samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Najwyższy poziom bezpieczeństwa w Volvo V60

Informacja prasowa / Data: 2010-08-02

Nowe Volvo V60 zostało wyposażone w szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które w znacznym stopniu pozwalają kierowcy uniknąć wypadków drogowych oraz zapewniają ochronę pasażerom w sytuacji, gdy wypadek jest nieunikniony.


 Pedestrian Detecting w nowym Volvo V60

W ostatnich latach udało nam się wprowadzić przełomowe rozwiązania, dzięki którym kierowcy mogą uniknąć wielu kolizji z innymi pojazdami. Teraz zrobiliśmy ogromny krok naprzód. Opracowaliśmy technologię, która może podnieść bezpieczeństwo najbardziej bezbronnych użytkowników dróg. To oznacza, że możemy zaoferować kompletny system, które poprzez wykrywanie, ostrzeganie i wreszcie automatyczne hamowanie o pełnej mocy pozwala na uniknięcie kolizji oraz chroni nie tylko kierowców i pasażerów, ale również pieszych – powiedział Thomas Broberg, ekspert ds. bezpieczeństwa w Volvo Cars.

Niezawodne wykrywanie

System Pedestrian Detection umożliwia uniknięcie kolizji z pieszym przy prędkościach do 35 km/h w przypadku, gdy kierowca nie zdąży w porę zareagować na niebezpieczeństwo. Przy wyższych prędkościach system koncentruje się na możliwie jak największym ograniczeniu prędkości samochodu przed zderzeniem. Może ona zostać zredukowana nawet o 25 km/h.

Full Auto Break w nowym Volvo V60

Na system Pedestrian Detection z funkcją automatycznego hamowania o pełnej mocy składa się nowoczesne urządzenie radarowe zainstalowane w osłonie chłodnicy, kamera umieszczona przed wewnętrznym lusterkiem wstecznym oraz centralna jednostka sterująca. Zadaniem radaru jest wykrywanie wszelkich obiektów (pieszych oraz pojazdów) znajdujących się przed samochodem i mierzenie odległości, jaka dzieli je od maski pojazdu. Kamera natomiast służy do określenia, z jakiego typu obiektami mamy do czynienia.

System automatycznego hamowania wymaga, aby dany obiekt został zidentyfikowany zarówno przez radar, jak i kamerę. Dzięki zaawansowanej technologii wykorzystanej w czujnikach możliwe jest teraz zwiększenie mocy hamowania do maksimum. System wykrywa osoby o wzroście powyżej 80 cm wzrostu, czyli uwzględnia również obecność dzieci na drodze – powiedział Broberg.

Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak ludzkie oko i dokładnie tak samo jak nasze oczy może być mniej precyzyjna przy niekorzystnym oświetleniu, w ciemności oraz w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Dbanie o czujność zmęczonych kierowców

Nowe sportowe kombi Volvo może zostać również wyposażone w szereg innych rozwiązań wspomagających bezpieczną jazdę, takich jak:

  • System ostrzegania kierowcy – DAC (ang. Driver Alert Control) – to unikalna technologia kontrolująca czujność zmęczonych i nieuważnych kierowców. System monitoruje jazdę samochodu pomiędzy oznaczeniami pasa jezdni i ostrzega kierowcę w sytuacji, gdy tor jazdy samochodu zmieni się w sposób przypadkowy lub niekontrolowany.
  • Ostrzeganie o zmianie pasa jezdni – LDW (ang. Lane Departure Warning) – ostrzega kierowcę, jeżeli samochód przekroczy oznaczenia pasa jezdni bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu.
  • System informowania o obiektach w martwym punkcie – BLIS (ang. Blind Spot Information System) – pomaga wykrywać obecność pojazdów znajdujących się w tzw. martwym punkcie po obu stronach samochodu. W przypadku wystąpienia niebezpieczeństwa obok bocznego lusterka po odpowiedniej stronie samochodu zapala się lampka ostrzegawcza.
  • Aktywne reflektory ksenonowe – to zintegrowane lampy przednie podążające za krzywizną jezdni. Dają najlepsze możliwe oświetlenie podczas nocnej jazdy po krętych drogach.

System City Safety w standardowej wersji wyposażenia

City Safety w nowym Volvo V60

Nowe Volvo V60 posiada w podstawowej wersji wyposażenia układ City Safety. Pozwala on ograniczyć lub nawet całkowicie wyeliminować kolizje w ruchu miejskim przy prędkościach do 30 kilometrów na godzinę.

Układ City Safety analizuje ruch samochodowy przed maską pojazdu za pomocą laserowego czujnika, który umieszczony jest w górnej części przedniej szyby, na wysokości wewnętrznego lusterka wstecznego.

Dzięki systemowi City Safety, samochód automatycznie zahamuje w sytuacji, gdy pojazd znajdujący się przed nim zwolni lub zatrzyma się, a kierowca nie zdąży na to odpowiednio zareagować. System zadziała również w przypadku, gdy kierowca ze zbyt dużą prędkością zbliża się do nieruchomego obiektu. Jeśli różnica prędkości pomiędzy dwoma pojazdami jest mniejsza niż 15 km/h, system może pomóc kierowcy całkowicie uniknąć kolizji. Jeżeli różnica wynosi pomiędzy 15 km/h a 30 km/h, układ koncentruje się na maksymalnym ograniczeniu szybkości jazdy przed zderzeniem, tak aby zminimalizować skutki wypadku.

Wśród wielu innych systemów bezpieczeństwa, w które wyposażony został model V60, wymienić można m.in. zaawansowany system ochrony przed uderzeniem bocznym - SIPS (ang. Side Impact Protection System), boczne fotelowe poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne oraz system zabezpieczający kręgosłup przed urazami podczas wypadku (ang. Whiplash Protection System), który stanowi jedno z najskuteczniejszych istniejących na rynku rozwiązań pozwalających na zmniejszenie ryzyka wystąpienia obrażeń karku.

Kontrola trakcji na łukach w nowym Volvo V60

Nowe Volvo V60 idealnie wpisuje się w naszą misję, jaką jest tworzenie najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Przybliża nas również do naszych planów, zgodnie z którymi do roku 2020 pragniemy wyeliminować wypadki śmiertelne i poważne obrażenia u osób podróżujących nowymi samochodami Volvo – powiedział Thomas Broberg.

 

Bezpieczeństwo dzieci w nowym Volvo V60

Volvo V60 może zostać wyposażone w dwustopniowe, zintegrowane podwyższenia dziecięce na tylnych siedzeniach, po zewnętrznych stronach pojazdu. Mogą one zostać ustawione na dwóch wysokościach, dzięki czemu dzieci o różnym wzroście mogą swobodnie spoglądać przez szybę samochodu przy jednoczesnym zapewnieniu im możliwie najbardziej skutecznej ochrony.

Niższe ustawienie przeznaczone jest dla dzieci o wzroście pomiędzy 115 cm a 140 cm i wadze pomiędzy 22 kg a 36 kg. Wyższe ustawienie przeznaczone jest dla dzieci o wzroście od 95 cm do 120 cm i wadze od 15 kg do 25 kg.

Źródło: Volvo

Wasze komentarze:

Autor(ka): tech
Data nadesłania:
  02.08.2010 23:03
A tak to wygląda na prezentacji
http://moto.onet.pl/1610980,1,wpadka-volvo-podczas-pokazu,artykul.html?node=2
Większość opisywanych systemów popularyzuje się. Np. VW ma większość opisywanych systemów, a np. taki Dynamic Light Assist jest jeszcze bardziej zaawansowany - inteligentne sterowanie wiązką świateł niezależnie dla obu reflektorów.
Autor(ka): fred
Data nadesłania:
  03.08.2010 17:40
Tylko ten system z hamowaniem w Volvo jakoś na pokazie w maju nawalił i S60 dowaliło do ciężarówki.
Takie systemy to w tej klasie są w dobrym tonie, np. w VW, który posunął się przy takim oświetleniu Dynamic Light Assist jeszcze dalej. Ciekawostką jest, że oba reflektory mogą jednocześnie dawać niezależną wiązkę światła
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Hybryda Volvo V60 o mocy 285 KM

Hybryda Volvo V60 o mocy 285 KM

Po raz pierwszy została zaprezentowana hybryda silnika D... » ...więcej
50-lecie trzypunktowego pasa bezpieczeństwa Volvo

50-lecie trzypunktowego pasa bezpieczeństwa Volvo

Dokładanie 50 lat temu - 13 sierpnia w 1959 r. w salonie Vo... » ...więcej
Pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa

Pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa

Obecnie wszystkie nowe samochody dopuszczone do ruchu drogow... » ...więcej
Pasy bezpieczeństwa

Pasy bezpieczeństwa

Pasy bezpieczeństwa są podstawowym środkiem zabezpieczającym kierowcę i pasażerów pojazdu w m... » ...więcej
Samochód bezpieczeństwa w F1

Samochód bezpieczeństwa w F1

Samochód bezpieczeństwa po raz pierwszy pojawił się w Formule 1 podczas Grand Prix Kanady w 1973... » ...więcej
Volvo Cars prezentuje pierwsze zdjęcia nowego Volvo S60

Volvo Cars prezentuje pierwsze zdjęcia nowego Volvo S60

Odsłona nowego Volvo S60 odbędzie się podczas najbliższy... » ...więcej
Volvo Trucks wprowadzana na rynek nowe Volvo FM

Volvo Trucks wprowadzana na rynek nowe Volvo FM

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej wersji Volvo FM, siln... » ...więcej
Polecamy porady
Wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego

Przed wymiana oleju dobrze jest rozgrzać wcześniej samochód aby poprawić płynność oleju i ... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia