samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Zimowa garderoba kierowcy

Data: 2010-12-15

Aż 15% kierowców przyznaje się do chwilowej utraty kontroli nad samochodem z powodu prowadzenia auta w kozakach na grubej podeszwie*. Osoby, które siadają za kierownicą, zimą powinny dobierać garderobę także pod kątem bezpieczeństwa jazdy.

Zimą kierowcy narażeni są na więcej trudnych sytuacji na drodze, więc należy unikać czynników, które mogą dodatkowo przyczynić się do obniżenia bezpieczeństwa jazdy – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. – Należą do nich także elementy ubioru takie jak: buty, kurtki, rękawiczki czy czapki.

Najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie pary butów na zmianę, którą kierowca zakłada przed rozpoczęciem podróży. Buty do jazdy samochodem nie powinny w żaden sposób ograniczać ruchów nogi w kostce, ich podeszwa nie powinna być zbyt gruba czy szeroka, gdyż może spowodować np. jednoczesne naciśnięcie pedału gazu i hamulca. Dodatkowo gruba podeszwa zmniejsza możliwość odczuwania nacisku przenoszonego na pedały. Niebezpieczna jest także śliska podeszwa. Sytuacja, w której np. stopa nagle zsuwa się z pedału hamulca może mieć tragiczne konsekwencje – wyjaśniają trenerzy Szkoły Jazdy Renault. – Buty należy starannie oczyścić ze śniegu i osuszyć, przynajmniej na dywaniku samochodowym.

Nie mniej ważnym elementem ubioru zimą są rękawiczki. Do prowadzenia samochodu nie nadają się wyroby wełniane, bawełniane czy wykonane z innych włókien nieposiadających odpowiedniej przyczepności. Należy też unikać zakupu rękawiczek z jednym palcem i zbyt grubych, gdyż uniemożliwiają odpowiednie i pewne trzymanie kierownicy. Najlepsze do prowadzenia samochodu są skórzane rękawiczki z pięcioma palcami.

Kurtka nie powinna być zbyt gruba, aby nie ograniczać możliwości ruchów kierowcy. Także czapka nie powinna być zbyt duża i gruba, aby nie zsuwała się na oczy. Absolutnie nie wolno prowadzić samochodu w kapturze, który powoduje znaczne ograniczenie pola widoczności – mówią eksperci Szkoły Jazdy Renault. – Kierowca powinien zatrzymać się w bezpiecznym miejscu po rozgrzaniu wnętrza samochodu i dopiero po zdjęciu kurtki, czapki czy rękawiczek kontynuować podróż.

*Swinton Insurance

Źródło: Renault

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Zimowa akcja przeglądowa Mitsubishi

Zimowa akcja przeglądowa Mitsubishi

Z myślą o zbliżającej się zimie firma Mitsubishi Mot... » ...więcej
Hybryda stworzona z myślą o kierowcy

Hybryda stworzona z myślą o kierowcy

ROLLE, Szwajcaria, 2. marca 2010 r. – Na Salonie Mo... » ...więcej
Dekalog myślącego kierowcy - myśl i jeźdź bezpiecznie

Dekalog myślącego kierowcy - myśl i jeźdź bezpiecznie

Chciałbym przedstawić Tobie, szanowny czytelniku, książk... » ...więcej
Nowa funkcja w systemie Dynafleet – automatyczne pobieranie danych o czasie pracy kierowcy

Nowa funkcja w systemie Dynafleet – automatyczne pobieranie danych o czasie pracy kierowcy

Oparty na technologii internetowej system informacji transportowej Volvo Trucks, Dynafleet, został wzbogacony o kolejną funkcję ułatwiającą pracę zarówno kierowców, jak i firm transportowych. Nowa funkcja – Przesył danych z tachografu – umożliwia automatyczne przesyłanie za pośrednictwem internetu wszystkich informacji z tachografu cyfrowego do biura ... » ...więcej
Opony zimowe czas zakładać

Opony zimowe czas zakładać

Zbliżający się sezon zimowy zmusza większość kierowców, a szczególnie tych, którzy w swoich... » ...więcej
Odpowiedzialny pasażer

Odpowiedzialny pasażer

Obecność pasażera w samochodzie aż w ponad 10% przypadków może być przyczyną dekoncentrac... » ...więcej
Zimowy apel Goodyeara do operatorów flot samochodowych

Zimowy apel Goodyeara do operatorów flot samochodowych

Warszawa, 4 stycznia 2011 r. – Operatorzy flot samo... » ...więcej
Zmagania drogowców

Zmagania drogowców

Bezpieczeństwo na drogach w głównej mierze zależy od samych kierowców. Jednak w okresie zimowym... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia