samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Nowy silnik w Nowym Masterze

Informacja prasowa / Data: 2010-03-24

Renault oferuje nowy silnik wysokoprężny 2.3 dCi (typ M9T)
w Nowym Masterze. Silnik cechuje się wyższymi osiągami, niższą emisją CO2 oraz niższym zużyciem paliwa niż silnik montowany w poprzedniej wersji Mastera. Dodatkową jego zaletą jest najniższy koszt eksploatacji w tej kategorii silników.

Firma Renault wyposażyła w silnik wysokoprężny 2.3 dCi Nowego Mastera, nowy samochód w segmencie dużych furgonów. W samochodzie tym jednostka 2.3 dCi będzie dostępna w trzech poziomach mocy: 100, 125 i 150 KM. W przyszłości silnik ten będzie montowany w innych samochodach Aliansu Renault-Nissan.

Silnik wywodzący się z jednostki 2.0 dCi (typ M9R), oferowanej między innymi w modelach Laguna i Espace, zastąpi w pojazdach Renault silnik 2.5 dCi (typ G9U) oraz czterocylindrową jednostkę wysokoprężną 3.0 dCi (typ ZD30)1. W ten sposób Renault kontynuuje strategię downsizingu, polegającą na zmniejszaniu pojemności skokowej silników, a więc i zużycia paliwa oraz emisji CO2 przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów i mocy.

Silnik wysokoprężny 2.3 dCi montowany w Nowym Masterze wykazuje się niższym zużyciem paliwa (średnio o 1 l/100 km i aż o 2,7 l/100 km mniej w wersjach z tylnym napędem), zmniejszoną emisją CO2 (średnio o 10%), wyższym momentem obrotowym (+30 Nm) i najniższym kosztem użytkowania w swej kategorii.

Nowy silnik przyczyni się więc do zmniejszenia kosztów eksploatacji Nowego Mastera. Oprócz mniejszego zużycia paliwa, Diesel 2.3 dCi ma dłuższe okresy międzyprzeglądowe: przeglądy będą wykonywane co 2 lata lub co 40 000 km zamiast co 30 000 km przy obecnie oferowanym silniku 2.5 dCi. W nowym silniku zastosowano łańcuch rozrządu, tak więc nie ma już potrzeby wymiany paska rozrządu co 6 lat. Całkowity koszt użytkowania w przypadku Nowego Mastera został więc obniżony średnio o 1 800 euro przy eksploatacji trwającej 4 lata lub przy przebiegu 150 000 km (do osiągnięcia pierwszego z tych terminów i przy przyjęciu kosztu 1 litra oleju napędowego = 0,87 euro netto), co daje oszczędność w wysokości 37 euro miesięcznie.

Wynik ten osiągnięto dzięki zmniejszeniu pojemności skokowej silnika i wprowadzeniu nowego układu wtrysku paliwa. Silnik 2.3 dCi zbudowano w oparciu o jednostkę 2.0 dCi Aliansu Renault-Nissan, cenionej za jej trwałość, niezawodność i komfort jazdy. Pojemność skokową zwiększono do 2.3 l poprzez poszerzenie średnicy tulei cylindrów i zwiększenie skoku tłoka. Ponadto silnik wyposażono we wtryskiwacze najnowszej generacji z siedmioma otworami. Wszechstronny, nowy silnik 2.3 dCi spełnia wymagania i potrzeby wszystkich wersji Nowego Mastera, w tym z napędem przednim (silnik ustawiony poprzecznie) i z napędem tylnym (ustawiony wzdłużnie).

Firma Renault podjęła decyzję o uruchomieniu produkcji nowego silnika w zakładach w Cléon we Francji. Produkowane są tam również silniki benzynowe wysokiej mocy: 2.0, 2.0 turbo oraz wysokoprężne 1.9 dCi i V6 3.0 dCi, a także skrzynie mechaniczne 5- i 6-biegowe, tak więc zakłady te posiadają bogate doświadczenie i know-how w zakresie produkcji podzespołów mechanicznych. Zakłady posiadają linie produkcyjne przystosowane do produkcji zróżnicowanych wersji. Na tej samej linii mogą być montowane silniki 2.0 dCi i 2.3 dCi. Renault wprowadziło tu najnowsze rozwiązania w zakresie organizacji produkcji, takie jak kitting/picking czy strike zones, które pozwalają na zwiększenie konkurencyjności fabryki pod względem jakości, kosztów i terminów produkcji. Dla przypomnienia należy dodać, że od 2011 roku zakłady w Cléon będą produkowały nowy silnik 1.6 dCi (typ R9M). Pozwoli on obniżyć emisję CO2 o 30 g/km i ograniczyć zużycie paliwa o ponad 20%. Silnik ten będzie montowany przede wszystkim w samochodach z rodziny Megane.

Dane techniczne silnika 2.3 dCi:

  • 2 rodzaje napędu: napęd przedni i tylny,
  • 2 typy skrzyń biegów: skrzynia mechaniczna i skrzynia zautomatyzowana z podwójnym kołem zamachowym,
  • 2 normy czystości spalin: Euro4 (bez filtra cząstek stałych - FAP) i Euro5 (z filtrem cząstek stałych - FAP),
  • 3 poziomy mocy: 75 kW i 92 kW (z turbosprężarką o stałej geometrii), 110 kW (z turbosprężarką o zmiennej geometrii).

1 Nie należy mylić go z silnikiem V6 dCi również o pojemności skokowej 3.0 l. Ta 6-cylindrowa jednostka przeznaczona jest do samochodów osobowych klasy wyższej i będzie nadal oferowana w modelu Laguna.

Źródło: Renault, fot.: Renault

Wasze komentarze:

Autor(ka): andrzej
Data nadesłania:
  25.08.2010 09:21
użytkuję trafica z silnikiem 2.0dci i żadna rewelacja - raczej porażka-mała elastyczność,dłuuuugi czas reakcji na pedał gazu (jedyny plus to przy umiejętnej jeździe jest OSZCZĘDNY)
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Nowy silnik dla Skody Superb

Nowy silnik dla Skody Superb

Portfolio jednostek diesla dostępnych dla Superba wkrótce poszerzy się o czterocylindrową jednost... » ...więcej
Nowy silnik BiTDI w Audi

Nowy silnik BiTDI w Audi

Audi ogłosiło, iż w modelach A6, A6 Allroad i A7 Sportback będzie dostępny nowy silnik wysokopręż... » ...więcej
Nowy silnik od Volvo – 1,6 GTDi – wysokie osiągi przy minimalnym zużyciu paliwa

Nowy silnik od Volvo – 1,6 GTDi – wysokie osiągi przy minimalnym zużyciu paliwa

Gama silników Volvo zostanie niedługo poszerzona o nowe, benzynowe silniki o pojemności 1,6 litra z najnowszą technologią bezpośredniego wtrysku paliwa. Idea GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) powstała aby zapewnić możliwie niskie zużycie paliwa bez ograniczania osiągów i prz... » ...więcej
Ford Mustang z nowym silnikiem V6

Ford Mustang z nowym silnikiem V6

Ford prezentuje model Mustang z nowoczesnym silnikiem V6, kt... » ...więcej
Silnik rzędowy i widlasty - porównanie

Silnik rzędowy i widlasty - porównanie

Decyzja – czy w samochodzie zastosowany będzie silnik ... » ...więcej
Silnik HEMI

Silnik HEMI

Dawno dawno temu popularnością cieszyły się tak zwane muscle car. Wyróżnikiem tych samochodów był ba... » ...więcej
Polecamy porady
Wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego

Przed wymiana oleju dobrze jest rozgrzać wcześniej samochód aby poprawić płynność oleju i umożliw... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery