samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Nowy Golf Cabriolet debiutuje z klasycznym, miękkim dachem

Informacja prasowa / Data: 2011-07-12

Volkswagen wprowadził na rynek nową generację bestsellera ze składanym dachem. Posiada on wszystkie zalety Golfa, jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie.

Otwierający się automatycznie w ciągu 9 sekund miękki dach można rozłożyć także podczas jazdy, przy prędkości do 30 km/h. Golf Cabriolet dzięki swoim praktycznym zaletom i starannie wykonanemu miękkiemu dachowi jest kabrioletem, którym można jeździć przez cały rok.

Koło się zamyka

Na zakup trzech poprzednich modeli Golfa Cabriolet w latach 1979 – 2002 zdecydowało się ponad 680.000 kierowców. Nowy Golf Cabriolet ma wszystko co trzeba, aby nawiązać do sukcesów poprzedników. Na pierwszy rzut oka wyróżnia go od nich brak stałego pałąka zabezpieczającego przed skutkami dachowania.

Tę funkcję w 2011 roku pełnią normalnie niewidoczne, wysuwające się w ułamku sekundy zabezpieczenia, chroniące przed skutkami przewrócenia się samochodu podczas wypadku. Przednie i boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową (Thorax), poduszka kolanowa kierowcy i ESP również należą do wyposażenia seryjnego.

Wszechstronne auto

Z zamkniętym dachem ten Volkswagen należy do najcichszych kabrioletów, ponadto posiada jedno z najprzestronniejszych wnętrz w swojej klasie oraz bagażnik o pojemności 250 litrów, także przy schowanym dachu. Można spokojnie jechać na urlop z pełnym bagażnikiem i niebem nad głową. Poza tym oparcie tylnej kanapy można złożyć w całości lub częściowo i w ten sposób otrzymać jeszcze więcej miejsca na bagaż.

Maksymalne bezpieczeństwo

Dzięki wysuwającemu się w ułamku sekundy zabezpieczeniu przed skutkami dachowania, wzmocnionej ramie przedniej szyby i licznym dalszym modyfikacjom konstrukcyjnym (m.in. podłoga, progi, tylna belka, drzwi) Golf Cabriolet gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo. Dzięki tym zmianom mierzący 4,25 metra długości, 1,78 metra szerokości i 1,42 metra wysokości (z zamkniętym dachem) Golf Cabriolet posiada ekstremalnie sztywne nadwozie.

Wygląd zewnętrzny

Stylistyka Golfa Cabriolet w znacznym stopniu pokrywa się ze stylistyką trójdrzwiowego kuzyna. To co go wyróżnia to zmieniony tył nadwozia, bardziej płaska linia dachu i mocniej pochylona przednia szyba. Ze schowanym dachem sylwetka Golfa Cabriolet jest elegancka i dynamiczna.

Wnętrze

Design i jakość materiałów we wnętrzu Golfa ze składanym dachem jest identyczna, jak w klasycznym Golfie. Taki poziom jakości oferowany jest często tylko w znacznie droższych kabrioletach. Pod względem cech wnętrza typowych dla otwartych nadwozi Golf – podobnie jak wcześniej Eos – wyróżnia się od wielu innych samochodów klasy kompaktowej jedną ważną cechą: rama przedniej szyby jest krótka, co potęguje wrażenie jazdy kabrioletem.

Wyposażenie

Golf Cabriolet jest dostępny w jednej linii wyposażenia, podobnie jak Eos, Passat CC, Touareg i Phaeton. Linię tę można indywidualizować różnymi pakietami (m.in. Performance, Design & Style, Komfort, Technik, Pakiet 990), dziewięcioma kolorami lakieru, kilkoma deseniami i kolorami tapicerki oraz 50 pojedynczymi opcjami. Już samo wyposażenie podstawowe jest bardzo bogate. Na zewnątrz należą do niego przyciemniane, diodowe światła tylne, 16-calowe koła z oponami 205 i chromowane listwy w osłonie chłodnicy. We wnętrzu do elementów funkcjonalnych podkreślających wysoki poziom jakości należy w pełni automatyczna obsługa składanego dachu, automatyczna klimatyzacja Climatronic, funkcja Easy-Entry komfortowych przednich foteli z regulacją wysokości, elektrycznie otwierane i zamykane wszystkie okna, aplikacje Chrom- matt, podłokietnik oraz radio RCD210 z czytnikiem MP3 i 4 głośnikami.

Ekologiczne podejście

Zarówno na długie jak i krótkie podróże doskonale nadaje się każdy z 6 oferowanych silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Dysponują one mocą od 105 KM do 210 KM. Przyjemność sprawiają także pracujące efektywnie dwusprzęgłowe przekładnie (DSG), dostępne dla 4 jednostek napędowych. Jeden silnik benzynowy (TSI) i oba wysokoprężne (TDI) będą oferowane z energooszczędnym pakietem BlueMotion Technology (systemy Start-Stop i odzyskiwania energii podczas hamowania). O tym, jak oszczędny jest nowy Volkswagen Golf Cabriolet świadczy wersja z silnikiem 1.6 TDI o mocy 105 KM z BlueMotion Technology: zużywa on średnio zaledwie 4,4 l/100 km paliwa (117 g/km CO2).

Poniżej zestawienie wszystkich wersji jednostek napędowych debiutujących w 2011 roku:

  • 1.2 TSI – 77 kW/105 KM (6-biegowa przekładnia)
  • 1.4 TSI – 90 kW/122 KM (6-biegowa przekładnia/7-biegowa DSG)
  • 1.4 TSI – 118 kW/160 KM (6-biegowa przekładnia/7-biegowa DSG)
  • 2.0 TSI – 155 kW/210 KM (6-biegowa DSG)
  • 1.6 TDI – 77 kW/105 KM (5-biegowa przekładnia)
  • 2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6-biegowa przekładnia/6-biegowa DSG)

Rozwiązania techniczne

Silniki Golfa Cabriolet napędzają przednią oś. Pod względem napędu i zawieszenia Golf z otwieranym dachem wykorzystuje rozwiązania stosowane w klasycznym Golfie. Z przodu montowana jest znana z innych modeli oś z kolumnami McPhersona i stabilizatorem przechyłów. Innowacyjna wielowahaczowa oś tylna zapewnia doskonałe prowadzenie, a układ ESP jest oczywiście standardem nowego Golfa Cabriolet.

Źródło: Volkswagen, fot. Volkswagen

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Nowy Volkswagen Golf Cabrio

Nowy Volkswagen Golf Cabrio

Nowy Volkswagen Golf Cabrio został zaprezentowany na Genewskim Salonie Samochodowym. To czterooso... » ...więcej
Nowy Ford Ranger debiutuje w Sydney

Nowy Ford Ranger debiutuje w Sydney

Nowy Ford Ranger – najnowsza propozycja w coraz sze... » ...więcej
Golf blue-e-motion: ekstremalny moment obrotowy, zero emisji

Golf blue-e-motion: ekstremalny moment obrotowy, zero emisji

Volkswagen Golf blue-e-motion, napędzana wyłącznie silnik... » ...więcej
Volkswagen Golf R od B&B

Volkswagen Golf R od B&B

Niemiecka firma B&B opracowała specjalny pakiet “wzmacniający” dla nowego Golfa R... » ...więcej
Volkswagen Golf to Najbezpieczniejszy samochód 2009 roku

Volkswagen Golf to "Najbezpieczniejszy samochód 2009 roku"

Instytut EuroNCAP podsumował wszystkie testy zderzeniowe ... » ...więcej
Najlepsze samochody 2010 - Polo, Golf i Multivan na czele

"Najlepsze samochody 2010" - Polo, Golf i Multivan na czele

Czasopismo motoryzacyjne „auto motor und sport&rdqu... » ...więcej
Golf R Hot Hatch’em Roku według Top Gear

Golf R Hot Hatch’em Roku według Top Gear

Volkswagen Golf R został wyróżniony tytułem „Hot Ha... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery