samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Premiera Chevroleta Aveo RS podczas Detroit Motorshow 2010

Informacja prasowa / Data: 2010-01-08

Chevrolet ogłosił światowy debiut pojazdu ekspozycyjnego Aveo RS na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2010. Cechuje go, inspirowany Europą, wygląd pojazdu typu „hot hatch” – zaprojektowany tak, aby spodobał się młodym entuzjastom, a jednocześnie wskazuje kierunek Aveo kolejnej generacji.

Dłuższy, szerszy i bardziej przestronny od obecnie produkowanego modelu, Aveo RS tak wewnątrz, jak i na zewnątrz jest pełen elementów stylistycznych typowych dla pojazdów wyższej klasy i oferuje liczne opcje personalizacji, potencjalnie dostępnych w kolejnej generacji tego samochodu.

„Koncepcja Aveo RS wyraźnie wskazuje na to, iż jesteśmy gotowi na uczynienie dużego kroku naprzód w segmencie małych samochodów,” powiedział prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe, Wayne Brannon. „Planowany w Europie na rok 2011 nowy Aveo będzie całkowicie zgodny z naszymi nowymi propozycjami w segmencie pojazdów kompaktowych i mini – przykuwającymi uwagę modelami Cruze i Spark.”

„Mamy nadzieję, że samochód ekspozycyjny Aveo RS będzie w stanie pokazać, iż przedefiniowanie Aveo i jego miejsca w segmencie małych pojazdów traktujemy tak poważnie, jak kiedyś ponowne opracowanie modelu Malibu,” powiedział Jim Campbell, dyrektor generalny Chevroleta.

Pierwsze wrażenia

Aveo RS w elektryzującym kolorze Boracay Blue pełen jest typowych dla Chevroleta elementów designu, takich jak np. podwójny grill, okrągłe światła tylne i charakterystyczne zderzaki. Projektantom udało się również podkreślić wywoływane przez niego wrażenie, dzięki zastosowaniu niektórych wykończeń kombinacją matowego i polerowanego aluminium. Zewnętrzne światła przeciwmgielne zintegrowano z ogromnym wlotem powietrza chłodzącego hamulce i wpływającego przez przedni zderzak, tym samym uzyskując agresywny wygląd przodu pojazdu.

Wyeksponowane reflektory otoczone strukturalnymi elementami matowego aluminium zainspirowane zostały przywiązaniem projektantów do motocykli. Wymuskany profil boczny charakteryzują nieprzerwane linie nadwozia, wysoka linia boczna i nisko położona linia dachu. Lusterka boczne z kierunkowskazami w kolorze bursztynu mają kształt identyczny, jak sam pojazd, i sprawiają wrażenie niknących w jego profilu. Na pierwszy rzut oka samochód rzeczywiście wygląda jak trzydrzwiowy hatchback, ponieważ klamki tylnych drzwi dyskretnie umieszczono w pobliżu słupka „C”.

„Ekspozycyjny model Aveo RS dowodzi, w jaki sposób progresywny design może pozwolić na personalizację niewielkiego samochodu,” powiedział Michael Simcoe, dyrektor wykonawczy północnoamerykańskiego działu designu nadwozia. „Pragniemy, aby klienci dostrzegli ten element i mieli w stosunku do niego emocjonalne nastawienie.”

Żaden samochód stworzony z myślą o doskonałych właściwościach jezdnych nie uzyska potwierdzenia tego na drodze, nie będąc wyposażonym w duże koła i opony. Koła ekspozycyjnego Aveo RS to dziewiętnastocalowe, pięcioszprychowe koła z logiem Chevroleta imitującym brąz. Przez ich otwory widoczne są duże szczęki hamulcowe w kolorze Boracay Blue.

Tył samochodu to dalsza eksploatacja tematyki sportowej dzięki zintegrowanemu spojlerowi „spływającemu” z dachu, montowanej centralnie rurze wydechowej wraz z chromowanymi końcówkami. Wyeksponowane, inspirowane motocyklowymi, tylne światła cechują obudowy z barwionego aluminium i dyskretne logo Chevroleta.

Przestrzenne i stylowe wnętrze

Dzięki matowemu, czarnemu wnętrzu podkreślanemu przez błyszczące akcenty w kolorze czarnym, metalicznym i niebieskim, Aveo RS charakteryzuje dbałość o detal identyczna, jak w przypadku nadwozia. Kolorystyka Boracay Blue zastosowana została także we wnętrzu w postaci widocznych szwów biegnących przez całą podwójną tablicę przyrządów, elementów drzwi przednich i tylnych, obręczy kierownicy, dźwigni zmiany biegów, dźwigni hamulca postojowego, skórzanej tapicerce foteli, a nawet dywaników. W zintegrowanej konsoli środkowej znalazło się miejsce na dźwignię zmiany biegów, sterowanie klimatyzacji i nagłośnienia, w tym także na port USB. Lodowo niebieskie podświetlenie ekranu systemu audio, ekranu czujnika parkowania i pokręteł to kolejne elementy niebieskiego wykończenia wnętrza.

Inspiracja motocyklami widoczna jest również wewnątrz – okrągły, analogowy prędkościomierz umiejscowiony na asymetrycznym wyświetlaczu LCD, wykończony frezowanym metalem z okrągłymi wycięciami, a także okrągłe, wykończone aluminium wentylatory.

Wnętrze jest tak funkcjonalne, jak i stylowe. Schowki umieszczone zostały w konsoli centralnej i drzwiach. Tylne fotele złożyć można na płasko tak, by móc przewieźć większe przedmioty.

Efektywne działanie

Samochód ekspozycyjny Aveo RS napędzany jest wysoce wydajnym silnikiem turbo 1.4 l Ecotec o mocy 138 KM (103 kW).

Sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów zaprojektowana została tak, aby zagwarantować moc wrażeń płynących z prowadzenia pojazdu.

Dla tego modelu projektanci stworzyli specjalną pokrywę silnika w grafitowo-szarym kolorze z wstawką z matowego aluminium. Nakrętki wlewu płynu chłodzącego i płynu wspomagania kierownicy wykończone zostały w kolorze lodowo-niebieskim, zaś otaczające środek pokrywy wloty powietrza, przypominające plaster miodu, wykończone zostały w kolorze matowego chromu tak, aby pasowały do kolorystyki kół.

Chevrolet już wcześniej ogłosił, iż nowy Aveo na rynek północnoamerykański produkowany będzie w zakładach montażowych Orion Assembly w Orion Township w stanie Michigan (USA) od roku 2011, co pozwoli na stworzenie w południowo-wschodniej części stanu 1 200 nowych miejsc pracy. Rozpoczęcie przygotowania zakładów Orion Assembly do produkcji modelu Aveo przewidziano na drugie półrocze 2010 roku.

Dane techniczne

Model Aveo RS
Stylistyka nadwozia/napęd: pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy samochód subkompaktowy ze skrzynią biegów zintegrowaną z mechanizmem różnicowym i napędem na przednie koła
Silnik: 1.4 l, turbodoładowany DOHC I-4 z VVT (138 KM / 103 kW – szacunkowo)
Skrzynia biegów: M32, sześciobiegowa, manualna 
Koła: 19-calowe

Źródło: GM, fot.: Chevrolet

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Toyota Auris 2010 - polska premiera

Toyota Auris 2010 - polska premiera

Toyota Auris zadebiutowała na europejskim rynku jako zupe... » ...więcej
Odświeżony Ford Mondeo - premiera w Monachium

Odświeżony Ford Mondeo - premiera w Monachium

Na rynku debiutuje odświeżony Ford Mondeo, którego mieliś... » ...więcej
Opel Meriva zdobywcą Złotej Kierownicy 2010

Opel Meriva zdobywcą Złotej Kierownicy 2010

Mistrz elastyczności zwycięzcą w kategorii pojazdów kompa... » ...więcej
Nowości Forda na rok 2010

Nowości Forda na rok 2010

W 2010 roku Ford of Europe planuje wprowadzenie na rynek gamy nowych modeli oraz nowatorskich roz... » ...więcej
Barack Obama po raz pierwszy za kierownicą Chevroleta Volta

Barack Obama po raz pierwszy za kierownicą Chevroleta Volta

Prezydent USA Barack Obama wypróbował samochód elektryczn... » ...więcej
Polecamy porady
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery