samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Renault Grand Scenic - 5 gwiazdek w testach Euro NCAP

Informacja prasowa / Data: 2009-08-26

Nowy Grand Scenic jest dwunastym modelem w gamie Renault, który uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP, mimo zaostrzenia kryteriów badań prowadzonych przez niezależną instytucję od początku 2009 roku (zderzenia boczne, uderzenie w tył samochodu, bezpieczeństwo dzieci, osób dorosłych, pieszych i zabezpieczenie wyposażenia).

 

Konstrukcja Nowego Grand Scenica zapewnia wyjątkowo wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego. Posiada on, podobnie jak cała rodzina samochodów Megane:
- podwójne czujniki zderzenia bocznego − innowacyjne rozwiązanie wprowadzone w Lagunie III,
- 6 poduszek powietrznych, w tym 2 dwukomorowe poduszki boczne chroniące klatkę piersiową i miednicę,
- System Bezpieczeństwa Renault obejmujący podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa, ograniczniki napięcia pasów i czołowe, dwukomorowe poduszki powietrzne dostosowujące swe działanie do siły zderzenia,
- zagłówki nowej generacji.

Samochód jest również seryjnie wyposażony w system ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania oraz zależnie od wersji w system ESC (Electronic Stability Control) z dodatkową funkcją kontroli podsterowności.

Tak jak w całej gamie produkowanych samochodów, założeniem Renault jest zapewnienie rzeczywistego bezpieczeństwa i priorytetowe wykorzystanie najskuteczniejszych technologii w zakresie zapobiegania, korygowania i ochrony oraz działaniom edukacyjnym zaadresowanym do użytkowników dróg.

Renault − jedyny producent samochodów, który uzyskał 12 razy maksymalną ocenę 5 gwiazdek − przywiązuje priorytetowe znaczenie do bezpieczeństwa. Konstrukcja Nowego Grand Scenica wyposażona w strefy kontrolowanego zgniotu pochłania energię zderzenia, aby jak najlepiej chronić kabinę i życie użytkowników. Zastosowanie stali o niezwykle wysokim współczynniku sprężystości gwarantuje maksymalne pochłonięcie i rozproszenie energii kinetycznej.

Pełna kontrola odkształceń nadwozia pozwala na zmniejszenie tzw. opóźnienia, jakiemu podlegają użytkownicy auta, co w połączeniu z Systemem Renault Protection trzeciej generacji (SRP3) gwarantuje bardzo wysoki poziom ochrony.

System SRP3, w który wyposażone jest Nowe Megane, uwzględnia siłę zderzenia i budowę ciała użytkowników. Obejmuje dwa napinacze pasów na miejscach przednich i pojedyncze napinacze na miejscach bocznych z tyłu (pozwalające na ograniczenie przesunięcia ciała do przodu dzięki mocniejszemu dociśnięciu pasa do klatki piersiowej i miednicy), ogranicznik napięcia na wszystkich miejscach (w celu zmniejszenia nacisku pasa na klatkę piersiową) oraz dwukomorowe adaptacyjne poduszki powietrzne z dwoma generatorami gazu (rozkładające się w takim stopniu, w jakim jest to niezbędne i pozwalające na końcową amortyzację zderzenia). Wzmocnienie konstrukcji siedzisk foteli oraz zastosowanie SRP3 zapewniają możliwie najlepsze zabezpieczenie przed zjawiskiem tzw. nurkowania, czyli wsunięcia się miednicy pod biodrową część pasa bezpieczeństwa, powodujące liczne i niekiedy bardzo poważne obrażenia jamy brzusznej podczas zderzenia.

 Szczególną uwagę konstruktorzy poświęcili zderzeniom bocznym, będącym przyczyną licznych ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych (1/3 wypadków drogowych). Starali się oni zapewnić optymalne zabezpieczenie użytkowników przed jego skutkami. Dwa czujniki zderzeń bocznych wprowadzone w Lagunie III pozwalają dwukrotnie skrócić czas odpalania poduszek bocznych.

W połączeniu z większymi kurtynami nowej generacji system zapewnia o 30% lepszą ochronę głowy użytkowników auta. Kolejnym atutem jest zróżnicowane ciśnienie gazu wypełniającego poduszki − może być aż trzy razy większe na wysokości miednicy, która jest dużo bardziej narażona na obrażenia, a jednocześnie bardziej wytrzymała niż klatka piersiowa.

Zagłówki nowej generacji, których pręty mocujące przesuwają się w zagłówku, a nie w górnej części oparcia fotela, zapewniają lepszą ochronę głowy przy uderzeniu w tył samochodu. Ich konstrukcja nie powoduje usztywnienia oparcia fotela. Wyprofilowanie fotela i brak szkieletu mocującego prowadnice zagłówka w oparciu umożliwia zagłębienie się pleców (cofnięcie o 60 mm) w razie zderzenia, a przez to ograniczenie przemieszczenia się głowy względem klatki piersiowej.

 Również w przedniej części samochodu wprowadzono nowe rozwiązania techniczne, mające na celu zapewnienie lepszej ochrony pieszych w razie zderzenia. Zmodyfikowano sztywność i grubość zderzaka dla ochrony kończyn dolnych (elementy amortyzujące na poziomie piszczeli i kolan), podobne zmiany wprowadzono w konstrukcji maski i sąsiednich części nadwozia (błotniki, zawiasy pokrywy silnika, kształt poszycia spodniego pokrywy silnika).

Kolejnym ważnym zagadnieniem jest bezpieczeństwo dzieci. Było ono przedmiotem szeroko zakrojonych badań Renault, cechujących się równie wysokim poziomem wymagań jak w przypadku opracowywania systemów bezpieczeństwa dla dorosłych. Nowy Grand Scenic oferuje jeden z najwyższych poziomów zabezpieczenia dzieci. Mocowania Isofix na trzech miejscach drugiego rzędu foteli pozwalają na łatwe i bezpieczne zamontowanie fotelików i podkładek Isofix dla dzieci.

Nowy Grand Scenic dysponuje również różnymi elementami wyposażenia, które ułatwiają kierowcy reagowanie z wyprzedzeniem na niebezpieczne sytuacje na drodze:
- system kontroli ciśnienia w oponach,
-nowatorski ogranicznik-regulator prędkości z wyświetlaczem działania systemu pozwalającym na szybkie odczytanie informacji i zwiększenie bezpieczeństwa jazdy,
- automatyczne włączanie świateł,
- automatyczne włączanie wycieraczek.

Kierunkowe reflektory biksenonowe z ruchomymi światłami mijania zmieniającymi swe położenie w zależności od kąta skrętu kierownicy zapewniają lepszą widoczność ukształtowania drogi i oświetlenie pobocza, podnosząc bezpieczeństwo jazdy nocą.

W dziedzinie bezpieczeństwa czynnego Nowy Grand Scenic jest seryjnie wyposażony w system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania oraz w system wspomagania nagłego hamowania. Urządzenia te uzupełnia, zależnie od wersji, system ESC (Electronic Stability Control) z funkcją kontroli podsterowności samochodu, ułatwiający zachowanie panowania nad samochodem w trudnych lub nagłych sytuacjach na drodze.

Wszystkie te urządzenia i systemy zastosowane w Nowym Grand Scenicu występują również w całej rodzinie Megane, a także w Nowym Scenicu o krótszym nadwoziu, który oferuje taki sam poziom bezpieczeństwa dla wszystkich osób w kabinie.

Renault i bezpieczeństwo: kompleksowe podejście obejmuje 4 kierunki działań
Renault opiera swoje działania na badaniach wypadków drogowych i rzeczywistego bezpieczeństwa w celu oferowania użytkownikom samochodów dostosowanych do realiów ruchu drogowego. Oznacza to, że priorytetowe znaczenie mają technologie wykazujące najwyższą skuteczność w zakresie zapobiegania wypadkom, korygowania niespodziewanych sytuacji podczas jazdy i ochrony pasażerów w razie zderzenia. W miarę upływu lat koncern Renault zdobył wiodącą pozycję w dziedzinie bezpieczeństwa samochodowego, o czym świadczą chociażby wyniki uzyskane w rankingach:  
 

Nowy Grand Scenic 5 gwiazdek (2009)
Nowe Megane 5 gwiazdek (2008), najlepsza ocena jaką kiedykolwiek przyznano za ochronę osób dorosłych (37/37)
Koleos 5 gwiazdek (2008)
Nowa Laguna   5 gwiazdek (2007)
Clio III    5 gwiazdek (2005)
Megane II Coupé Cabriolet 5 gwiazdek (2004), pierwszy samochód w swej kategorii, który uzyskał 5 gwiazdek
Modus    5 gwiazdek (2004), pierwszy samochód w swej kategorii, który uzyskał 5 gwiazdek
Scenic II    5 gwiazdek (2003), pierwszy samochód, który uzyskał 5 gwiazdek w segmencie minivanów
Espace IV    5 gwiazdek (2003)
Megane II   5 gwiazdek (2002), pierwszy samochód, który uzyskał 5 gwiazdek w segmencie M1
Vel Satis    5 gwiazdek (2002 i 2005)
Laguna II  5 gwiazdek (2001 i 2003), pierwszy samochód w historii, który osiągnął tak wysoki poziom bezpieczeństwa

 

Wyniki gamy samochodów Renault w testach EuroNCAP ─ jedyny producent, który uzyskał 12 razy maksymalną ocenę.

Działania Renault wychodzą jednakże poza aspekty czysto techniczne. Równie priorytetowe znaczenie dla Grupy mają również działania edukacyjne prowadzone wśród użytkowników dróg. Renault, jako firma odpowiedzialna, wdraża programy i akcje edukacyjne zmierzające do kształtowania zachowań użytkowników dróg zarówno na szczeblu krajowym jak i międzynarodowym (program Bezpieczeństwo dla Wszystkich – http://bezpieczenstwo.renault.pl).



Źródło: Renault, fot. Renault

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Renault Scenic i Grand scenic Gama 2011

Renault Scenic i Grand scenic Gama 2011

Na początku 2011 roku gama Renault Scénic i Grand Scén... » ...więcej
SEAT Mii otrzymał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP

SEAT Mii otrzymał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP

Bardzo dobre oceny nowego Seata - 89% w kategorii „... » ...więcej
Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Sorento 2010

Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Sorento 2010

W najnowszych wynikach testów zderzeniowych Euro NCAP, nowy... » ...więcej
BMW X1 otrzymuje 5 gwiazdek Euro NCAP

BMW X1 otrzymuje 5 gwiazdek Euro NCAP

Jako najlepszy pojazd premium w swoim segmencie, BMW X1 robi... » ...więcej
System City Safety nagrodzony przez Euro NCAP

System City Safety nagrodzony przez Euro NCAP

Europejska organizacja Euro NCAP, wprowadziła nowy syste... » ...więcej
Grand Modus i Laguna III do serwisu

Grand Modus i Laguna III do serwisu

Renault Polska złożyło zawiadomienie do Urzędu Ochron... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia