samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Opel przedstawia nową superekonomiczną Astrę i „zeroemisyjną” Amperę

Informacja prasowa / Data: 2009-08-25

Rüsselsheim. Wraz z premierą nowej Astry podczas salonu samochodowego we Frankfurcie (17 - 27 września), Opel przedstawi superekonomiczną paletę silników o wyjątkowo niskim zużyciu paliwa w klasie kompaktowej. Wraz z Amperą, również debiutującą podczas salonu, Opel potwierdzi swoje zaangażowanie w ekologię w motoryzacji.

Opel Astra

Nowa Astra wchodząca w skład dziesiątej generacji kompaktowych samochodów Opla, pojawi się pod koniec tego roku z ośmioma silnikami o mocy od 70 kW/95 KM do 132 kW/180 KM, doskonale ilustrując filozofię marki, zmierzającą do zapewnienia klientom przystępnych cenowo, ekonomicznych, a przy tym wspaniałych w użytkowaniu pojazdów. Nowa Astra została nieco powiększona, aby zapewnić przestronniejsze wnętrze, a jednocześnie przynieść korzyści płynące z ulepszonej konstrukcji, pozwalającej na redukcję zużycia paliwa i poprawę osiągów.

Linia jednostek napędowych Astry, wyposażonej w manualną skrzynię biegów, gwarantuje imponujące osiągi i ogólną redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 o ponad 12 procent w porównaniu z obecną generacją. Średnie zużycie paliwa czterech silników wysokoprężnych o mocy od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM, mających stanowić prawie połowę jednostek napędowych nowej Astry sprzedawanej w Europie w chwili premiery, wynosi zaledwie 4,6 l/100 km.

Średnie zużycie paliwa silników benzynowych wynosi zaledwie 6,1 l/100 km. W ramach kontynuacji strategii redukcji, Opel wprowadza nowy silnik benzynowy 1,4 Turbo o mocy 103 kW/140 KM, który zastąpi obecny silnik 1,8 litra, co pozwoli na zredukowanie zużycia paliwa o blisko 18 procent.

„Naszym celem jest zaoferowanie nowej serii Astry z ekonomicznymi silnikami za przystępną cenę, nie zaś koncentrowanie się na jednym, spektakularnym, kosztownym jednak wariancie gwarantującym niską emisję CO2. W ramach tej strategii gwarantujemy rzeczywiście niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych", mówi Carl-Peter Forster, Prezes Rady Nadzorczej Opla.

Nowy Opel Astra: Optymalizacja mocy i wydajności

Linia jednostek napędowych obejmuje silniki o wysokiej mocy, niskim zużyciu paliwa i zredukowanej emisji CO2. Wszystkie silniki spełniają wymogi normy Euro 5. Standardowo wyposażone są one w sześciobiegowe, manualne skrzynie biegów i pięciobiegowe skrzynie biegów przy wolnossących silnikach benzynowych 1,4 i 1,6 litra oraz wysokoprężnych 1,3 turbo. Opcjonalnie dostępna jest automatyczna, sześciobiegowa skrzynia biegów z silnikami benzynowymi 1,6, 1,4 Turbo i 1,6 Turbo oraz silnikiem wysokoprężnym 2,0 Turbo.

„Stałe ulepszanie obecnej linii silników i ich zmniejszanie to kluczowe elementy naszych wysiłków, zmierzających do zmniejszenia wpływu na środowisko. Jesteśmy dumni z osiągnięć naszego personelu konstruktorskiego dokonanych w trakcie prac nad nowym Oplem Astrą, czyniących go wyjątkowym modelem w tym bardzo konkurencyjnym segmencie aut kompaktowych", mówi Hans Demant, dyrektor zarządzający Opla.

Linia silników CDTI turbo diesel obejmuje jednostki o pojemności 1,3, 1,7 i 2,0 litra, common-rail, z wielopunktowym wtryskiem paliwa i mocy od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM. Wszystkie silniki wyposażone są standardowo w filtr cząstek stałych. Nawet silnik 2,0 CDTI o mocy 118 kW/160 KM spala średnio zaledwie 4,9 l/100 km i emituje nie więcej, niż 129 g/km CO2.

Pierwsza generacja silników ecoFLEX o poziomie emisji CO2 rzędu 109 g/km i średnim zużyciu paliwa zaledwie 4,2 l/100 km zostanie włączona do oferty wiosną 2010 roku.

Astra
Oferta silników wysokoprężnych
Moc
(kW/KM)
Zużycie paliwa*
Cykl mieszany
(l/100 km)
Emisja CO2* Cykl mieszany (g/km)
1,3 CDTI ecoFLEX (wiosna 2010) 70/95 4,2 109
1,7 CDTI
81/110 4,7 124
1,7 CDTI
92/125 4,7 124
2,0 CDTI
118/160 4,9 129

*dane wstępne

Gama silników benzynowych obejmuje wolnossące i turbodoładowane silniki o pojemności 1,4 i 1,6 litra, zapewniające moc od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM.

Podstawowa benzynowa jednostka napędowa o mocy 74kW/100KM zużywa zaledwie 5,5 l/100 km i nie emituje więcej, niż 129 g/km CO2. Czyni to z niej najbardziej ekonomiczną jednostkę w klasie kompaktowej dostępną na rynku.

Dla podkreślenia stosowanej przez Opla strategii redukcji emisji CO2 dzięki zmniejszaniu pojemności silnika do oferty włączony zostanie zupełnie nowy silnik turbo o pojemności 1,4 litra, pozwalający na uzyskanie103 kW/140 KM i około 200 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1 850 do 4 900 obr./min. Silnik ten zastąpi wolnossącą jednostkę napędową o pojemności 1,8 litra (140 KM/175 Nm), znajdującą się w obecnej ofercie, zapewniając jednak zbliżoną moc i o 15 procent wyższy moment obrotowy przy imponująco niskim zużyciu paliwa rzędu 5,9 l/100km, co stanowi blisko 18-procentową redukcję.

Astra
Oferta silników benzynowych
Moc
(kW/KM)
Zużycie paliwa*
Cykl mieszany
(l/100 km)
Emisja CO2* cykl mieszany (g/km)
1,4 74/100 5,5 129
1,6 85/115 6,3 147
1,4 Turbo 103/140 5,9 139
1,6 Turbo 132/180 6,8 159

*dane wstępne

Opel Ampera: Potencjalnie zerowy poziom emisji CO2, dzięki wykorzystaniu technologii Voltec

Demonstrując wiodącą rolę marki Opel w elektryfikacji pojazdów, rewolucyjny Opel Ampera, prawdziwie czteromiejscowy samochód rodzinny, przyniesie możliwość bezemisyjnej jazdy bez ograniczania zasięgu samochodu. W przeciwieństwie do konwencjonalnych samochodów elektrycznych, jest to pojazd do jazdy na każdym dystansie i w każdym czasie.

Opel Ampera

Pięciodrzwiowy, czteromiejscowy Opel Ampera wykorzystywać będzie przełomową technologię napędu elektrycznego o nazwie Voltec, działającą na zasadzie odmiennej od innych zaawansowanych układów napędowych. Ten pojazd z napędem elektrycznym o zwiększony zasięgu (Extended-Range Electric Vehicle, E-REV) wykorzystuje prąd elektryczny jako główne źródło zasilania oraz silnik benzynowy jako zapasowe źródło zasilania, wytwarzające energię elektryczną.

Koła Ampery napędzane są elektrycznie przez cały czas i przy każdej prędkości. Przy odległościach do 60 km (MVEG) pojazd napędzany jest wyłącznie prądem z litowo-jonowego akumulatora 16-kWh i nie emituje CO2. Po rozładowaniu akumulatora prąd z generatora benzynowego pozwala na zwiększenie zasięgu pojazdu do ponad 500 km. Amperę można również podłączyć do domowej sieci elektrycznej 230V.

Produkcja pojazdu z napędem elektrycznym o zwiększonym zasięgu zaplanowana została na koniec 2011 roku.

Źródło: Opel, fot. Opel

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Tuning:  sztuka... czy „wiocha”?

Tuning: sztuka... czy „wiocha”?

Słowo, które dla wielu osób zainteresowanych motoryzacją wzb... » ...więcej
„iF product design award” dla Vengi

„iF product design award” dla Vengi

Kia Venga została wyróżniona jedną z trzech najważniejszych ... » ...więcej
Nagroda „Złota Kierownica 2010” przyznana

Nagroda „Złota Kierownica 2010” przyznana

Alfa Romeo Giulietta została uznana przez czytelników mag... » ...więcej
Chevrolet Camaro zdobył tytuł „World Car Design”

Chevrolet Camaro zdobył tytuł „World Car Design”

Nowy Jork – Chevrolet Camaro został nagrodzony tytu... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery