samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Jubileusz technologii oszczędzającej paliwo

Informacja prasowa / Data: 2012-01-31

Firma Bosch rozpoczęła produkcję rozruszników Start-Stop w 2007 roku. Od tego czasu wyprodukowano już pięć milionów takich urządzeń. Układ ten pozwala na redukcję zużycia paliwa do 5% oraz zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w cyklu normatywnym. Eksperci z firmy Bosch przewidują, że w 2013 roku co drugi nowy samochód w Europie będzie wyposażony w układ Start-Stop.

Fabryka Bosch w Hildesheim wyprodukowała pięciomilionowy rozrusznik Start-Stop. Popyt na tę technologię oszczędzania paliwa systematycznie rośnie od czasu rozpoczęcia produkcji seryjnej pod koniec 2007 roku.

Fabryka Bosch w Hildesheim wyprodukowała pięciomilionowy rozrusznik Start-Stop. Popyt na tę technologię oszczędzania paliwa systematycznie rośnie od czasu rozpoczęcia produkcji seryjnej pod koniec 2007 roku. Powody sukcesu, jakim cieszą się rozruszniki Start-Stop są proste.– Technologia Start-Stop pozwala w niedrogi sposób zaoszczędzić sporo paliwa – mówi dr Ulrich Kirschner, Prezes działu branżowego Bosch Starter Motors and Generators. – W 2013 roku co drugi nowy samochód osobowy sprzedawany w Europie będzie wyposażony w układ Start-Stop – przewiduje Kirschner. Obecnie co trzeci nowo wyprodukowany samochód ma na pokładzie rozrusznik Start-Stop. Technologię Start-Stop firmy Bosch wykorzystują obecnie prawie wszyscy producenci samochodów w Europie – w małych samochodach, w limuzynach klasy wyższej, a nawet w samochodach sportowych.

Układy Start-Stop obniżają zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2 mierzoną wg Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEFZ) nawet o 5%, a w odcinkach miejskich o 8%. W ruchu miejskim, a szczególnie w godzinach szczytu, potencjał oszczędności jest jeszcze większy. Układ w żaden sposób nie obniża komfortu jazdy. Gwarantuje to szereg czujników dostarczających układowi potrzebnych informacji. Przykładowo, czujnik akumulatora rejestruje poziom jego naładowania. Silnik jest wyłączany tylko wtedy, gdy akumulator jest w stanie zapewnić szybki rozruch. Innym przykładem może być czujnik temperatury we wnętrzu pojazdu. Jeżeli jest zbyt zimno lub za gorąco, silnik również się nie wyłączy, aby możliwe było szybkie osiągnięcie temperatury zapewniającej komfort podróżowania. Przetwornica napięcia stałego stabilizuje napięcie podczas rozruchów, dzięki czemu radio, nawigacja i urządzenia głośnomówiące mogą być zasilane bez zauważalnych spadków napięć.

Aby jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa oraz emisję CO2, konstruktorzy Bosch planują w przyszłości stopniowo wydłużać okresy przestoju silnika. Początkowo w fazie hamowania silnikiem, a później także podczas jazdy, gdy kierowca nie będzie dodawał gazu. – W zależności od profilu jazdy udoskonalone układy Start-Stop mogą dodatkowo przynieść do 10% oszczędności paliwa – mówi Kirschner, ekspert firmy Bosch.

Źródło: Bosch, fot. Bosch

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Statoil wprowadza nowe paliwo premium – DieselGold

Statoil wprowadza nowe paliwo premium – DieselGold

W dniu 28 października br. na ponad 100 stacjach w Polsce St... » ...więcej
Biopaliwo - paliwo przyjazne środowisku

Biopaliwo - paliwo przyjazne środowisku

Biopaliwa są w odróżnieniu od ropy naftowej czy gazu ziemneg... » ...więcej
Wszystkie modele Skody mogą wykorzystywać nowe paliwo E10

Wszystkie modele Skody mogą wykorzystywać nowe paliwo E10

Wszystkie dostępne modele marki z silnikami benzynowymi m... » ...więcej
Nadwaga w samochodzie

Nadwaga w samochodzie

Nadmierny wzrost wagi i otyłość wśród kierowców oraz pasażerów na przestrzeni ostatnich 50 lat ma... » ...więcej
Jakość paliw w 2009 roku

Jakość paliw w 2009 roku

Niewiele ponad 3 proc. stacji skontrolowanych przez Inspekcję Handlową w 2009 roku sprzedawało be... » ...więcej
Filtry stosowane w pojazdach samochodowych

Filtry stosowane w pojazdach samochodowych

Filtry samochodowe spełniają ważne zadanie i chronią silnik ... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery