samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

R 1200 R i BMW R 1200 R Classic - dynamiczne roadstery BMW

Informacja prasowa / Data: 2010-11-04

Nowe BMW R 1200 R i R 1200 R Classic stanowią kontynuację długiej tradycji firmy BMW Motorrad w zakresie produkcji roadsterów i są następcami cieszącego się popularnością R 1200 R. Obydwa motocykle łączą sportowo-nowoczesny, albo wyraźnie klasyczny design, z jeszcze bardziej szlachetnym charakterem i lepszą dynamiką jazdy gwarantującą jeszcze więcej radości z jazdy.

BMW R 1200 RBMW R 1200 R

Wyraźnie większy temperament zapewnia nowy silnik o istotnie wyższym momencie obrotowym, który już w poprzednim modelu gwarantował solidny napęd w każdych warunkach. Nowy BMW R 1200 R ma do zaoferowanie jeszcze więcej. Silnik typu bokser o pojemności 1170 cm3 wywodzi się ze sportowego modelu BMW HP2. Wyposażony w napęd zaworów DOHC odpowiada jednostkom stosowanym w BMW R 1200 GS oraz BMW R 1200 RT.

Najnowocześniejsze technologie połączone z dwoma różnymi koncepcjami stylistycznymi dają nowym roadsterom BMW bardziej niż kiedykolwiek dotąd oryginalny charakter.

BMW R 1200 R w wersji podstawowej wyposażony jest w nowe odlewane obręcze kół ze stopów lekkich o sportowym charakterze. Z kolei R 1200 R Classic posiada koła szprychowe, celowo nawiązujące do szlachetnej klasyki.

To rozróżnienie obydwu nowych modeli roadstera widać też w lakierze i innych elementach wyposażenia. R 1200 R Classic odwołuje się do klasycznych roadsterów poprzez lakier w metalizowanym kolorze Saphire Black połączonym ze środkowym białym pasem w kolorze Alpine White biegnącym przez bak i przedni błotnik.

BMW R 1200 R BMW R 1200 R BMW R 1200 R

Z kolei w wersji podstawowej R 1200 R oferowany jest w trzech kolorach Smoky Grey metalizowany mat, Lightgrey metalizowany i Red Apple metalizowany, które w różny sposób interpretują roadstera: dynamicznie, elegancko lub nowocześnie.

Te trzy kolory z tłumikiem ze szczotkowanej stali szlachetnej oraz czarnymi lusterkami podkreślają w połączeniu z kołami i układem przeniesienia napędu w kolorze Nürburg Silver sportowo-dynamiczną stronę roadstera. W odróżnieniu od tego R 1200 R Classic świadomie stawia na szlachetny kontrast, podkreślając kolorem srebrnym takie elementy jak kierownica, układ przeniesienia napędu, głowice cylindrów, rama i widelec. Klasycznie-szlachetny sznyt ma też całkowicie chromowany układ wydechowy oraz chromowane lusterka.

Mimo różnego wyglądu R 1200 R i R 1200 R Classic są bardzo spójne pod względem technicznym.

BMW R 1200 R ClassicBMW R 1200 R Classic

Sprawdzona, dwuczęściowa konstrukcja ramy głównej i tylnej zaprojektowana w lekkiej kratownicowej konstrukcji z rur stalowych z silnikiem jako elementem nośnym gwarantuje maksymalną sztywność i wytrzymałość. Zawieszenie przedniego koła w nowym BMW R 1200 R to BMW Telelever o wysokogatunkowym i „technicznym” wyglądzie oraz większej średnicy rury zawieszenia (przedtem 35 mm, teraz 41 mm). Zawieszenie tylnego koła przejmuje sprawdzony wahacz jednoramienny BMW Paralever.

Zarówno R 1200 R, jak i R 1200 R Classic można wyposażyć opcjonalnie w elektroniczną regulację zawieszenia ESA. Pozwala ona na regulację podstawy sprężyny i stopnia odbicia i dobicia amortyzacji w tylnym kole oraz tłumienie odbicia w kole przednim – system ten sprawdził się jako optymalne rozwiązanie w eksploatacji drogowej i pod względem komfortu.

Najwyższy standard bezpieczeństwa oferuje sprawdzony układ hamulcowy, który można połączyć z dodatkowym układem Integral ABS BMW Motorrad w wersji półzintegrowanej oraz z kontrolą trakcji ASC.

BMW R 1200 R Classic BMW R 1200 R Classic BMW R 1200 R Classic

Firma BMW Motorrad jako tradycyjny producent rozwiązań systemowych oferuje również do nowego R 1200 R i R 1200 R Classic szeroki wybór wyposażenia dodatkowego oraz bogatą ofertę specjalnie dopasowanych akcesoriów do dalszej indywidualizacji motocykla.

Przegląd najważniejszych cech nowego R 1200 R i BMW R 1200 R Classic:

  • Wyraźne rozróżnienie pomiędzy R 1200 R i R 1200 R Classic poprzez typową dla charakteru motocykla kolorystykę i wyposażenie.
  • Nowy, dynamiczny silnik, teraz z dwoma górnymi wałkami rozrządu na każdy cylinder.
  • Wzrost maksymalnego momentu obrotowego do 119 Nm przy 6000 obr/min oraz mocy znamionowej do 81 kW (110 KM) przy 7750 obr/min.
  • Wzrost maksymalnej prędkości obrotowej z 8000 do 8500 obr/min, co daje jeszcze szerszy zakres obrotów roboczych.
  • Znacznie lepsza elastyczność gwarantująca jeszcze więcej radości z jazdy roadsterem po drogach pozamiejskich.
  • Spontaniczna reakcja przy optymalnym dozowaniu i znacznie lepszych właściwościach przy zmianie obciążenia.
  • Głowice cylindrów, teraz z dwoma zamiast dotychczasowych czterech śrub mocujących, o nowym, bardziej dynamicznym kształcie.
  • Krótszy, sportowy tłumik końcowy ze szczotkowanej stali szlachetnej (R 1200 R) lub chromowanej stali szlachetnej (R 1200 R Classic).
  • Elektronicznie sterowana przepustnica spalin dająca soczyste, mocne brzmienie.
  • Odlewane obręcze kół ze stopów lekkich (R 1200 R).
  • Koła szprychowe z płaską obręczą ze stopów lekkich (R 1200 R Classic).
  • Elektronicznie regulowany układ jezdny ESA (Electronic Suspension Adjustment) (opcjonalne wyposażenie dodatkowe).
  • BMW Motorrad Integral ABS w wersji półzintegrowanej (opcjonalne wyposażenie dodatkowe).
  • Automatyczna kontrola trakcji ASC (opcjonalne wyposażenie dodatkowe).
  • Nowy kokpit z dwoma analogowymi zegarami.
  • Nowe zbiorniki hydrauliczne o wyglądzie przydymionego szkła.
  • Bogaty program wyposażenia dodatkowego i specjalnie dopasowanych akcesoriów na słynnym, wysokim poziomie BMW.

Źródło: mototarget.pl

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
System BMW xDrive w BMW serii 5 Gran Turismo i w BMW 740d

System BMW xDrive w BMW serii 5 Gran Turismo i w BMW 740d

Firma BMW, będąca jednym z czołowych producentów samo... » ...więcej
BMW do serwisu

BMW do serwisu

BMW Polska Sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samoch... » ...więcej
Nowe BMW 320d EfficientDynamics Edition

Nowe BMW 320d EfficientDynamics Edition

Kombinacja niskiej emisji zanieczyszczeń i radości z jazdy... » ...więcej
BMW - Historia marki

BMW - Historia marki

Historia marki BMW rozpoczęła się w 1916 roku w niemieckim Monachium. Została wtedy założona f... » ...więcej
Tytuł Motocykla Roku 2010 dla BMW Motorrad

Tytuł "Motocykla Roku 2010" dla BMW Motorrad

BMW Motorrad zdobył tytuł „Motocykla Roku 2010&rd... » ...więcej
BMW Z4 otrzyma czterocylindrowy silnik

BMW Z4 otrzyma czterocylindrowy silnik

BMW planuje zmniejszyć silnik w modelu Z4 do 4 cylindró... » ...więcej
BMW X1 na nowo

BMW X1 na nowo

Zwinność, wszechstronność i nowoczesny charakter BMW X1 gwarantują zupełnie nowe wrażenia z j... » ...więcej
Nowe silniki w BMW X1

Nowe silniki w BMW X1

BMW rozszerza ofertę w segmencie niewielkich SUV-ów, wprowadzając dwa nowe silniki do gamy mod... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia