samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Prototypowy Orlando sygnalizuje wejście Chevroleta do nowego segmentu

Informacja prasowa / Data: 2010-03-02

Samochód ekspozycyjny Orlando przeciera szlaki nowemu, siedmiomiejscowemu rodzinnemu vanowi Chevroleta, który poszerzy gamę modeli tej marki w pierwszym półroczu 2011 roku.

„Nasz rodzinny van stanowić będzie ważne uzupełnienie oferty i okazję do pozyskania nowych klientów, w jakże istotnym w Europie segmencie minivanów (MPV). Na rynek wprowadzimy model bardzo atrakcyjny pod względem funkcjonalności i doskonałej jakości w przystępnej cenie”, powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.

Orlando, oparty na kompaktowym sedanie Cruze, wprowadza charakterystyczny dla marki Chevrolet język stylistyki do nowego segmentu pojazdów. Chevrolet Orlando wyróżnia się charakterystyczną sylwetką, w której konwencjonalne proporcje pojazdu jednobryłowego zastąpiono bardziej zdecydowanym odcięciem linii dachu i przedniej szyby. Dzięki poszerzonym zderzakom zastępującym płaskie linie nadwozia Orlando cechuje mocna budowa, ale też dynamika jazdy i wygoda prowadzenia, niskie zużycie paliwa oraz łatwość wsiadania wynikająca z jego architektury.

Wewnątrz natomiast pięciodrzwiowe Orlando spełniać ma potrzeby rodzin i osób wymagających dużej przestrzeni pasażerskiej dzięki zastosowaniu adaptacyjnych foteli w stylu kinowym, umieszczonych w trzech rzędach, na których wygodnie zmieści się do siedmiu osób. Gdy najważniejsze jest przewiezienie bagażu, przestronną kabinę można szybko przekształcić w dużą przestrzeń ładunkową. Duży rozstaw osi, wynoszący 2760 mm, oraz szeroki rozstaw kół przednich i tylnych zapewnia Orlando wyjątkową przestronność wnętrza.

Dwulitrowy turbodiesel najnowszej generacji, mocna i ekonomiczna jednostka napędowa, posiada moc 150 KM/110 kW i 320 Nm momentu obrotowego.

Podkreślenie designu

Orlando wprowadza design Chevroleta do segmentu pojazdów wielofunkcyjnych. Na przedzie umieszczono typowy dla tej marki podwójny grill i duże, szerokie osłony reflektorów, zastosowane wcześniej w modelu Cruze. Zastosowano również wklęsłe linie boczne biegnące przez całe nadwozie w kierunku zaokrąglonych świateł tylnych.

Charakterystyczny wygląd uzupełniają poszerzone zderzaki podkreślające koła wysunięte poza linię karoserii, wizualnie obniżające podwyższoną linię dachu. Lodowoniebieskie podświetlenie tablicy przyrządów wykorzystano również w przypadku nadwozia modelu Orlando – laserowo trawionych powierzchniach reflektorów przednich, świateł tylnych i pełnej długości szklanego dachu.

Wewnątrz natomiast, podobnie jak w przypadku modeli Spark i Cruze, Orlando cechuje charakterystyczny dla Chevroleta motyw „podwójnego kokpitu” o wykonanych z ziarnistych materiałów, ciemnoszarych akcentach wykraczających poza konsolę centralną. Kabinę zaprojektowano tak, aby spełniały wymagania rodzin i osób oczekujących dużej ilości funkcji audio-informacyjnych (infotainment) oraz nawigacyjnych. Wzdłuż środkowej linii dachu ulokowano schowek przeznaczony dla pasażerów zajmujących siedzenia tylne. Szczegóły designu obejmują wgłębienie konsoli centralnej przeznaczone na elektroniczne urządzenia przenośne/odtwarzacz MP3 podłączone do portów USB lub AUX. Więcej miejsca zapewniono wewnątrz konsoli podłogowej, w podłokietniku znajdującym się w drugim rzędzie foteli, jak również pod podłogą w tylnej części pojazdu.

Podwyższony dach pozwala na rozmieszczenie foteli w sposób charakterystyczny dla sal kinowych. Dzięki temu wszyscy pasażerowie, szczególnie dzieci, mają zapewnioną lepszą widoczność wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.

Adaptacyjne wnętrze

Duży rozstaw osi wynoszący 2760 mm, o 75 mm większy niż w sedanie Cruze, oraz większy o 40 i 30 mm rozstaw kół przednich i tylnych, zapewniają Orlando jedną z największych w swojej klasie przestrzeń pasażerską i ładunkową w kompaktowych minivanach.

To prawdziwie siedmiomiejscowy pojazd, w którym przestrzeń na nogi przed drugim i trzecim rzędem wynosi odpowiednio 950 mm i 753 mm. Oparcia foteli pokryto wytrzymałym, metalicznym wykończeniem; dla ułatwienia załadunku można je całkowicie złożyć. Fotele są dzielone w stosunku 60/40 (drugi rząd) oraz 50/50 (trzeci rząd), co pozwala na różne konfiguracje przestrzeni pasażerskiej i ładunkowej.

Źródło: Chevrolet, fot. Chevrolet

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Volvo najchętniej kupowaną marką segmentu Premium

Volvo najchętniej kupowaną marką segmentu Premium

Dla Volvo październik okazał się najlepszym miesiącem te... » ...więcej
Fiat Panda MY2009 - odnowione oblicze lidera segmentu.

Fiat Panda MY2009 - odnowione oblicze lidera segmentu.

Wprowadzenie zewnętrznych i wewnętrznych modyfikacji ma na... » ...więcej

Barack Obama po raz pierwszy za kierownicą Chevroleta Volta

Prezydent USA Barack Obama wypróbował samochód elektry... » ...więcej
Premiera Chevroleta Aveo RS podczas Detroit Motorshow 2010

Premiera Chevroleta Aveo RS podczas Detroit Motorshow 2010

Chevrolet ogłosił światowy debiut pojazdu ekspozycyjne... » ...więcej
Dodatkowe „doładowanie” Chevroleta Volta dzięki zastosowaniu przez GM rozwiązania firmy Powermat

Dodatkowe „doładowanie” Chevroleta Volta dzięki zastosowaniu przez GM rozwiązania firmy Powermat

Producent inwestuje w uruchomienie produkcji celem pozbycia się przewod... » ...więcej
Wnętrze nowego Durango

Wnętrze nowego Durango

Dodge zaprezentował kolejne zdjęcie nowego Durango, tym razem możemy zajrzeć do wnętrza SUV-... » ...więcej
Pierwsze szkice nowego Magentisa

Pierwsze szkice nowego Magentisa

Ofensywa koncernu Kia Motors trwa. Firma zaprezentowała ... » ...więcej
Szczęśliwego Nowego Roku 2011

Szczęśliwego Nowego Roku 2011

Z okazji nadchodzącego wielkimi krokami Nowego Roku prag... » ...więcej
Polecamy porady
Wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego

Przed wymiana oleju dobrze jest rozgrzać wcześniej samochód aby poprawić płynność oleju i ... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia