samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Chevrolet wywołuje w Detroit poruszenie zupełnie nowym modelem Aveo/Sonic

Informacja prasowa / Data: 2011-01-18

Po światowej premierze wersji pięciodrzwiowej na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu we wrześniu 2010 roku, nadszedł czas na światową premierę wersji czterodrzwiowej na Salonie Motoryzacyjnym w Detroit.

Po światowej premierze pięciodrzwiowej wersji Aveo na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu we wrześniu 2010 roku, Chevrolet odkrywa na północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym zupełnie nowy model Sonic (poza Ameryką występujący pod nazwą Aveo). Jego młodzieńczy, agresywny design połączony ze zwrotnością i łatwością prowadzenia tworzą ekonomiczny, przyjemny w prowadzeniu niewielki samochód. Zarówno cztero-, jak i pięciodrzwiowa wersja Aveo wprowadzone zostaną na rynek europejski w połowie lata 2011 roku.

Model Sonic/Aveo oferowany jest w dwóch wyrazistych wersjach nadwozia: stylowej, czterodrzwiowej wersji sedan oraz pięciodrzwiowej wersji sportowej. Każda z nich gwarantuje wiodącą w tej klasie przestronność kanapy tylnej i bagażnika.

„Zupełnie nowy Chevrolet Sonic to połączenie pasji do jazdy, z której znane są pojazdy marki Chevrolet chociażby takie, jak Corvette, z praktycznością niewielkiego samochodu”, powiedział Chris Perry, wiceprezes Chevroleta ds. marketingu.

Produkcja modelu Sonic na rynek amerykański rozpocznie się w drugim półroczu 2011 roku w zakładach General Motors Orion Assembly Center w stanie Michigan, w których modernizację, jak i wymianę narzędzi i oprzyrządowania, zainwestowano 545 milionów dolarów, a pozwoli ona na przywrócenie około 1 000 miejsc pracy na obszarach miejskich Detroit.

„Chevrolet jest jedyną firmą wytwarzającą małe samochody w Stanach Zjednoczonych,” powiedział Perry. „Wierzymy, że Sonic wniesie do tego segmentu istotny element dzięki swojej innowacyjnej stylistyce, osiągom i wartości, które zmienią sposób postrzegania przez Amerykę tego, czym może być samochód niewielkich rozmiarów".

Postępowy design nadwozia

Pod każdym względem Sonic/Aveo w wersji sedan i pięciodrzwiowej cechują siła, stabilność i wyrafinowanie. Szerokie, nisko osadzone nadwozie oraz lepiej rozmieszczone koła gwarantują odpowiednie osiągi. Progresywne, nachylone linie nadwozia stwarzają wrażenie ruchu nawet wtedy, gdy samochód stoi.

Agresywną stylistykę takich elementów jak m.in. oświetlenie zderzaków i inspirowane motocyklami okrągłe reflektory przednie połączono z ogólnymi charakterystycznymi elementami designu – podwójnym grillem i okrągłymi światłami tylnymi – pozwalającymi na natychmiastowe rozpoznanie samochodu jako Chevroleta. Przednia krawędź maski tworzy charakterystyczną linię nad reflektorami przednimi i przechodzi w elegancki profil charakteryzujący się ciągłymi liniami nadwozia, wysoką linią progów i niską linią dachu. Lusterka boczne sprawiają wrażenie niknących w jego profilu.

Wersje sedan i pięciodrzwiowa są od siebie zdecydowanie różne. Wersja pięciodrzwiowa ma zwarty, dwubryłowy kształt o agresywnych, opadających liniach, zaś typowy dla sedana profil „notchback” wygląda bardziej ekskluzywnie i dojrzale. Na pierwszy rzut oka model pięciodrzwiowy wygląda jak trzydrzwiowy hatchback, ponieważ klamki tylnych drzwi dyskretnie umieszczono w pobliżu słupka C. W tylnej części wersji pięciodrzwiowej zastosowano niekonwencjonalne elementy wykończenia, m.in. wyraźnie zarysowane, inspirowane motocyklami światła tylne.

Detale podkreślające jakość wykonania modelu Sonic/Aveo oraz dbałość o szczegóły obejmują chromowane wykończenia grilla oraz matowoczarne wstawki w kształcie plastra miodu zastosowane we wszystkich modelach, zaś większy wybór rozmiarów kół, w tym 17-calowe koła ze stopów metali lekkich, podkreślają jego sportowy charakter.

Wnętrze pełne inspiracji

Kabina modelu Sonic uzupełnia inspirowane motocyklami nadwozie szczegółową deską rozdzielczą obejmującą okrągły, analogowy licznik obrotów osadzony w asymetrycznym wyświetlaczu LCD o dużym, cyfrowym prędkościomierzu.

Inne najważniejsze elementy wnętrza to:

  • Deska rozdzielcza, dostępna w dwóch kolorach (ciemny tytan i cegła), niezauważalnie przechodzi w szyby drzwi wykonane z najwyższej jakości szkła z powłoką niskoemisyjną,
  • Automatyczna dźwignia skrzyni biegów w kształcie głowy kobry, lub dźwignia manualnej skrzyni biegów o chromowanym wykończeniu,
  • Wyloty klimatyzacji w kształcie rurek wystające z deski rozdzielczej.

Wnętrze obejmuje schowki umieszczone w konsoli centralnej i drzwiach. Aby przewozić większe przedmioty, tylną kanapę można rozłożyć na płasko. Przednie fotele kubełkowe montowane są standardowo, opcjonalnie zaś dostępne są podgrzewane fotele przednie.

Skonstruowany celem zapewnienia zwrotności, mocy i łatwości prowadzenia

Model Sonic/Aveo zapewnia zwrotność i przyjemność z prowadzenia, które są rzadko spotykane w tym segmencie. Konstruktorzy dostosowali właściwości jezdne modelu Sonic/Aveo zapewniając mu bardziej bezpośrednie „wyczucie”, jednocześnie uwzględniając różnorodne warunki panujące na drogach.

We wszystkich modelach zastosowano przednie kolumny MacPherson ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem oraz niezależne wielodrążkowe zawieszenie tylne z belką skrętną – obejmujące potężną belkę w kształcie litery V – z amortyzatorami gazowymi. Rozstaw kół przednich i tylnych jest identyczny i wynosi 59,4 cala (1 509 mm), co zapewnia odpowiednią stabilność i doskonałe wyważenie pojazdu.

Elektroniczny system wspomagania układu kierowniczego stosowany jest standardowo i obejmuje kompensator zużycia, który stale dopasowuje współpracę układu z kierownicą celem zapewnienia precyzyjnego kierowania pojazdem przez cały okres pracy systemu.

Konstrukcja nadwozia modelu Sonic/Aveo zaprojektowana została jako jedna z najsztywniejszych w swoim segmencie. Jej sztywność pozwoliła konstruktorom na bardziej precyzyjne dostosowanie właściwości jezdnych. Dla przykładu – wyjątkowe dla modelu Sonic/Aveo zawieszenie w formie „płaskiej ramy” gwarantuje optymalną sztywność przedniej części podwozia pojazdu. Oś tylna to zasadniczo prosta oś bez krzywizn ograniczających przestrzeń bagażową i gwarantująca niższy poziom drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu.

Źródło: Chevrolet, fot. Chevrolet

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Premiera Chevroleta Aveo RS podczas Detroit Motorshow 2010

Premiera Chevroleta Aveo RS podczas Detroit Motorshow 2010

Chevrolet ogłosił światowy debiut pojazdu ekspozycyjnego ... » ...więcej
Chevrolet Camaro zdobył tytuł „World Car Design”

Chevrolet Camaro zdobył tytuł „World Car Design”

Nowy Jork – Chevrolet Camaro został nagrodzony tytu... » ...więcej
Chevrolet Volt MPV5 Concept

Chevrolet Volt MPV5 Concept

Podczas tegorocznych targów Auto China 2010 w Pekinie Chevrolet zaprezentował koncepcyjny model V... » ...więcej
Chevrolet świętuje stulecie istnienia kultowych samochodów

Chevrolet świętuje stulecie istnienia kultowych samochodów

W celu uczczenia stulecia istnienia firmy, Chevrolet wpro... » ...więcej
Czas świętować: Chevrolet kończy 100 lat

Czas świętować: Chevrolet kończy 100 lat

W 2011 roku Chevrolet świętuje stulecie swojego istnienia... » ...więcej
Chevrolet Camaro Bumblebee powrócił na ekrany

Chevrolet Camaro Bumblebee powrócił na ekrany

Chevrolet Camaro ponownie zagrał rolę Autobota „Bum... » ...więcej
Chevrolet Volt wejdzie do sprzedaży

Chevrolet Volt wejdzie do sprzedaży

Chevrolet ogłosił podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacy... » ...więcej
Chevrolet Camaro: Ikona motoryzacji odrodzona

Chevrolet Camaro: Ikona motoryzacji odrodzona

Całkowicie nowy Chevrolet Camaro nareszcie wchodzi na ryn... » ...więcej
Polecamy porady
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego

Przed wymiana oleju dobrze jest rozgrzać wcześniej samochód aby poprawić płynność oleju i umożliw... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery