samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Renault Clio III samochód z ambicjami...

Autor: Łukasz Lubas / Data: 2008-03-01

Clio jest jednym z liderów w swoim segmencie, jego głównymi rywalami są Fiat Punto, Peugeot 206, Skoda Fabia. Sprawdźmy, więc czy trzecia odsłona tego samochodu ma szanse stać się samochodem docenianym przez wszystkich oraz czy zdoła podbić rynek segmentu samochodów miejskich.

Historia

Renault Clio III - Widok zewnętrzny Renault Clio III

Wszystko miało swój początek w czerwcu 1990r. Wtedy właśnie z linii produkcyjnej zjechało pierwsze, Clio. Samochód od razu zyskał przychylność dziennikarzy i został samochodem roku 1991. Pierwsza odsłona Clio była produkowana aż do 1998 r. oczywiście z drobnymi kosmetycznymi zmianami, z których pierwsza miała miejsce w 1994 r. a druga w 1996 r. Warto zaznaczyć, że pierwsza edycja tego samochodu znalazła 4 miliony nabywców, co na owe czasy było naprawdę dobrym wynikiem.

Wiosną 1998 r. na rynku pojawiło się Clio II. W porównaniu do pierwszej generacji samochód urósł i zyskał nowoczesny obły design. Na bazie tego modelu powstało Renault Clio sedan, które na naszym rynku nosi nazwę Thalia.

Teraz nadszedł czas, aby skupić się na najnowszym dziecku z rodziny Clio.

Design

Na pierwszy rzut oka nowe Clio delikatnie nawiązuje do swego poprzednika, lecz nie da się nie zauważyć, że jest dużo bardziej agresywne. Linia boczna została zmieniona, tył został delikatnie uniesiony. Przednie reflektory zostały subtelnie zretuszowane, wyglądają bardziej sportowo. Tył samochodu pozbawiono obłości, tylne lampy zyskały zupełnie nowy kształt. Otwierając drzwi zauważamy, że wnętrze samochodu zostało także zbudowane całkowicie od nowa.

Wrażenia

Renault Clio III - Wnętrze

Jak na razie wszystko wygląda dość dobrze, nowoczesny wygląd, niezłe wnętrze…

Niestety, wszystko pęka jak mydlana bańka, gdy tylko usiądziemy w środku. Kierownica i dźwignia zmiany biegów została zrobiona z gumy z dodatkiem plastiku, przedni kokpit i tapicerka także. Patrząc na wnętrze mam wrażenie, że jeszcze wczoraj nie była to część samochodu a co najwyżej opakowanie po jogurcie lub plastikowa butelka. Jestem w stanie zrozumieć, że dbamy o środowisko, że trzeba dbać o recykling, pamiętać o dziurze ozonowej. Lecz nie zrozumiem, dlaczego mamy jeździć samochodami zrobionymi z roztopionych butelek?

Szarość ogarnia nas zewsząd, jedynie kolorowa tapicerka foteli łamie ten monotonny nastrój. Szczerze mówiąc nie maiłem już ochoty jeździć tym samochodem, lecz stwierdziłem, że skoro już tu jestem.

Jazda

Spodziewałem się kolejnej części dramatu, najbardziej obawiając się o zawieszenie. Znając zawieszenia innych aut z grupy Renault już wiedziałem, że spisują się nieźle, ale przez pierwsze 20 000 km. Po przejechaniu takiej odległości zawieszenie tych samochodów można porównać do zawieszenia Fiata 126p, jest galaretowate i niebezpieczne na zakrętach.

Powiem szczerze, że pozytywnie się rozczarowałem, zawieszenie jest naprawdę dobre. Nieźle radzi sobie z naszymi nierównymi drogami i co ważne jest dobrze wytłumione. Jeśli chodzi o silnik, to nie spodziewałem się niczego rewelacyjnego, zresztą, czego można się spodziewać po silniku 1,2. Jeśli chodzi o jazdę po mieście to samochód ten radzi sobie, całkiem nieźle. Problemy zaczynają się poza miastem w momencie, gdy występuje konieczności wyprzedzania, musimy wtedy pamiętać, że czynność ta trwa bardzo długo. Za każdym razem, gdy jeżdżę samochodem z podobnym silnikiem, zastanawiam się, co silnik z kosiarki spalinowej robi pod maską samochodu osobowego.

Podsumowanie

Trzeba pamiętać, że Renault Clio jest samochodem miejskim dla maksymalnie cztero osobowej rodziny i taka funkcję spełnia dobrze. Ja oceniałem go z mojego punktu widzenia, pewnie niektórzy czytelnicy powiedzą, że jestem subiektywny i źle oceniłem ten samochód. Taki właśnie miałem zamiar, chciałem opisać moje wrażenia z jazdy tym, hatchback-iem.

Dane techniczne prezentowanego modelu:

Silnik:

Liczba cylindrów/zawory: 4/16
Pojemność: 1,2/1149 [litry/ccm]
Moc maks.: 55(75)/5500 kW(KM)/obr/min
Maks. Moment obrotowy: 105 Nm

Osiągi:

Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,4 sek.
Prędkość maksymalna: 167 km/h

Wymiary, masa:

Długość: 3986 mm
Wysokość: 1496 mm
Szerokość: 2025 mm
Masa własna pojazdu: 1080 kg
Dopuszczalna masa pojazdu: 1570 kg

Zużycie paliwa:

Cykl miejski: 7,6 l na 100 km
Poza miastem: 4,9 l na 100 km
Średnio: 5,9 l na 100 Km
Pojemność zbiornika paliwa: 55l

Wasze komentarze:

Autor(ka): luki
Data nadesłania:
  20.03.2008 12:43
Kiedyś miałem Clio 2, i strasznie klękała w nim elektronika. O ciągłych wizytach w serwisie i oczekiwaniu na naprawy chyba nie musze pisać. Nie wiem czy kupiłbym jego następce!!
Autor(ka): Johnny
Data nadesłania:
  06.05.2008 22:26
Z wyglądu niezłe. Tylko czy Renault dopracowało w końcu tą padającą elektrykę?
Autor(ka): pakre
Data nadesłania:
  11.08.2008 03:14
Ciekawe, chociaż słabsze od mojego Chryslera, sprowadzonego ostatnio z Niemiec za bardzo korzystną cenę ;]
Autor(ka): Krzysiek
Data nadesłania:
  16.08.2008 09:56
Jeździłem Clio III 1.5dci 85KM, ten diesel daje sobie radę z tym autkiem, moment obrotowy jest bardzo przyjemny potrafi delikatnie wbić w fotel, powyżej 130km/h zaczyna brakować mocy, jeździłem również Clio III 1.2 16V ta co jest w tescie, samochód żywy ale przydało by się więcej mocy ;) idealny na miasto, tylko 16 zaworowe silniki potrzebują więcej paliwa :)
Autor(ka): Jack
Data nadesłania:
  03.11.2008 09:15
Miałem 3 "Clijówki" - 1992, 1997(przejściowa "żaba") i ostatnio Clio II 1998. Z każdego z tych aut byłem bardzo zadowolony. Ostatnie Clio było świetne. Z silnikiem 1.2 (60 KM) jak do jazdy gł. miejskiej jak i niedalekich tras (max 300-500 km) idealne. Spalanie 5,2 - 6.0 jak dla 3 osobowej rodziny naprawdę tanie w ekspoatacji i wystarczające. Co do elektroniki to - może ja trafiłem na szczeg. egzemplarz ale NIC nigdy się nie popsuło, wszystko ZAWSZE chodziło bezawaryjnie, podobnie jak mechanika i układ jezdny, silnik itp. Obecnie mam ("spadek" po ojcu) Thalię i fakt auto jest tandetniej wykonane od zwykłego Clio ale sama jazda jest jak najbardziej OK. Gdybym miał kupować nowe auto na pewno kupiłbym Clio (choć zapewne produkowane jeszcze Clio 2 - nowe egz.) niż Clio III
Autor(ka): dalej
Data nadesłania:
  20.01.2009 14:59
a ja prawde mowiac wolalbym wziac z rocznymi feriami kredytowymi nowego fiata 500, w wersji sport. akurat glowny konkurent punto mi nie podchodzi ;)
Autor(ka): Gall
Data nadesłania:
  29.06.2010 22:00
Przymierzam się do clio II wystarczające jak na moje potrzeby, a i cena rozsądna. Większy problem z kredytem zacząłem się rozglądać ale może coś doradzicie? Gdzie najlepiej?
Autor(ka): gina
Data nadesłania:
  11.10.2010 20:30
Komentarze nieszczere lub pechowcy. Jedynie Jack pisze
uczciwie. Mam Clio II 1.2 8V(60 KM) III.2000r. Wspaniała
żabka. Na szosie nie kłania
się VW BORA 1.4, czy Hondzie
CIWIC 1.4. Przy 110 znosi redukcję z 5 na 3 bieg. Żwawy
i "babski" (wykres momentu ma
dwa punkty max !!!). Zużycie
paliwa 6,7 (wszystko co wlałam
przez przebieg, ostra jazda kosztuje). Nic się nie popsuło. Tylko tak dalej.
Dbać o autko jednak trzeba.
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Grand Modus i Laguna III do serwisu

Grand Modus i Laguna III do serwisu

Renault Polska złożyło zawiadomienie do Urzędu Ochrony Ko... » ...więcej
Renault Kangoo be bop Z.E. - pokazowy samochód elektryczny

Renault Kangoo be bop Z.E. - pokazowy samochód elektryczny

W 2011 roku rozpocznie się masowa sprzedaż samochodów elektr... » ...więcej
Myj samochód!

Myj samochód!

Statystyki pokazują, że średnio aż 9 na 10 samochodów jeździ po drogach z zabrudzonymi, niesprawn... » ...więcej
Woda kontra samochód

Woda kontra samochód

Ostanie wydarzenia (powodzie, podtopienia, zalania) skłaniają kierowców do ostrożniejszej jazdy z... » ...więcej
Samochód bezpieczeństwa w F1

Samochód bezpieczeństwa w F1

Samochód bezpieczeństwa po raz pierwszy pojawił się w Formule 1 podczas Grand Prix Kanady w 1973 rok... » ...więcej
Nowy Megane Renault Sport

Nowy Megane Renault Sport

Nowy Megane Renault Sport Najnowszy model w ofercie seryjnie produkowanych samochodów sportowych Ren... » ...więcej
Polecamy porady
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego

Przed wymiana oleju dobrze jest rozgrzać wcześniej samochód aby poprawić płynność oleju i umożliw... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery