samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

INFINITI M35h: luksusowy hybrydowy sedan, stawiający osiągi ponad wszystko

Informacja prasowa / Data: 2011-05-10

Dysponujący mocą 364 KM (268 kW) Infiniti M35h to unikalna propozycja na rynku, wytyczająca nowe kryteria mocy i efektywności samochodu w tym segmencie. Wykorzystuje on technologię hybrydową nowej generacji, która zapewnia „Inspirujące Osiągi” marki na najwyższym jak dotąd poziomie, przy jednoczesnej niskiej emisji dwutlenku węgla, wynoszącej zaledwie 162 g/km. Najszybszy, a jednocześnie najbardziej ekologiczny model Infiniti dołącza do benzynowego M37 i wyskoprężnego M30d dając klientom w Europie trzy możliwości do wyboru, czego nie oferuje żaden inny producent samochodów tej klasy.

Pierwsze spojrzenie – najważniejsze cechy M35h:

  • Pierwsza hybryda Infiniti i pierwsze zastosowanie technologii nowej generacji „Infiniti Direct Response Hybrid” (Hybryda Infiniti o Bezpośredniej Reakcji).
  • Połączenie mocy i wydajności: 364 KM (268 kW) przy zużyciu paliwa wynoszącym 7,0 l/100 km w cyklu mieszanym.
  • Wysokie osiągi przy niskiej emisji CO2: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy, a emisja CO2 - jedynie 162 g/km.
  • Rozłączanie silnika benzynowego V6 dodatkowo poprawia wydajność podczas jazdy po autostradach w trybie jazdy „na luzie”.
  • System złożony z jednego silnika elektrycznego oraz dwóch sprzęgieł zapewnia płynną jazdę z liniowymi osiągami, a napęd na tylne koła – stabilne prowadzenie pojazdu.
  • Prędkość maksymalna osiągana w trybie elektrycznym wynosi 100 km/h.
  • Innowacyjne technologie sterowania, hamowania i odzyskiwania energii.
  • Pierwsza hybryda wyposażona standardowo w system ostrzegania pieszych dźwiękiem.
  • Elegancka stylistyka i luksusowa kabina znane z innych modeli Infiniti M.
  • Dwie wersje GT oraz GT Premium – obie z wyjątkowymi specyfikacjami.

TECHNOLOGIA BEZ KOMPROMISÓW

Infiniti M35hInfiniti M35h

Ostatni z tercetu sedanów klasy performance z silnikami V6 jest gotowy do zburzenia istniejącej w Europie hierarchii w sektorze samochodów reprezentacyjnych. M35h to pierwszy model najmłodszego japońskiego producenta samochodów luksusowych wyposażony w technologię nowej generacji – Infiniti Direct Response Hybrid (Hybryda Infiniti o Bezpośredniej Reakcji), która dowodzi bezkompromisowego podejście do konstruowania samochodów luksusowych. Technologia ta pozwala modelowi M35h dostosować osiągi do każdych warunków – od cichej, całkowicie bezemisyjnej jazdy w wolnym ruchu ulicznym do bardzo efektywnej jazdy na autostradach. Łączy jednocześnie szybkość samochodu sportowego ze znakomitą sterownością na każdej nawierzchni.

Czterodrzwiowy benzynowo-elektryczny model Infiniti, szczycący się maksymalną mocą 346 KM (258 kW) i niską emisją spalin, nie ma sobie równych w segmencie. Ani wśród rywali benzynowych, ani wysokoprężnych, ani hybrydowych. W klasie high performance M35h ma lepsze przyspieszenie niż jego rywal z silnikiem Diesla, jest także bardziej ekologiczny i bardziej ekonomiczny niż konkurent z silnikiem benzynowym. Rozpędza się on od 0-100 km/h w jedyne 5,5 sekundy, a jego oficjalne średnie zużycie paliwa (NEDC – New European Drive Cycle) w cyklu mieszanym wynosi 7,0 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie 162 g/km. Infiniti staje się liderem także w dziedzinie technologii hybrydowej, tworząc nowy wzorzec pojazdu hybrydowego – szybszego i bardziej ekonomicznego niż samochody konkurencyjne, nawet te dużo droższe.

PORÓWNANIE HYBRYDOWYCH SEDANÓW


Infiniti
Lexus Porsche
Model M35h
GS450h Panamera S
Silnik Hybrydowy V6 Hybrydowy V6 Hybrydowy V6
Moc maksymalna 364 KM
340 KM 380 KM
0-100 km/h 5,5 sek.
5,9 sek. 6,0 sek.
Zużycie paliwa(NEDC):
  cykl mieszany 7,0 l/100 km
7,7 l/100 km 6,8 l/100 km
  cykl miejski 9,2 l/100 km 9,3 l/100 km 8,0 l/100 km
  cykl pozamiejski 5,7 l/100 km 7,1 l/100 km 6,1 l/100 km
Emisja CO2 162 g/km
179 g/km 159 g/km

 

Infiniti M35hInfiniti M35h

M35h to pełna hybryda dwóch silników – benzynowego V6 oraz elektrycznego – które mogą pracować zarówno w trybie szeregowym, jak i równoległym. Oznacza to, że pojazd może być zasilany albo elektrycznością, albo paliwem, albo też z obu źródeł równocześnie. Dzięki takim funkcjom jak rozłączalny silnik benzynowy V6, potężny silnik elektryczny o mocy 68 KM (50kW) oraz wysokiej klasy bateria litowo-jonowa, hybryda Infiniti potrafi zdziałać więcej niż inne systemy. Przenosi ona bowiem zalety silnika hybrydowego z jazdy miejskiej na trasę. Testy pokazały, że M35h używając tyko silnika elektrycznego potrafi przejechać dłuższy dystans i poruszać się z większą prędkością niż inne hybrydy dostępne na rynku. Podczas prób przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych M35h był w stanie pracować wyłącznie w trybie elektrycznym aż przez 50% czasu jazdy zarówno na autostradach, jak i na zatłoczonych ulicach wielkich miast.

Oficjalne średnie zużycie paliwa (NEDC) w cyklu pozamiejskim wynosi 5,7 l/100 km. Zapewnia to właścicielowi wyjątkową oszczędność paliwa i zasięg nawet do około 1200 km na jednym zbiorniku paliwa. To, trzeba przyznać, znakomite wskaźniki jak na pięciometrowy samochód luksusowy, rozwijający maksymalną prędkość 250 km/h i przyspieszenie, którym może zawstydzić wiele samochodów sportowych. M35h zapewnia lepsze osiągi niż rywale z silnikami Diesla, a przy tym oferuje porównywalne do nich wartości zużycia paliwa oraz emisji CO2.

HYBRYDA KONTRA DIESEL


Infiniti BMW 5 Jaguar Mercedes
Model M35h 535d XF 3.0 S 350 CDI
Silnik hybrydowy V6 Diesla Inline 6 Diesla V6 Diesla V6
Moc maksymalna 364 KM 303 KM 279 KM 265 KM
0-100 km/h 5,5 sek. 5,7 sek. 6,4 sek. 6,2 sek.
Zużycie paliwa (NEDC):
  cykl mieszany 7,0 l/100 km 6,1 l/100 km 6,3 l/100 km 6,2 l/100 km
  cykl miejski 9,2 l/100 km 7,9 l/100 km 9,4 l/100 km 7,9 l/100 km
  cykl pozamiejski 5,7 l/100 km 5,1 l/100 km 5,5 l/100 km 5,2 l/100 km
Emisja CO2 162 g/km 162 g/km 169 g/km 162 g/km

 

Infiniti M35hInfiniti M35h

Głównymi zaletami systemu hybrydowego są: pojedynczy silnik elektryczny, zmniejszający masę samochodu; brak zmiennika momentu obrotowego, co ogranicza straty mechaniczne; liniowa charakterystyka jazdy i stabilne prowadzenie, osiągane dzięki harmonijnemu przekazywaniu mocy tylko na tylne koła. Te cechy polepszają sterowność pojazdu oraz zwiększają atrakcyjność samochodu dla kierowcy. Nie bez wpływu na tę atrakcyjność pozostaje też siedmiobiegowa, w pełni automatyczna przekładnia.

Dodatkowym wyposażeniem Infiniti M35h są: innowacyjne, hybrydowo-elektryczne wspomaganie kierownicy, układ hamulcowy odzyskujący energię, monitor przepływu energii elektrycznej, umieszczony na desce rozdzielczej oraz działający przy niskich prędkościach system ostrzegania pieszych dźwiękiem, imitujący odgłosy nadjeżdżającego samochodu (VSP - Approaching Vehicle Sound for Pedestrians). M35h to pierwsza hybryda wyposażona standardowo w taki system. Kiedy samochód pracuje w cichym trybie elektrycznym i rozpędza się do około 30 km/h, system VSP emituje nieuciążliwy dźwięk o zmiennej częstotliwości i natężeniu, aby zapewnić bezpieczeństwo zarówno pieszym, jak i innym użytkownikom dróg.

Model M we wszystkich innych aspektach

Infiniti M35hInfiniti M35h

Całkowicie nowy sedan M, wprowadzony do Europy w 2010 r. stanowi doskonałą bazę dla flagowego pojazdu nowej technologii. M35h ma bowiem takie same, bardzo charakterystyczne, opływowe kształty (współczynnik oporu aerodynamicznego Cx to 0,26) i przestronną kabinę co pozostałe modele M, a różni się jedynie znaczkiem. Dzięki skonstruowaniu na platformie FM (Front-Midship), M35h zapewnia precyzyjne prowadzenie, połączone z wyjątkowym komfortem jazdy, dostosowanym do europejskich dróg.

Ponadto obie wersje: GT i GT Premium są standardowo bogato wyposażone i oferują w standardzie pięciogwiazdkowe doświadczanie posiadania, z jakiego znana jest marka Infiniti. Producent przewiduje, że wersja GT Premium będzie bestsellerem, oferuje bowiem najbardziej zaawansowane na rynku systemy bezpieczeństwa, luksusu, udogodnienień, komunikacji i rozrywki.

STANDARDOWE ELEMENTY WYPOSAŻENIA KAŻDEGO M35h W EUROPIE (za wyjątkiem Wielkiej Brytanii)

  • Tapicerka z delikatnej skóry typu semi anilina
  • Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
  • Elementy wykończenia z ręcznie polerowanego, japońskiego drewna jesionowego, powlekanego proszkowanym srebrem
  • Reflektory biksenonowe z systemem doświetlania zakrętów (AFS - Adaptive Front-lighting System) ze spryskiwaczami
  • Infiniti Music Box z twardym dyskiem, odtwarzaczem CD oraz połączeniem USB/iPod
  • Elektrycznie regulowane przednie siedzenia oraz kolumna kierownicy
  • Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • Okno dachowe otwierane elektrycznie

ELEMENTY DODATKOWE WERSJI GT PREMIUM

  • Systemy ostrzegania przed martwym polem (BSW - Blind Spot Warning) i eliminacji martwego pola (Blind Spot Intervention™)
  • Inteligentny tempomat (ICC – Intelligent Cruise Control) z funkcją jazdy z niską prędkością (LSF - Low Speed Following)
  • System ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning)
  • Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW - Lane Departure Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention)
  • Pedał ekologiczny
  • Klimatyzacja „Leśne powietrze" (Forest Air™) – opcja dla wersji GT
  • System nawigacji HDD z dyskiem o pojemności 30 GB z trójwymiarową grafiką o wysokiej rozdzielczości i przewodnikami Michelin – opcja dla wersji GT
  • System nagłośnieniowy Bose® Premium Surround z 16 głośnikami – opcja dla wersji GT

INFINITI M35h W SZCZEGÓŁACH

Benzynowo-elektryczna jednostka napędowa

Infiniti M35hInfiniti M35h

System „Infiniti Direct Response Hybrid” jest kompaktowy, lekki i niezwykle efektywny, a do tego zapewnia moc i sterowność charakterystyczną dla produktów Infiniti. Łączy on silnik benzynowy V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 306 KM (225 kW) z pojedynczym silnikiem elektrycznym o mocy 68 KM (50 kW), tworząc najpotężniejszą hybrydę z układem dwóch sprzęgieł.

Pierwsze sprzęgło – suche – jest zainstalowane pomiędzy silnikiem benzynowym V6 a elektrycznym. Jest ono elektronicznie sterowane i pozwala na całkowite rozłączenie silnika benzynowego V6, zarówno w trybie elektrycznym, jak i w trybie odzyskiwania mocy. Dzięki temu redukowany jest opór mechaniczny i poprawia się wydajność silnika elektrycznego. Proces ten zachodzi nie tylko podczas powolnego ruchu pojazdu w cyklu miejskim, ale także wtedy, gdy samochód porusza się po autostradzie z jednostajną prędkością w trybie „jazdy na luzie”.

Drugie sprzęgło – mokre – znajduje się po przeciwnej stronie silnika elektrycznego, w automatycznej przekładni, gdzie zastępuje tradycyjny zmiennik momentu obrotowego, a w efekcie zamienia siedmiobiegową przekładnię w zautomatyzowaną skrzynię manualną. Zużycie paliwa zmniejsza się przy tym nawet o 10% w porównaniu do równorzędnych modeli z tradycyjnym zmiennikiem momentu obrotowego w przekładni automatycznej.

Sterowana elektronicznie przekładnia poprawia również dynamikę jazdy i nadaje jeździe bardziej sportowy charakter. Przyspieszenie M35h ma charakterystykę liniową również dlatego, że zmiana biegów jest wspomagana przez silnik. Dzięki temu zmiany przełożeń są nie tylko błyskawiczne, ale również idealnie płynne.

Infiniti M35hInfiniti M35h

Moc silnika elektrycznego wynosi 68 KM (50 kW), zaś jego moment obrotowy to aż 270 Nm już przy 1 770 obr./min. Silnik może pracować jako samodzielna jednostka napędowa, jak i wespół z silnikiem V6, gdy wymagane jest maksymalne przyspieszenie. Silnik elektryczny pracuje także jako prądnica i rozrusznik. A na dodatek, nie tylko ładuje baterie w tradycyjny sposób, ale również odzyskuje energię, uwalnianą podczas zwalniania i hamowania.

Odzyskujący energię system hamowania oraz zespół baterii litowo-jonowych o wysokiej mocy, którego zaletą jest szybki cykl ładowania/rozładowania, sprawiają, że M35h potrafi przejść w cichy i bezemisyjny tryb elektryczny w dowolnej chwili, nawet pędząc z prędkością 100 km/h.

3,5-litrowy silnik benzynowy V6 został wybrany ze względu na charakterystykę momentu obrotowego (350 Nm przy 5 000 obr./min.), która doskonale uzupełnia moc silnika elektrycznego, dlatego bezcelowe było instalowanie 3,7-litrowego silnika V6 z systemem VVEL. Wysoki moment obrotowy silnika elektrycznego już od 0 obr./min. zapewnia dużą dynamikę i wpływa na sportową charakterystykę jazdy przy niskich prędkościach.

Innowacyjne układy: kierowniczy i hamulcowy

Układ kierowniczy M35h to system elektryczno-hydrauliczny ze wspomaganiem „na żądanie”. Łączy on zalety obu typów układu kierowniczego – naturalność i płynność wspomagania hydraulicznego oraz lepszą ekonomikę układu elektrycznego. Silnik elektryczny pompy układu wspomagania włącza się tylko wtedy, gdy następuje skręt kierownicy, jeszcze bardziej poprawiając wydajność systemu. Ponadto system jest bardziej kompaktowy i lżejszy niż tradycyjne układy wspomagania kierownicy.

Infiniti M35hInfiniti M35h

Również w konstrukcji hamulców najważniejszym celem było sprostanie wymaganiom nabywców sportowych sedanów, a równocześnie ograniczenie wpływu M35h na środowisko. Inżynierowie japońskiej marki szukali rozwiązania w samym systemie hybrydowym. I znaleźli. Wykorzystując silnik elektryczny do wspomagania układu hamulcowego stworzyli rozwiązanie innowacyjne na skalę światową. System nosi długą, ale precyzyjną nazwę „elektrycznie napędzany, inteligentny hamulec” (Electric Driven Intelligent Brake). Gdy kierowca naciska pedał hamulca, utrzymana jest niezbędna siła hamowania, zaś ciśnienie hydrauliczne hamulca ciernego jest sterowane w ten sposób, aby maksymalizować odzyskiwanie energii silnika elektrycznego hybrydy.

System imitujący odgłosy nadjeżdżającego samochodu (VSP – Approaching Vehicle Sound for Pedestrians)

Infiniti M35h jest pierwszą na świecie hybrydą standardowo wyposażoną w system ostrzegania pieszych dźwiękiem. System generuje dźwięki o różnej częstotliwości, aby nie zaskoczyć pieszych, w tym szczególnie z wadami wzroku, podczas gdy M35h porusza się  w cichym trybie elektrycznym.

System VSP jest sterowany przez komputer i łączy samochodowy syntezator dźwięku z głośnikiem wbudowanym w przedni zderzak. Włącza się on automatycznie podczas ruszania i pracuje do osiągnięcia przez samochód prędkości około 30 km/h, a następnie załącza się ponownie, jeśli prędkość spadnie do około 20 km/h.

Infiniti M35hInfiniti M35h

W zakrojonym na szeroką skalę programie badawczym poszukiwano dźwięku jak najbardziej skutecznego, a przy tym jak najmniej uciążliwego. Wybór padł na pasmo o charakterystyce sinusoidalnej w zakresie częstotliwości od 600 do 2 500 Hz. Częstotliwość dźwięku zmienia się w zależności od prędkości pojazdu i od tego, czy M35h przyspiesza, czy zwalnia. Najgłośniejszy jest przy włączaniu silnika, aby zasygnalizować, że samochód będzie ruszał. Podczas cofania natomiast system emituje ton przerywany (nie dotyczy modeli dostępnych na rynku brytyjskim).

Rodzina M

M35h dołącza do gamy modeli, które dzięki mocarnym kształtom, uwodzicielskim kabinom oraz bogatemu wyposażeniu są prawdziwym ucieleśnieniem zamiłowania Infiniti do komfortu jazdy, kunsztu i technologii.

PORÓWNANIE TRZECH MODELI GAMY M

Model M30d M37 M35h
Silnik Diesla benzynowy hybrydowy, benzynowo-elektr.
Moc maksymalna 238 KM 320 KM 364 KM
Moment obrotowy 550 Nm 360 Nm 350/270 Nm; V6/elektryczny
0-100 km/h 6,9 sek. 6,2 sek. 5,5 sek.
Zużycie paliwa (NEDC)
  cykl mieszany 7,5 l/100km 10,2 l/100km 7,0 l/100 km
Emisja CO2 199 g/km 235 g/km 162 g/km

 

Infiniti przewiduje następujący układ sprzedaży modeli gamy M na rynku europejskim: hybryda M35h – 25%, M30d z silnikiem Diesla - 55%, natomiast M37 z silnikiem benzynowym – 20%.

Źródło: Infiniti, fot. Infiniti

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Napęd hybrydowy napędem przyszłości?

Napęd hybrydowy napędem przyszłości?

Napęd hybrydowy to rodzaj napędu, o którym coraz więcej słys... » ...więcej
Europejska premiera nowego modelu INFINITI M

Europejska premiera nowego modelu INFINITI M

ROLLE, Szwajcaria, 22 lutego 2010 r. – Debiutem mod... » ...więcej
Jazda z wiatrem we włosach - Infiniti G Cabrio

Jazda z wiatrem we włosach - Infiniti G Cabrio

Kuszący wygląd oraz bezkompromisowe rozwiązania sprawiają... » ...więcej
Sportowe coupe dla indywidualisty - Infiniti G Coupe

Sportowe coupe dla indywidualisty - Infiniti G Coupe

G Coupé z najnowszej, japońskiej rodziny samochodów luksu... » ...więcej
Volvo V50 - ponad 1500 kilometrów na jednym baku

Volvo V50 - ponad 1500 kilometrów na jednym baku

W ostatnich dniach dziennik Blick zorganizował konkurs na ja... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery