samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Renault Laguna II – luksus w rozsądnej cenie

Autor: Łukasz Lubas / Data: 2009-06-19

Dobrze wyposażony, ekonomiczny, stosunkowo tani... Dlaczego więc ma taką samą ilość zwolenników jak zagorzałych przeciwników. Jeśli chcesz wiedzieć i wyrobić sobie własne zdanie na jego temat, zapraszam do lektury artykułu.

Na początek

Laguna drugiej generacji zadebiutowała w 2001 r. Zastąpiła swoją poprzedniczkę produkowaną w latach 1993 – 2001. Jako pierwszy samochód w historii otrzymał pięć gwiazdek w niezależnych testach EURO NCAP. Między innymi dzięki temu samochód ten stał się jednym z najpopularniejszych w swojej grupie.

Testowana Laguna

Do potrzeb naszego testu wykorzystamy samochód w wersji expression z 2003r. Prezentowany model napędzany jest silnikiem 1,9 dci (120KM), przebieg 120 000 km.

Wyposażenie obejmuje między innymi:

  • 8 poduszek powietrznych
  • Pełną elektrykę
  • Dwustrefową klimatyzację
  • ABS, ASR, ESP, system wspomagania nagłego hamowania

(Listę wyposażenie można by ciągnąć bardzo długo, lecz nie o to nam chodzi)

Pierwsze wrażenie

Już na początku czeka nas niespodzianka. Mianowicie do ręki zamiast kluczyków dostajemy kartę. Aby odpalić samochód kartę wkładamy do czytnika następnie naciskamy przycisk start/stop.

Na pierwszy rzut oka wnętrze auta jest bardzo przestronne a kokpit ma nowoczesny design. Wszystko zbudowane jest z niezłej jakości materiałów, trudno znaleźć szare szorstkie plastiki. Szczególną uwagę trzeba zwrócić na fotele, które są o wiele wygodniejsze niż u niemieckiej konkurencji. Siadając za kierownicą, kierowca ma do dyspozycji podłokietnik, na wprost którego znajduje się dość precyzyjna sześcio stopniowa skrzynia biegów. Jedyną rzeczą do której można się przyczepić, jest kierownica. Żywcem przeniesiona z samochodu Renault Trafic (różni się jedynie tym, że w Lagunie obszyto ją skórą). Ergonomia stoi na wysokim poziomie, mamy bezproblemowy dostęp do przełączników, uchwytu na napoje itp.

Wrażenia z jazdy

Odpalamy samochód, spod maski dobiega charakterystyczny „klekot”. Jednostka napędowa pracuje dość kulturalnie, słychać ją donośniej przy odpalaniu (zimny silnik) i przy przekroczeniu 4 000 obrotów na minutę. Jadąc po naszych „prawie” prostych drogach zawieszenie pracuje cicho i gładko. Jak powszechnie wiadomo zawieszenia „francuzów” są dość miękkie, co pozwala komfortowo podróżować po naszych drogach. Niestety ma to swoje odzwierciedlenie w żywotności zawieszenia, które stosunkowo szybko ulega awariom i uszkodzeniom. Na szczęście układ jezdny jest bardzo prosty (przód - klasyczne kolumny McPherson; tył – belka skrętna) a koszty części zamiennych nie niszczą naszego budżetu.

Silnik dobrze radzi sobie z samochodem ważącym ok. 1400 kg. Pozwala dynamicznie przyspieszać do 100 km/h (zajmuje to ok. 10 sek.). Trzeba jednak pamiętać, że mamy do czynienia z silnikiem diesla wyposażonym w turbinę. Zdarza się, że „turbodziura” daje o sobie znać. Najprzyjemniejszym momentem w podróżowaniu tym samochodem jest chwila, gdy na liczniku mamy ok. 120 km/h a w aucie panuje zupełna cisza (obrotomierz wskazuje zaledwie 2000 obr/min.)

Stylistyka

Laguna II mimo swych rozmiarów ma bardzo dynamiczną sylwetkę, wszystko dzięki ostrej linii bocznej oraz szerokim błotnikom. Całości dopełniają smukłe reflektory, płasko ułożona przednia szyba i uniesiony ku górze tył samochodu.

Usterki

Jako, że w samochodzie jest cała masa elektrycznych gadżetów, często zdarzają się ich awarie. Do najczęstszych należy awaria karty (kluczyka) oraz problem z czytnikiem. Często także posłuszeństwa odmawiają czujniki ciśnienia w oponach.
Silnik raczej pracuje bez zastrzeżeń, gorzej bywa z jego osprzętem. Awariom ulegają wtryskiwacze oraz turbina. Koszt regeneracji turbiny to ok. 1000 Pln, komplet wtryskiwaczy to kosz rzędu 600 Pln.

Dlatego też przed zakupem samochodu warto dokładnie sprawdzić jego przeszłość. Jeżeli samochód był odpowiednio użytkowany i serwisowany można uniknąć wielu późniejszych problemów.

Na zakończenie

Większość przeciwników francuskich samochodów to ludzie którzy kupili zdezelowane samochody z gigantycznymi przebiegami. Niema się więc co dziwić, że ich samochody ulegały częstym awariom. Dokładnie taka sama sytuacja jest z przeciwnikami Volkswagenów, Fordów i Opli.

Wasze komentarze:

Autor(ka): Tomek
Data nadesłania:
  24.06.2009 15:36
Przewagę Laguny II nad np: AUDI, Volkswagenem można doskonale zobaczyć na allegro, porównując te samochody w stosunku CENA-ROCZNIK.

pozdrawiam
Tomek
Autor(ka): splenn
Data nadesłania:
  24.09.2009 17:36
Polecam to auto!!!
Autor(ka): wieslaf
Data nadesłania:
  08.03.2010 17:54
Bardzo mądra sentencja, jeżdżę laguną z poświadczonym przebiegiem i nie mam kłopotów tylko luksus za rozsądną cenę - potwierdzam. Z szukających okazji, czyli aut z przebiegiem do 100tyś w wieku 10 lat cieszą się właściciele sklepów i warsztatów, polecałbym CENA-ROCZNIK i ZDROWY ROZSĄDEK a jeszcze lepiej znajomy mechanik, który te zależności nam najlepiej wyłuszczy. Pozdrawiam
Autor(ka): Blacha
Data nadesłania:
  17.04.2010 13:58
Jeżdże super lagunką i nie mam z nią żadnych większych problemów :) polecam auto :)
Autor(ka): Talip
Data nadesłania:
  10.06.2010 16:15
od 7 lat uzytkuje Lagune , nie mam nic do zarzucenia / w przeciagu tego okresu wymienilem 1 cewke / pozdrawiam
Autor(ka): niki
Data nadesłania:
  21.07.2010 11:02
Cewkę ale chyba nie w dieslu ..... haha
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Renault Laguna Coupe w nowej wersji

Renault Laguna Coupe w nowej wersji

Renault Laguna Coupe debiutuje w nowej wersji: Coupe z nowym... » ...więcej
Grand Modus i Laguna III do serwisu

Grand Modus i Laguna III do serwisu

Renault Polska złożyło zawiadomienie do Urzędu Ochrony Ko... » ...więcej
Reflektory ksenonowe - jeszcze luksus...

Reflektory ksenonowe - jeszcze luksus...

Wieloletnie starania konstruktorów pojazdów w dziedzinie ośw... » ...więcej
Luksus w wielkim stylu: nowe Audi A8 L

Luksus w wielkim stylu: nowe Audi A8 L

Nowe A8 z pakietem supernowoczesnych rozwiązań jest uciel... » ...więcej

Nowy zwiastun NFS™ Shift i trasa Laguna Seca

W ramach naszego cyklu traktującego o nowym wydaniu gry Need... » ...więcej
Nowy Megane Renault Sport

Nowy Megane Renault Sport

Nowy Megane Renault Sport Najnowszy model w ofercie seryjnie produkowanych samochodów sportowych Ren... » ...więcej
Renault Grand Scenic - 5 gwiazdek w testach Euro NCAP

Renault Grand Scenic - 5 gwiazdek w testach Euro NCAP

Nowy Grand Scenic jest dwunastym modelem w gamie Renault, kt... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery