samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Fiat na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu 2010

Informacja prasowa / Data: 2010-09-29

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, Fiat prezentuje zarówno światowe premiery, jak i znane już modele podkreślające wyjątkową pozycję marki na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym.

Silnik TwinAir

Motyw przewodni, jakim kierowali się architekci projektujący tegoroczną ekspozycję Fiata, to „świat marzeń” widziany oczami dziecka. Przestrzeń została opracowana z myślą o młodej publiczności, która w niedalekiej przyszłości będzie kreować świat. Dlatego też wprowadzono elementy zaprojektowane przez dzieci, które, dając upust swojej wyobraźni, pomogły stworzyć wizję bezpiecznego i przyjaznego środowisku świata. W efekcie powstało stoisko o pogodnym, lekkim charakterze, gdzie domy stoją na chmurach, a kolorowa tęcza zaprasza odwiedzających do świata wyobraźni stworzonego przez markę Fiat. Chmury, domy i miasta wymyślone przez dzieci doskonale komponują się z gamą naszych najnowszych produktów motoryzacyjnych - samochodów, które stanowią kolejny krok w kierunku motoryzacji przyjaznej zarówno człowiekowi, jak i środowisku.

Zaszczytne miejsce w centrum ekspozycji zajmuje klejnot inżynierii - opracowany przez Fiat Powertrain Technologies dwucylindrowy silnik TwinAir (85 KM, 900 cm3), który można podziwiać na tle kolorowych wiatraków, co podkreśla niezwykłą lekkość tego zaawansowanego technicznie silnika o wysokiej wydajności. Silnik ten, zainstalowano w czterech wersjach Fiata 500, standardowo wyposażonych w system Start & Stop, prezentowanych na wystawie.

W Paryżu, stolicy światowej mody, zaprezentowano dwa samochody Fiat 500: jeden gustownie „odziany” w nowy odcień Volare Azzurro oraz edycję specjalną 500 by Diesel, wynik wspólnego przedsięwzięcia zespołu projektantów Fiata i światowej sławy włoskiego kreatora mody, prezentowany w kolorze Midnight Blue Indigo (odcień przypominający denim) w zestawieniu z maską lakierowaną na kolor kości słoniowej.

Obok wspomnianych wersji możemy też podziwiać pokazową „pięćsetkę” opracowaną z okazji wyprodukowania 500.000 sztuk modelu oraz Fiata 500 Blackjack - specjalną edycję modelu 500, która wyróżnia się spośród rodziny czarnym lakierem o matowej strukturze.

Nowa gama dwucylindrowych silników TwinAir Fiata wykorzystuje rewolucyjny system MultiAir. W połączeniu z najnowszej generacji turbosprężarką system ten zapewnia maksymalną wydajność spalania, mniejsze zużycie paliwa i nawet o 30 % niższy poziom emisji CO2 niż większe silniki o porównywalnej mocy. Wprowadzona przez Fiata zupełnie nowa koncepcja rozwoju nowoczesnych silników potwierdza prymat Grupy Fiat w dziedzinie inżynierii systemów napędowych.

Łącząc innowacyjną technologię z ochroną środowiska naturalnego, Fiat wprowadza także inne, alternatywne źródła napędu.

Na paryskim salonie zaprezentowana zostanie Panda LPG wyposażona w 69 konny silnik 1.2 zasilany benzyną i LPG. Pod koniec roku zakres modeli wyposażonych w instalacje LPG obejmie 6 modeli. Fakt ten jest potwierdzeniem zaangażowania, jakie marka Fiat wkłada w ochronę środowiska poprzez badania i rozwój konkretnych rozwiązań, które są dostępne już dzisiaj (LPG to czyste i ekonomiczne paliwo będące jednocześnie ogólnodostępnym źródłem energii).

Zwiedzający ekspozycję Fiata mogą również udać się w wirtualną podróż, podczas której będą mieli możliwość poznania zalet systemów eko-technologii, jak system Stop&Start i oprogramowanie eco:Drive. Pierwszy z systemów czasowo wyłącza silnik pojazdu podczas zatrzymania (np. na czerwonym świetle) i uruchamia go automatycznie po naciśnięciu pedału sprzęgła (albo puszczenia hamulca dla wersji z automatyczną skrzynią biegów). Jego działanie zapewnia mniejsze zużycie paliwa i zmniejsza hałas w kabinie pasażerskiej. Eco:Drive to innowacyjny pakiet oprogramowania opracowany przez Fiata, który w trakcie jazdy gromadzi dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin podczas każdej podróży i analizuje je, aby zapewnić użytkownikowi indywidualne, praktyczne porady dotyczące obniżenia wpływu auta na środowisko i obniżenia kosztów jazdy. Oparty na prostym pomyśle, skuteczny i łatwo dostępny (program jest bezpłatnie dostępny do pobrania z sieci) Eco:Drive natychmiast po wprowadzeniu stał się hitem, co potwierdza 100.000 kopii aplikacji, które zostały pobrane z sieci od momentu jego wprowadzenia (Paris Motor Show 2008) do dnia dzisiejszego. Używa go codziennie ponad 42.000 kierowców a co najmniej 9 milionów tras jest zarejestrowanych i przeanalizowanych w bazie danych Fiata. Biorąc pod uwagę udział wszystkich użytkowników, którzy dołączyli do Eco-Ville - społeczności online wszystkich eko-kierowców, można obliczyć poziom ogólnej oszczędności a około 3000 ton CO2.

Stoisko Fiata na paryskiej wystawie podkreśla jego zaangażowanie w dziedzinie ochrony środowiska i rolę, jaką pełni w kształtowaniu ekologicznej świadomości użytkowników samochodów. Nie jest przypadkiem, że trzeci rok z rzędu Fiat jest uznawany za najbardziej przyjaznego środowisku producenta samochodów spośród 10 najlepiej sprzedających się marek samochodowych w Europie ze średnim poziomem emisji CO2 równym 127,8 g/km, w porównaniu ze średnią rynku 145,8 g/km. (Analiza przeprowadzona przez niezależną instytucję Jato Dynamics). Podstawowym impulsem do uzyskania tej pozycji stało się wykorzystanie metanu, najbardziej ekologicznego i ekonomicznego paliwa dostępnego na rynku, do zasilania samochodu. Długofalowa strategia marki przyjęta już ponad dziesięć lat temu sprawiła, że Fiat stał się obecnie niekwestionowanym europejskim liderem w produkcji samochodów fabrycznie wyposażonych (OEM) w system zasilania metanem, czego dowodem jest prawie 400.000 sztuk samochodów zasilanych tym paliwem sprzedanych do tej pory.

W Paryżu prezentowane jest także nowe Doblò 1.6 (Euro 5) 90 KM Emotion z przekładnią Dualogic i systemem Start & Stop w standardzie. Salon w Paryżu to także okazja do zaprezentowania najnowszych elementów wyposażenia zapewniających użytkownikom pojazdów maksimum komfortu, bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy. Dotyczy to zarówno modeli prezentowanych po raz pierwszy, jak i aktualizacji istniejącej oferty rynkowej. Aktywność firmy w tej dziedzinie uwidaczniają prezentowane w Paryżu znane już modele w nowych wersjach: Nowe Qubo MY 2011 Trekking (prezentowany samochód wyposażono w silnik1.3 Multijet II 95 KM, Start & Stop w standardzie) i Punto EVO z silnikiem1.3 MultiJet II w konfiguracji ECO 85 KM z systemem Start & Stop w standardzie, który wytwarza zaledwie 95 g/km CO2.

Fiat Bravo

Nie można też pominąć Bravo wyposażonego w silnik 1.4 MultiAir 140 KM i system Start & Stop. Jest to jeden z najlepszych silników benzynowych na świecie w zakresie dotyczącym stosunku emisji CO2 do mocy (tylko 132 g/km), a także najlepszy w swojej klasie pod względem zużycia paliwa i momentu obrotowego. Jego zużycie paliwa wynosi: 5,7 l / 100 km w cyklu mieszanym, a maksymalny moment obrotowy 230 Nm można uzyskać już przy 1750 obr / min. Ta nowa jednostka napędowa gwarantuje maksymalne poszanowanie środowiska (spełnia normy emisji Euro5) bez uszczerbku dla wydajności i przyjemności z jazdy. A to jeszcze nie wszystko. Jeśli pragniemy jeszcze bardziej dynamicznej jazdy, to przez naciśnięcie przycisku można włączyć funkcję Sport, która wpływa na czas reakcji pedału przyspieszenia i czułość układu kierowniczego.

Dla odwiedzających paryską ekspozycję firma FGA Capital (spółka joint venture Fiat Group Automobiles i Crédit Agricole) przygotowała specjalną ofertę innowacyjnych produktów finansowych o wysokiej wartości dodanej skierowaną do sieci dilerskich, klientów indywidualnych i firm.

Źródło: Fiat

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Polecamy porady
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery