samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Skoda Fabia II

Autor: Łukasz Lubas / Data: 2010-04-08

Dzisiejszy artykuł poświęcę jednemu z najpopularniejszych w naszym kraju samochodów segmentu B. Skoda Fabia, bo o niej mowa pojawiła się na rynku w 1999r. My jednak skupimy się na drugiej generacji tego modelu, produkowanej od 2007r.

Stylistyka

Skoda Fabia

W porównaniu do poprzedniej wersji styliści Skody wykazali trochę więcej fantazji. Postanowili trafić z samochodem do młodszej grupy klientów. Patrząc na ten samochód mam nieodparte wrażenie, że gdzieś już widziałem, ten styl… i nagle przychodzi mi na myśl Mini Cooper. Daleki jestem od zarzucania komukolwiek kopiowania cudzych pomysłów. Uważam jedynie, że kilka rozwiązań zostało zapożyczonych od kultowego Mini. Stylistyka która daje wrażenie, że auto składa się z dwóch oddzielnych brył, granicą zdaje się tu być linia maski oraz dolna granica szyb. Jest to uwidocznione między innymi poprzez lakierowane na czarno słupki i dach malowany na inny kolor niż reszta samochodu (niestety tylko w wyższych wersjach). Zauważalne jest to szczególnie gdy auto ma jasny kolor.

Wnętrze

Skoda Fabia wnętrze

We wnętrzu próżno szukać jakiejkolwiek ekstrawagancji, mamy tu do czynienia z poczciwą Skodą. Wszystko jest oczywiście bardzo intuicyjne, dobrze spasowane, z niezłej jakości materiałów, ale…

Właśnie, pozostaje to ALE, deska rozdzielcza jest szara, nudna, podświetlanie ma tradycyjny zielony kolor, który mi przywodzi na myśl samochody z lat 90-tych (ale to już kwestia gustu).

Pozycja za kierownicą jest poprawna, regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica daje dużą możliwość manewru. Fotele są dość twarde, w sam raz do miejskiego samochodu na krótkie trasy.

Własności jezdne

Skoda Fabia

Cóż można zarzucić płycie podłogowej Volkswagena? Na naszych drogach jest to idealny kompromis pomiędzy komfortem a wytrzymałością. Przypomnę, że Fabia dzieli płytę podłogową z modelem Polo. Samochód dość dobrze zachowuje się na dziurawych drogach, zawieszenie tłumi większość nierówności. Układ kierowniczy jest dość miękki, dzięki temu manewrowanie na parkingach nie powinno przysporzyć problemów nawet delikatnym kobietom. W czasie jazdy z rozsądną prędkością wewnątrz kabiny jest stosunkowo cicho, wszystko zmienia się powyżej 100km/h. ale do tego wrócę w dalszej części artykułu.

Testowany egzemplarz

Skoda Fabia

Na potrzeby testu dostarczono mi samochód ubogo wyposażony (dodatkowe wyposażenie obejmowało jedynie klimatyzację) z silnikiem o pojemności 1,2l (60KM). Przy pierwszym kontakcie można odnieść wrażenie, że jest to silnik Diesla, gdyż trzycylindrowa jednostka ma dość dziwne brzmienie, do którego nie wszyscy przywykli. Podczas jazdy poza miastem samochód ma duże problemy z dynamiką, nie wspominając już o wyprzedzaniu. Poza tym jak już wcześniej pisałem, komfortowo i cicho jest jedynie do 100-ki, powyżej trzycylindrowy motor naprawdę daje się we znaki. Nie zapominajmy jednak, że samochód z tym silnikiem jest „dedykowany” dla mieszczuchów, jeżeli ktoś często podróżuje poza miasto polecam silnik 1,6 (105KM).

Podsumowanie

Fabia II zawdzięcza swoją popularność poprzedniczce która nie miała zbyt dużych problemów z awaryjnością i jakością wykonania. Czym zrobiła swoistą reklamę swojej następczyni. Czas zadać sobie podstawowe pytanie - czy warto?

Przyznam się, że mając okazję jeździć praktycznie wszystkimi samochodami klasy B zrobiłem sobie kiedyś listę TOP, Fabia znalazła się tam na drugim miejscu, wyprzedził ją jedynie Peugeot 207, ale o nim już w innym artykule.
 

Wasze komentarze:

Autor(ka): smals
Data nadesłania:
  14.04.2010 15:11
Fajne, ale w innym kolorze :)
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Skoda Fabia Monte Carlo

Skoda Fabia Monte Carlo

Z okazji 110. rocznicy obecności Skody w motorsporcie producent prezentuje specjalną edycję Fabii... » ...więcej
Fabia i Roomster GreenLine drugiej generacji

Fabia i Roomster GreenLine drugiej generacji

Tuż po uruchomieniu produkcji Fabii i Roomstera po faceli... » ...więcej
Nowa Skoda Octavia Tour już od 39 900 zł!

Nowa Skoda Octavia Tour już od 39 900 zł!

Skoda Auto Polska przygotowała specjalną promocję dla kli... » ...więcej
Skoda Superb Combi oficjalnym samochodem KST Unibax

Skoda Superb Combi oficjalnym samochodem KST Unibax

Skoda Auto Polska S.A. przekazała KST Unibax Toruń nowego... » ...więcej
Skoda Octavia Tour nowej generacji gotowa do startu

Skoda Octavia Tour nowej generacji gotowa do startu

Skoda wprowadza na rynek II generację Octavii Tour. To je... » ...więcej
Skoda na gaz, czyli Twin Power

Skoda na gaz, czyli Twin Power

Już od ponad trzech lat Skoda Auto Polska S.A. i Landi Renzo z sukcesem realizują wspólny projekt de... » ...więcej
Linia GreenLine - oszczędnie i ekologicznie

Linia GreenLine - oszczędnie i ekologicznie

Ta przyjazna środowisku linia modeli dedykowana jest Kliento... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery