samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Hybryda stworzona z myślą o kierowcy

Informacja prasowa / Data: 2010-03-02

ROLLE, Szwajcaria, 2. marca 2010 r. – Na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie ma swój światowy debiut pierwszy hybrydowy samochód Infiniti, który łączy pełną przyjemność jazdy z innowacyjną technologią elektryczną.

  • Światowa premiera pierwszej produkcyjnej hybrydy w historii Infiniti na Salonie Motoryzacyjnym - 2010 Geneva Motor Show
  • Model M35 HYBRID – mistrz niskiej emisji CO2 z całkowicie nowej gamy sedanów M
  • Innowacyjna, nowa technologia INFINITI DIRECT RESPONSE HYBRID
  • Z systemem: jeden silnik, dwa sprzęgła
  • System odłączający silnik V6 redukuje straty cierne, zapewniając wyśmienitą wydajność
  • Siedmiobiegowa przekładnia automatyczna ze świetnie reagującym układem sterowania zmianą przełożeń (Responsive Adaptive Shift Control)
  • Liniowe przenoszenie mocy i niezawodny napęd na tylne koła: hybryda dla wymagających kierowców
  • Dołącza do gamy M od 2011 roku

M35 HYBRID - mistrz niskiej emisji CO2 z całkowicie nowej gamy sedanów M, wywozi zalety silnika hybrydowego z miasta na otwartą drogę, oddając je w ręce wszystkich tych, którzy uwielbiają prowadzić samochód.

Infiniti M35 HYBRIDInfiniti M35 HYBRID

Nowy model może pochwalić się silnikiem elektrycznym o mocy 50 KW (68 KM) oraz mocnym napędem V6, który w razie potrzeby może zostać odłączony, tak aby oszczędzać paliwo. Jednostki napędowe sprzężone są z siedmiobiegową przekładnią automatyczną. Baterie litowo-jonowe M35 HYBRID mają także wyjątkowo szybki cykl ładowania/rozładowania. Dzięki temu hybryda Infiniti jest napędzana silnikiem elektrycznym przez dłuższy czas i co najistotniejsze, przy wyższych prędkościach niż tradycyjne pojazdy hybrydowe, które oszczędzają paliwo głównie podczas jazdy miejskiej.

Szybki cykl pracy silnika elektrycznego modelu M35 HYBRID zapewnia dużo mniejsze spalanie oraz ograniczona emisja CO2, charakterystyczna raczej dla mniejszego samochodu o słabszym silniku. Hybrydowy napęd Infiniti oferuje równocześnie płynne przyspieszenie i nienaganne prowadzenie, tak jak przystało na klasyczną limuzynę z tylnym napędem. Model ten to prawdziwe Infiniti, ale o wyjątkowym charakterze i jednym z najdoskonalszych silników V6 w historii motoryzacji pod maską.

Technologia, którą po raz pierwszy zaprezentowano w koncepcyjnym coupé Essence na Genewskim Salonie Motoryzacyjnym w 2009 roku, została nazwana INFINITI DIRECT RESPONSE HYBRID (czyli dosłownie – Hybryda Infiniti o Bezpośredniej Reakcji). Toru Saito, Wiceprezes Infiniti, nie ma wątpliwości - Infiniti Direct Response Hybrid stanowi sedno przyszłych osiągów Infiniti.

M35 HYBRID to ważna część gamy debiutującego na tegorocznych targach genewskich flagowego sedana M, który ma ten sam kuszący wygląd, ponętne wnętrze i innowacyjne rozwiązania. Dodajmy, że seria M po raz pierwszy w historii oferowana będzie na naszym kontynencie i to od razu także jako hybryda. Silnik M35 HYBRID zamontowany został z przodu, a jego napęd na tylne koła oparty został na innowacyjnym układzie napędowym, w skład którego wchodzą silnik spalinowy, elektryczny oraz dwa oddzielne sprzęgła.

Innowacyjność rozwiązania polega między innymi na zamontowaniu jednego ze sprzęgieł między silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra a silnikiem elektrycznym. Sprzęgło to pozwala na całkowite odłączenie silnika benzynowego zarówno w trybie elektrycznym, jak i w trybie odzyskiwania mocy. To wszystko po to, aby zredukować opór mechaniczny i poprawić wydajność silnika elektrycznego.

Korzyści płynące z zastosowania dodatkowego silnika elektrycznego M35 HYBRID potwierdziły próby w Stanach Zjednoczonych. Model przez trzy miesiące poddawano rygorystycznym, codziennym testom, nie tylko na ruchliwych ulicach wielkich miast, lecz także na przedmieściach, autostradach, a nawet górskich serpentynach. Wyniki tych prób pokazały, że M35 HYBRID pracował wyłącznie w trybie elektrycznym, nie emitując spalin, aż przez połowę czasu testów.

Infiniti M35 HYBRIDInfiniti M35 HYBRID

Fundamentalne znaczenie dla ogromnych możliwości M35 HYBRID ma zastosowanie dwóch nowych technologii. Pierwszą z nich są nowe baterie litowo-jonowe, które zapewniają szybką zmianę programu pracy z ładowania na napędzanie pojazdu i odwrotnie. Są one także dwa razy mocniejsze niż konwencjonalne baterie o tym samym rozmiarze. Drugie z innowacyjnych rozwiązań to bezpośredni sposób, w jaki jest przekazywana moc z silników benzynowego i elektrycznego na tylne koła. Ta „bezpośredniość” znacznie podnosi efektywność M35 HYBRID oraz zapewnia wspaniałe wrażenia z jazdy w każdych warunkach drogowych.

Skrzynia biegów M35 HYBRID to jeszcze bardziej wyszukana wersja siedmiobiegowej przekładni automatycznej Infiniti z układem sterowania zmianą przełożeń (ASC - Adaptive Shift Control). W odróżnieniu od przekładni ASC montowanych w innych modelach Infiniti, przekładnia M35 HYBRID nie ma sprzęgła hydrokinetycznego i w związku z tym nie powoduje żadnych strat momentu obrotowego.

Brak konwertera momentu obrotowego przyśpiesza także reakcję, dzięki czemu jazda jest bardziej sportowa. Przyspieszenie M35 HYBRID ma liniową charakterystyke również dlatego, że zmiana biegów jest wspomagana przez silnik. Dzięki temu zmiany przełożeń są nie tylko błyskawiczne, ale również idealnie płynne.

Moc silnika elektrycznego wynosi 50 kW (68 KM), zaś jego moment obrotowy to aż 270 Nm.

M35 HYBRID może poruszać się wykorzystując tylko silnik elektryczny. Istnieje także możliwość, że obydwie jednostki napędowe pracują razem w trybie „wspomagania mocy” (“power assist”). Dzieje się tak wtedy, gdy jest wymagane maksymalne przyspieszenie. Silnik elektryczny może działać także jako prądnica i nie tylko ładować baterie w tradycyjny sposób, ale także odzyskiwać energię, uwalnianą podczas zwalniania i hamowania.

Zaletą nowych baterii litowo-jonowych o dużej pojemność 1,3 kWh jest obok szybkiego cyklu ładowania/rozładowania, także lepsze chłodzenie, które osiągnięto m.in. przez ich laminowanie. Dodatkowo stabilność temperatury wzmacnia zastosowanie manganowych elektrod dodatnich - dzięki czemu baterie są wyjątkowo niezawodne. Ten kompaktowy pakiet akumulatorów, sprzęgnięty z pojedynczym silnikiem elektrycznym, jest lżejszy o około 30 kg od tradycyjnych systemów znanych z innych hybryd.

Moc silnika i pełne dane techniczne zostaną ogłoszone w terminie późniejszym.

Nowa gama M spełnia wszystkie warunki, aby być flagowym sedanem Infiniti i stanowić charakterystyczną stylistycznie i pięknie wykonaną alternatywę dla niemieckich rywali. Klasycznie sportowe proporcje i opływowe kształty przekute w eleganckie nadwozie, idą w parze z przestronnym, pięcioosobowym wnętrzem, które wyznacza nowe trendy w dziedzinie jakości i luksusu, nawet dla tak wysokich standardów, jak te znane z Infiniti.

Infiniti M35 HYBRIDInfiniti M35 HYBRID

M35 HYBRID, podobnie jak całkowicie nowe modele M, został skonstruowany z myślą o europejskich kierowcach i tutejszych drogach. Bardzo mocny, wysoce aerodynamiczny model powstał na platformie FM (Front-Midship). M35 zapewnia niezawodne prowadzenie, połączone z wyjątkowym komfortem jazdy, częściowo dzięki zastosowaniu po raz pierwszy w świecie amortyzatorów dwutłokowych. W Genewie prezentowany jest M35 w luksusowej wersji GT, wykończony skórą wysokiej jakości typu semi anilina oraz drewnem jesionowym powlekanym proszkowanym srebrem.

Genewa będzie również świadkiem światowych premier takich elementów linii M jak system eliminowania martwego pola (BSI - Blind Spot Intervention), który nie tylko ostrzega o pojazdach na sąsiednich pasach ruchu, ale aktywnie powstrzymuje samochód przed zjazdem na ich pas oraz najnowocześniejszy system klimatyzacji „Leśne powietrze” (ang. “Forest Air”). Dla tego modelu dostępny jest także system aktywnej redukcji hałasu (ANC - Active Noise Control).

Sprzedaż linii M w Europie Zachodniej rozpocznie się we wrześniu, zaś M35 HYBRID powinien dołączyć do gamy na wiosnę 2011 roku, w zależności od rynku.

Źródło: Infiniti, fot. Infiniti

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Zimowa garderoba kierowcy

Zimowa garderoba kierowcy

Aż 15% kierowców przyznaje się do chwilowej utraty kontroli nad samochodem z powodu prowadzenia a... » ...więcej
Hybryda Volvo V60 o mocy 285 KM

Hybryda Volvo V60 o mocy 285 KM

Po raz pierwszy została zaprezentowana hybryda silnika Di... » ...więcej
Dekalog myślącego kierowcy - myśl i jeźdź bezpiecznie

Dekalog myślącego kierowcy - myśl i jeźdź bezpiecznie

Chciałbym przedstawić Tobie, szanowny czytelniku, książkę, k... » ...więcej
Polscy kierowcy wciąż mają kłopoty z ciśnieniem.

Polscy kierowcy wciąż mają kłopoty z ciśnieniem.

Ogłoszono wyniki V edycji ogólnopolskiej akcji „Ciśnie... » ...więcej
Nowa funkcja w systemie Dynafleet – automatyczne pobieranie danych o czasie pracy kierowcy

Nowa funkcja w systemie Dynafleet – automatyczne pobieranie danych o czasie pracy kierowcy

Oparty na technologii internetowej system informacji transportowej Volvo Trucks, Dynafleet, został wzbogacony o kolejną funkcję ułatwiającą pracę zarówno kierowców, jak i firm transportowych. Nowa funkcja – Przesył danych z tachografu – umożliwia automatyczne przesyłanie za pośrednictwem internetu wszystkich informacji z tachografu cyfrowego do biura ... » ...więcej
Odpowiedzialny pasażer

Odpowiedzialny pasażer

Obecność pasażera w samochodzie aż w ponad 10% przypadków może być przyczyną dekoncentracji kiero... » ...więcej
Honda Jazz Hybrid - niskie spalanie, wysoka użyteczność

Honda Jazz Hybrid - niskie spalanie, wysoka użyteczność

We wrześniu, podczas tegorocznego salonu samochodowego w ... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery