samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni

Autor: Piotr Migas / Data: 2009-07-14

Kompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje się także przyjacielem naszych kieszeni.

Hyundai i30 2.0 CRDi

Ten kto pamięta wcześniejsze modele Hyundaia - kanciaste Pony, pękatego Accenta, czy nijaką Elantrę - na widok modelu i30 może doznać szoku. Auto w niczym nie przypomina spuścizny koreańskiego producenta. Faktem jest, że nowy kompaktowy model i30 (podobnie zresztą jak bliźniak z logo Kia) wygląda świeżo i nowocześnie. Na tle konkurencji auto wyróżnia się oryginalnym wyglądem zewnętrznym, ale to dopiero początek niespodzianek.

Kompakt w rozmiarze L

Hyundai i30 2.0 CRDi

Po zajęciu miejsca w środku zwraca uwagę ponadprzeciętna ilość miejsca. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie jest go wystarczająco dużo i nawet ciemnobrązowa tapicerka testowanej przez nas wersji nie jest w stanie zatrzeć wrażenia przestronności. Spasowanie i jakość elementów kokpitu w niczym nie odstaje od niemieckiej konkurencji. Prosta obsługa przełączników nie nastręcza żadnych problemów i nie wymaga przeczytania 430-stronnicowej ksiązki obsługi. Gdyby tylko układ nawigacji miał bardziej intuicyjną obsługę, byłoby doskonale.

Hyundai i30 2.0 CRDi

Mimo opadającej linii dachu, pasażerowie tylnej kanapy mają sporo miejsca nad głowami; wysokość od siedziska do dachu, to całe 965mm. Przednie fotele ukształtowano tak, aby nie tylko na prostej pewnie podtrzymywały ciało kierowcy i pasażera. Dodatkowo wyposażono je w regulację wysokości i podparcia lędźwiowego, co w połączeniu z dwuosiową regulacją kierownicy pozwala dobrać odpowiednią pozycję za kierownicą. Hyundaia wyróżnia również ponadprzeciętna szerokość wnętrza. Niestety bagażnik (podobnie jak w Renault Megane) oferuje skromne 340 litrów pojemności. Na szczęście w każdej chwili możemy złożyć tylna kanapę na płasko i uzyskać 1250 litrów przestrzeni bagażowej.

Silnik w rozmiarze 2.0

Hyundai i30 2.0 CRDi

Kolejne miłe zaskoczenie czeka nas po uruchomieniu silnika i wyruszeniu w drogę. Dwulitrowy diesel o mocy 140 KM sprawnie napędza ważące 1385 kg auto. Uwagę zwraca dobre wytłumienie i kultura pracy jednostki napędowej typu common-rail. Maksymalny moment 305 Nm mamy do dyspozycji już od 2250 obr./min. W praktyce auto ochoczo przyśpiesza niemal na każdym biegu co wpływa na komfort w dalekich trasach. Maksymalna prędkość 200 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 10,5 sekundy są więcej niż wystarczające do wożenia całej rodziny i psa. Oferowana seryjnie 6-biegowa skrzynia i30 działa precyzyjnie, choć dźwignia pracuje nieco za lekko. Nic złego nie można powiedzieć o zawieszeniu w jakie Hyundai wyposażył i30. Działa cicho i skutecznie wybiera nierówności naszych dróg. Jest nastawione zdecydowanie w stronę komfortu. Hyundaiem można pojechać szybko w zakrętach, ale nie tak szybko jak powiedzmy Fordem Focusem.

Spalanie w rozmiarze XS

Hyundai i30 2.0 CRDi

Jednak zdecydowanie przyjemniejsza i tańsza jest w tym przypadku spokojna jazda. Trudno nam było uwierzyć, ze średnie spalanie podczas testu, gdzie 60% jazd odbywało się poza miastem, wyniosło zaledwie 6 litrów. W mieście trudno osiągnąć wynik 8 litrów, nawet jeśli większość czasu spędzimy w korkach.

Cena w rozmiarze XL?

Hyundai i30 2.0 CRDi

Niestety, żeby oszczędzać, trzeba najpierw sporo wydać. Testowana najbogatsza wersja wyposażeniowa Hyundaia i30 Premium kosztuje 85 900 złotych. Dużo jak na kompaktowy samochód pochodzący z Korei. Ale w tym przypadku to uzasadniona kwota. Oprócz trzyletniej gwarancji mechanicznej i pięcioletniej obejmującej układ napędowy, otrzymamy kompletnie wyposażone auto. Sześć poduszek gazowych, ESP, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, ogrzewane fotele, radio CD ze zmieniarką, MP3, skórzano-materiałowa tapicerka, czujniki cofania, 16-calowe aluminiowe obręcze kół… Można tak wymieniać w nieskończoność. Za większość tych elementów konkurencja żąda słonej dopłaty. Poza tym za ich prestiżowe auta „z wyrobionym wizerunkiem” trzeba zapłacić więcej. Natomiast chcąc mieć w pełni wyposażonego Hyundaia i30 ze 140-konnym dieslem i nie chcąc płacić aż tyle, polecamy kupno…Kia cee’d Optimum Plus z tym samym silnikiem i podobnym wyposażeniem za 69 900 złotych, a 15 tysięcy wydać na psa i zostać jego najlepszym przyjacielem.

Autor: Piotr Migas, fot.: Piotr Migas

Wasze komentarze:

Autor(ka): andy
Data nadesłania:
  07.02.2012 14:26
"strasznie oszczędny" - 6 litrów na trasie to pali renault trafic(dostawczak) no i też kosztuje podobnie...
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Hyundai otworzył kolejne centrum badawczo-rozwojowe

Hyundai otworzył kolejne centrum badawczo-rozwojowe

Hyundai Motor Company otworzył nowe centrum badań i rozwoju ... » ...więcej
Hyundai wprowadza wydłużoną wersję modelu Equus

Hyundai wprowadza wydłużoną wersję modelu Equus

Hyundai Motor Company rozpoczął przyjmowanie zamówień na swó... » ...więcej
Nowy silnik od Volvo – 1,6 GTDi – wysokie osiągi przy minimalnym zużyciu paliwa

Nowy silnik od Volvo – 1,6 GTDi – wysokie osiągi przy minimalnym zużyciu paliwa

Gama silników Volvo zostanie niedługo poszerzona o nowe, benzynowe silniki o pojemności 1,6 litra z najnowszą technologią bezpośredniego wtrysku paliwa. Idea GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) powstała aby zapewnić możliwie niskie zużycie paliwa bez ograniczania osiągów i prz... » ...więcej
R2 – idealny partner

R2 – idealny partner

Niedługo po starcie promu kosmicznego Endeavour w maju, człekokształtny robot stworzony przez NAS... » ...więcej
 	  BMW Vision – EfficientDynamics

BMW Vision – EfficientDynamics

Debiutujący obecnie pojazd koncepcyjny BMW Vision – Ef... » ...więcej
Turbosprężarki – możliwe uszkodzenia

Turbosprężarki – możliwe uszkodzenia

Wzrost mocy nowoczesnych silników wysokoprężnych przy jednoc... » ...więcej
Ekologiczne składniki opon – to możliwe!

Ekologiczne składniki opon – to możliwe!

Opony do samochodów osobowych i ciężarowych są produkowan... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery