza to cechy, które definiują stylistykę i wyróżniają z tłumu wszystkie modele marki MINI przydając im charakterystycznego uroku i powabu. Mocno pochylona przednia szyba nadaje MINI Coupé Concept jeszcze bardziej drapieżny i dynamiczny wygląd. Nisko pociągnięte linie nadwozia wzmagają jeszcze to wrażenie i na pierwszy rzut oka widać, iż MINI Coupé Concept to pojazd oferujący dużą moc i świetne doznania z jazdy.

Sześciokątny przedni grill i duże, okrągłe lampy to wyraźny ukłon w stronę klasycznej stylistyki Mini. Kierunkowskazy zintegrowano z zespołem reflektorów i umieszczono tuż nad nowoczesnym, trójwymiarowym obramowaniem świateł pozycyjnych i przeciwmgielnych. Zmodyfikowano i poszerzono również przednią osłonę powietrzną by idealnie oddawała sportowy charakter auta.

MINI Coupé Concept

Chromowana osłona chłodnicy w MINI Coupé Concept pochodzi z modelu MINI ¬Cooper S. Jednak jej wewnętrzną część wykonano ze pałąków w kolorze nadwozia, co zdecydowanie wyróżnia pojazd koncepcyjny na tle pozostałych członków rodziny MINI. Pasy na masce silnika poprowadzono aż do osłony chłodnicy, co jeszcze mocniej podkreśla sportowy charakter pojazdu.

Dynamiczne krzywizny maski oraz stylowy wlot powietrza zdradza moc jednostki napędowej, która drzemie wewnątrz. Stylistykę maski zaczerpnięto z najmocniejszych wersji MINI.

Oryginalnie poprowadzona linia dachu to wyraz sportowego charakteru.

Gdy spojrzymy na MINI Coupé Concept z boku, w oczy rzuca się od razu szereg cech wspólnych z modelami rodziny MINI, które wzbogacono o nowoczesne rozwiązania stylistyczne gwarantujące niepowtarzalny charakter pojazdu koncepcyjnego. Dla przykładu, przednie panele boczne wzięto z modelu MINI Convertible. Łączenie elementów nadwozia tworzy ukośną linię, która wyróżnia wszystkie modele MINI. Oryginalna przednia maska oraz charakterystyczna obudowa przednich kierunkowskazów wyraźnie nawiązują do stylistyki modelu MINI Cooper S. Wszystkie te elementy są bezsprzecznie odniesieniem do bogatej historii marki – w klasycznym MINI z boku auta widoczny był charakterystyczny zgrzew liniowy.

MINI Coupé Concept

Znany ze wcześniejszych modeli design zgrabnie kontrastuje z nowatorską stylistyką słupków A, które w tej wersji zostały mocniej pochylone. Umożliwiło to niższe poprowadzenie linii dachu.

Ogromne koła oraz wysoko pociągnięta linia boczna to rozwiązania stylistyczne, które zastosowano już w modelach MINI, MINI Clubman oraz MINI Convertible by podkreślić moc i niepowtarzalny, sportowy charakter tych pojazdów. Dodatkowo wspomnieć należy czarny pas w dolnej części nadwozia, który uwypukla zwartą, dynamiczną sylwetkę auta, oraz krótki zwis przedni i tylny, dzięki czemu nadwozie pojazdu wydaje się bardziej atletyczne i zyskuje zawadiacki, niemal gokartowy wygląd.

MINI Coupé Concept posiada wszystkie te cechy, a dodatkowo wrażenie potęguje jeszcze oryginalnie poprowadzona linia dachu. Oszklona część kabiny pasażerskiejm zwana potocznie szklarnią (ang. greenhouse) opada teraz niżej i bardziej dynamicznie niż w seryjnych modelach marki.

MINI Coupé Concept

Kolejną modyfikacją stylistyczną w MINI Coupé Concept jest mocno pochylona przednia szyba, która płynnie łączy się z dachem. Spadek przedniej części dachu za głowami kierowcy i pasażera nabiera rozpędu i stapia się z masywnym słupkiem C. Oryginalna konstrukcja i zarys dachu wyraźnie przypomina kształtem most, co jest nowością w pojeździe marki MINI. Kształt tylnej części dachu, wspartej na masywnym słupku C, kontrastuje z łagodnym zarysem powierzchni nad głowami pasażerów.

Masywna konstrukcja słupka C znamionuje mocną strukturę nadwozia o wysokiej wytrzymałości na skręcanie. Zapewnia ono nie tylko wysoki stopień bezpieczeństwa, ale także znakomite właściwości jezdne, z których słyną pojazdy marki MINI. Masywny słupek C to także mocny akcent stylistyczny zamykający bryłę pojazdu, którą z boku budują dwie schodzące się linie – zwężający się ku tyłowi kontur dachu oraz nieznacznie wznoszący zarys linii bocznej, tak typowy dla pojazdów marki MINI.

Całość sprawia bardzo dynamiczne wrażenie i nawet pozostawiony na parkingu MINI Coupé Concept swą atletyczną, sportową sylwetką zdradza ukrytą pod maską moc i dostępne osiągi. Innymi słowy, stylistyka MINI Coupé Concept to uosobienie rzeczywistych, sportowych własności pojazdu.

Dynamiczne kontury i swobodny opływ powietrza dzięki odpowiedniemu ospojlerowaniu dachu i tylnej części pojazdu.

Projekt i stylizację tylnej części nadwozia MINI Coupé Concept podporządkowano optymalizacji przepływu strumienia powietrza, co zwiększa dynamikę jazdy oraz podnosi wydajność pojazdu. Zastosowano tu niezwykle ważną dla MINI zasadę mówiącą, iż forma powinna odpowiadać charakterowi pojazdu. Wygląd i stylistyka poszczególnych części nadwozia muszą w pełni odzwierciedlać charakterystyczne cechy i właściwości auta. Dlatego już sama stylistyka MINI Coupé Concept jest wiarygodnym i wyrazistym świadectwem jego sportowego potencjału.

Tylny spojler umieszczony na równi ze słupkiem C także ułatwia opływ powietrza wokół tylnej części nadwozia MINI Coupé Concept. Masywny spojler rozciąga się na całej szerokości dachu, dzięki czemu na tylną oś działają jeszcze większe siły dociskające.

Linia tylnego okna elegancko opada tworząc jednolitą całość ze zwartym, niskim tyłem dwumiejscowego nadwozia. Zarys tylnej części pojazd to kwintesencja stylu coupé. Jednak jego projekt ma też czysto praktyczne zastosowanie. Podnosi on bowiem znacznie aerodynamiczne właściwości pojazdu i pozwala na swobodny przepływ strumienia powietrza. Z tego samego powodu zdecydowano się by spojler tylnego panelu miał odpowiednio ostry i wyrazisty profil.

Stylistyka tylnej części auta poniżej spojlera to już klasyczny design zgodny z filozofią marki. Równoległe, poziome linie podkreślają szeroki rozstaw kół oraz spoczywającą na nich charakterystyczną, masywną i dynamicznie rozszerzającą się ku dołowi bryłę nadwozia.

Kolejnym typowym rozwiązaniem stylistycznym jest budowa zespołu tylnych świateł – ich pionowe rozmieszczenie oraz szeroka chromowana oprawa. Tylną osłonę powietrzną wieńczy dwuczęściowy dyfuzor. Taka konstrukcja zapewnia swobodny przepływ strumienia powietrza pod pojazdem.

Imponująca funkcjonalność – szeroki otwór załadunkowy oraz duża pojemność bagażnika.

Pokrywa bagażnika to kolejny element wyróżniający MINI Coupé Concept. Rezygnacja z tylnej kanapy umożliwiła znaczne powiększenie przedziału bagażowego.

Pojemność bagażnika wynosi tu 250 litrów i, aby można było w pełni wykorzystać możliwości załadunkowe auta, masywna tylna klapa otwiera się w bardzo szerokim zakresie.

Zamocowana tuż pod tylnym spojlerem dachowym klapa bagażnika otwiera się razem z szybą, dzięki czemu dostęp do przestronnego przedziału bagażowego jest jeszcze prostszy. Ponadto niski próg bagażnika ułatwia załadunek większego lub cięższego bagażu.

Projekt tylnej części nadwozia i pokrywy bagażnika to kolejny przykład funkcjonalnej stylistyki w wydaniu MINI. Wszystkie rozwiązania dostępne w modelu koncepcyjnym zostały starannie opracowane, zoptymalizowane i zestrojone.

Efekt tej filozofii projektowej można już podziwiać w dostępnych na rynku modelach MINI. Za przykład trzeba tu podać choćby funkcję ułatwionego dostępu do przedziału bagażowego MINI Convertible, która w istotny sposób podnosi właściwości użytkowe tego modelu. Szeroka gama rozmaitych udoskonaleń i innowacyjnych rozwiązań potwierdza przynależność pojazdów MINI do segmentu premium i sprawia, iż stanowią one tak wyjątkową ofertę.

W MINI Coupé Concept filozofia widoczna jest w jeszcze jednym rozwiązaniu, które znacząco zwiększa ładowność pojazdu i podnosi jego walory praktyczne. Mowa to u przegrodzie między przedziałem pasażerskim a bagażowym, którą wyposażono w zamykany otwór. To absolutnie wyjątkowe rozwiązanie w dwumiejscowym coupe. Dzięki niemu podróżni mają w czasie jazdy stały dostęp do bagażu. Innymi słowy, torby z prowiantem, mapami czy CD przewożone są w bezpiecznym miejscu i jednocześnie zawsze można się do nich bez trudu się dostać.

Wnętrze – sportowe, ale w eleganckiej kolorystyce i z najlepszych materiałów.

MINI Coupé Concept to połączenie ekscytującego, zwinnego sportowego kompaktu z typową oryginalną stylistyką i cechami MINI.

Głównym założeniem koncepcyjnym pojazdu jest by dostarczał on olbrzymiej przyjemności z jazdy. Wyrazem tego jest nie tylko wyrazista i niepowtarzalna, sportowa stylistyka nadwozia, ale również dynamiczny i stylowy projekt wnętrza pojazdu.

Duże otwory drzwiowe oraz szeroki zakres otwarcia samych drzwi gwarantują łatwy dostęp do wnętrza pojazdu, gdzie znajdziemy wygodne, sportowe fotele ze świetnym trzymaniem nawet przy szybkiej jeździe w ostrych zakrętach. Trójramienna, sportowa skórzana kierownica wielofunkcyjna to pewne prowadzenie i łatwa kontrola systemu audio oraz innych urządzeń. Pozostałe przyciski i wskaźniki na desce rozdzielczej rozmieszczono w czytelny i ergonomiczny sposób. Ich układ nie jest przypadkowy, bowiem zależy od częstotliwości użycia.

Podział kokpitu, deski rozdzielczej i kontroli środkowej po raz kolejny reprezentuje typową, niepowtarzalną stylistykę MINI. Długie poziome linie i skrajnie umieszczone wloty powietrza podkreślają szerokość panelu instrumentów i stylistyczny rozmach wnętrza pojazdu. Smukła, wąska konsola środkowa pozwoliła wygospodarować jeszcze więcej miejsca na nogi. Zmodyfikowano również charakterystyczne obicia drzwi, zabudowując eliptyczne wnęki, czyli główny element stylistyczny.

MINI Coupé Concept wyposażono w masywny obrotomierz umieszczony tuż za kołem kierownicy. Prędkościomierz umieszczono za to w środkowym zespole instrumentów w górnej części deski rozdzielczej.

Ów okrągły zespół instrumentów, zwany powszechnie Center Speedo, zawiera także system audio oraz opcjonalne funkcje nawigacyjne i rozrywkowe.

Po obu stronach obrotomierza znajdziemy dwa zegarki Chronoswiss. Jest to stylistyczne nawiązanie do wcześniejszych pojazdów koncepcyjnych MINI i jednocześnie pomost łączący analogową erę klasycznego Mini z cyfrową erą współczesnych modeli firmy MINI. Jeden z zegarów to wbudowany stoper do pomiaru czasów okrążeń, a drugi to klasyczny zegarek.

Kolorystyka oraz materiały, których użyto do wykończenia wnętrza MINI Coupé Concept oddają sportowy charakter pojazdu. Podobnie jak deskę rozdzielczą, podsufitkę tego wykonano w eleganckiej czarnej tonacji. Taka kolorystyka nie rozprasza kierowcy i pozwala mu w pełni skupić się na prowadzeniu auta. Purystyczny styl uzupełniają czarne pałąki zestawione z ciemną, pasiastą tapicerką.

Lekka konstrukcja i nowoczesny układ zawieszenia to nowe „gokartowe” doznania z jazdy.

MINI Coupé Concept to bez wątpienia MINI i do tego w czysto sportowej wersji. Zalety wynikające z tego połączenia to udane zestrojenie zespołu napędowego i zaawansowanej technologii układu zawieszenia, które znane jest z modeli obecnie dostępnych na rynku. W przypadku MINI Coupé Concept mamy jeszcze do czynienia z wyjątkowym dwumiejscowym nadwoziem.

W swych segmentach modele MINI, MINI Clubman oraz MINI Convertible nie tylko wyróżniają się atrakcyjną i oryginalną stylistyką. Ustanawiają również nowe standardy w zakresie właściwości jezdnych i przyjemności z jazdy. Wszystko to za sprawą bardzo mocnych jak na segment małych samochodów jednostek napędowych i nowoczesnej technologii układu zawieszenia. Znakomite prowadzenie i bezpieczeństwo jazdy zapewnia napęd na przednią oś, wydajne tarcze hamulcowe wszystkich kół, przednia oś z kolumnami McPhersona oraz oś tylna z aluminiowymi wahaczami wzdłużnymi i drążkami skrętnymi.

Precyzyjne prowadzenie w zakrętach i znakomite czucie auta w każdych warunkach drogowych gwarantuje elektromechaniczny układ wspomagania układu kierowniczego (EPS), który dostosowuje siłę wspomagania do prędkości jazdy. Elektroniczna kontrola wspomagania pozwala zachować najwyższą możliwą wydajność układu napędowego.

Dzięki idealnemu zestrojeniu układu napędowego i nowoczesnego zawieszenia MINI Coupé Concept oferuje doznania porównywalne z jazdą gokartem. Podstawowym założeniem konstrukcyjnym było obniżenie masy pojazdu, dzięki czemu auto jest jeszcze bardziej zwinne i żwawe. W tym celu zastosowano aluminiowy dach, który nie tylko pozwolił zmniejszyć wagę pojazdu, ale umożliwił również obniżenie środka ciężkości, co czyni MINI Coupé Concept bardziej stabilnym na drodze i zapewnia jeszcze lepsze właściwości jezdne.

Niższa masa oznacza większą wydajność. Dlatego MINI Coupé Concept oferuje niesamowitą frajdę z jazdy i jednocześnie pozwala ograniczyć zużycie paliwa i obniżyć emisję CO2 do minimum, co ma dzisiaj niebagatelne znaczenie.

Tradycyjne wartości, nowoczesna jakość, nieustannie udoskonalana koncepcja.

Sportowe sukcesy oraz właściwości jezdne najwyższej próby to od pięciu dekad znak firmowy MINI. Oba te czynniki miały ogromny wpływ na popularność małego autka z segment premium.

Trzy zwycięstwa w Rajdzie Monte Carlo oraz koncepcja radości ze sportowej jazdy dobitnie potwierdzają wyścigowy potencjał wcześniejszych i obecnych wersji tego kompaktowego auta. Jubileuszowy rok staje się zatem niepowtarzalną okazją by zaprezentować MINI Coupé Concept, pojazd koncepcyjny, który jest uosobieniem bezkompromisowego, dynamicznego samochodu sportowego.

Inny pojazd koncepcyjny zaprezentowany jeszcze przed rewitalizacją marki MINI dowodzi, iż taka filozofia od zawsze napędzała twórcze umysły projektantów firmy. Mowa tu o MINI Concept Monte Carlo, który zaprezentowano w 1997 roku. Był to dwumiejscowy pojazd wyposażony w centralnie montowany silnik o mocy 160 KM. Już sam projekt stylistyczny tego pojazdu dostarczył wielu rozwiązań, które wykorzystano później przy budowie pierwszej współczesnej wersji MINI. Krótkie zwisy, okrągłe przednie lampy, zmodyfikowana sześciokątna osłona chłodnicy stanowiły istotny punkt wyjścia i wzorzec dla późniejszych rozwiązań stylistycznych zastosowanych w procesie produkcji seryjnej wersji modelu.

Wyrazista sylwetka MINI Concept Monte Carlo i liczne nawiązania do sportów motorowych były hołdem złożonym rajdowej historii marki.

Teraz oryginalny MINI Coupé Concept przejmuje ten, rzec można, agresywny i wyjątkowo wyrazisty wygląd swego poprzednika i, łącząc w sobie teraźniejszość z przyszłością marki, staje się kolejnym ogniwem jej historii. MINI Coupé Concept to połączenie tradycyjnych wartości marki MINI z najbardziej zaawansowaną technologią. Naszym oczom ukazuje się, zatem fascynująca wizja pokazująca drogę rozwoju, którą może w przyszłości pójść rodzina modeli MINI.

Po raz kolejny firma MINI wychodzi naprzeciw potrzebom i wymaganiom nowych grup klientów, którzy potrafią docenić jej oryginalny styl i przypisać ten niepowtarzalny charakter określonym cechom, jakie powinien posiadać reprezentujący go produkt. MINI Coupé Concept skierowano do wszystkich szukających niezapomnianych sportowych wrażeń i ceniących najbardziej wyjątkowe połączenie radości z jazdy, stylu życia oraz najwyższej jakości wykonania, czyli cech typowych dla produktów firmy MINI.

Źródło: Mini, fot. Mini

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Sportowe coupe dla indywidualisty - Infiniti G Coupe

Sportowe coupe dla indywidualisty - Infiniti G Coupe

G Coupé z najnowszej, japońskiej rodziny samochodów luksu... » ...więcej
Poznaj Mini 2009!

Poznaj Mini 2009!

Poznaj MINI 2009 Tak, tak…to już 50-te urodziny kultowej marki. MINI skończyło w tym roku pół... » ...więcej
Nowa bazowa wersja Laguny Coupe

Nowa bazowa wersja Laguny Coupe

Brytyjski oddział Renault wprowadza do oferty Lagunę Coupe w... » ...więcej
Honda New Mid Concept - sport i wygoda

Honda New Mid Concept - sport i wygoda

Nowy skuter Hondy jest połączeniem motocykla sportowego z... » ...więcej
114 900 zł za Hyundaia Genesis Coupe

114 900 zł za Hyundaia Genesis Coupe

Hyundai Genesis Coupe debiutuje na naszym rynku. Pierwsze... » ...więcej
Volvo Car Corporation przedstawia: Concept Universe

Volvo Car Corporation przedstawia: Concept Universe

Na Targach Motoryzacyjnych w Szanghaju Volvo Car Corporat... » ...więcej
Polecamy porady
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery