samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Opony typu premium vs opony NO Name – czy tania opona jest koniecznie dużo gorsza od opony drogiej?

Data: 2012-10-12

Opony możemy podzielić nie tylko ze względu na producenta, ale też na klasę cenową. Pod tym względem wyróżnia się trzy kategorie – najtańszą wersją opon są te klasy budżetowej, lepsze opony to te klasy medium, natomiast najdroższe ogumienie należy do klasy premium.

Wybierając opony do swojego samochodu, nie należy kierować się wyłącznie ceną. Opony wyższej klasy przeznaczone są dla kierowców preferujących jazdę dynamiczną, dla tych, którzy za kółkiem pokonują wiele kilometrów, a ich auto ma dużą moc i mocny silnik. Natomiast tanie opony kierowane są do tych użytkowników pojazdów, którzy używają samochodów klasy miejskiej, jeżdżą autem głównie po mieście, ich styl jazdy jest spokojny, a przebieg pojazdu dość mały.

Opony klasy budżetowej produkują firmy takie jak Kormoran, Sava, Dębica, Matador, Barum i Dayton. Ten segment inaczej nazwany jest ekonomicznym, ponieważ jest rozwiązaniem najtańszym, jak i korzystnym dla osób, które nie korzystają z jazdy samochodem zbyt często. Natomiast Kleber, Fulda, Firestone i BfGoodrich to producenci, którzy wytwarzają opony klasy medium, a więc ogumienie korzystne ze względu na jakość, jak i cenę. Takie opony zaleca się użytkownikom samochodów klasy średniej, którzy poruszają się autem nie tylko w mieście, ale i na trasie. Najdroższą klasą ogumienia jest segment pemium, do którego zaliczamy ogumienie prezentujące najnowsze technologie. To rozwiązanie dla tych kierowców, którzy poruszają się samochodami o dużej mocy. Do producentów najbardziej ekskluzywnych opon zaliczamy marki: Pirelli, Goodyear, Michelin, Continental, Dunlop i Bridgestone.

Ogumienie z każdego segmentu cenowego posiada zarówno wady, jak i zalety. Bez wątpienia zaletą opon klasy ekonomicznej jest ich niska cena. Jednak nie jest to rozwiązanie odpowiednie dla osób, które często korzystają z jazdy samochodem. Zaletą opon klasy medium jest ich stosunkowo niska cena do jakości. Spełniają one oczekiwania większości użytkowników pojazdów. Natomiast zaletą ogumienia klasy premium jest większe bezpieczeństwo na drodze, jakie zapewniają opony tego segmentu. Gwarantują one również wspaniałą jakość jazdy. Niestety, decydując się na zakup takich opon, należy liczyć się z pokaźnym wydatkiem.

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Opony ekologiczne – kaprys czy oszczędność

Opony ekologiczne – kaprys czy oszczędność

Moda na ekologiczne produkty pochłania kolejne obszary, n... » ...więcej
Nowe Europejskie Zasady Etykietowania Opon – bezpieczniejsze, bardziej efektywne opony

Nowe Europejskie Zasady Etykietowania Opon – bezpieczniejsze, bardziej efektywne opony

Goodyear Dunlop przyjmuje z zadowoleniem nowe ustawodawstwo w sprawie e... » ...więcej
Dlaczego warto kupować opony w Internecie?

Dlaczego warto kupować opony w Internecie?

Według raportu firmy analitycznej Collin Stewart, Polska ... » ...więcej
Kiedy wiadomo, że opony letnie nadają się już do wymiany?

Kiedy wiadomo, że opony letnie nadają się już do wymiany?

Zima niebawem się kończy i małymi krokami zbliżamy się do... » ...więcej

Jak dopasować szerokość opony do szerokości felgi?

Wraz z nadejściem sezonu zimowego czeka nas wymiana opon ... » ...więcej
Dlaczego opony zimowe mogą uratować życie?

Dlaczego opony zimowe mogą uratować życie?

Przykładem może być wypadek z grudnia 2009 r., w którym 3... » ...więcej
Opony zimowe czas zakładać

Opony zimowe czas zakładać

Zbliżający się sezon zimowy zmusza większość kierowców, a szczególnie tych, którzy w swoich samochod... » ...więcej
Polecamy porady
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery