samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Jak zabezpieczyć lakier naszego samochodu na zimę?

Informacja prasowa / Data: 2009-12-28

Przygotowanie powłoki samochodu do zimy można podzielić na kilka etapów. Na początek doradzamy przegląd karoserii i bardzo dokładne oczyszczenie z zabrudzeń, starych powłok wosków, smoły czy asfaltu. Możemy tego dokonać używając specjalnych zmywaczy, są to płyny nieszkodliwe dla lakieru, przy czym świetnie radzą sobie z większością zanieczyszczeń. Nanosimy zmywacz na powierzchnię (czy to przy użyciu atomizera czy zwilżonej szmatki), pozostawiamy na chwilę, aby środek rozpuścił zabrudzenia, po czym czystą szmatką usuwamy go z powierzchni.

Na tym etapie możemy już sami stwierdzić, bez fachowej wiedzy, jaki jest stan lakieru na samochodzie. Czy zauważyliśmy jakieś ubytki na lakierze, czy tylko nasz lakier stracił dawny blask ?

Polerowanie

Jeżeli zauważymy ogniska korozji lub ubytki lakieru powinniśmy je zabezpieczyć i zatrzymać korozję. Przy większych uszkodzeniach polecamy wizytę u profesjonalisty, przy drobnych rysach możemy je samodzielnie usunąć.

Jeśli zarysowania nie są zbyt głębokie powinno wystarczyć wypolerowanie pastą polerską Easy marki Profix. Ziarno z jakiego składa się pasta, w czasie polerowania ulega samoczynnemu ścieraniu. Oznacza to, że na początku naszej pracy usuwa największe zarysowania, a w miarę postępu prac nadaje lakierowi coraz większy połysk.

Woskowanie

Końcowy zabieg zabezpieczający naszą powłokę to woskowanie. To dzięki niemu kolor lakieru nabiera głębi, uzyskuje połysk i staje się odporny na zabrudzenia. Do powierzchni lakieru pokrytej woskiem zanieczyszczenia nie przylegają w tak łatwy sposób, dzięki czemu auto może pozostać czyste przez dłuższy czas. Łatwiejsze i szybsze jest też mycie karoserii.

W pierwszym etapie nakładamy na całą powierzchnię przy pomocy delikatnej flaneli, odrobinę mleczka polerskiego Profix – Sealing Wax 4. Następnie pozwalamy mu wyschnąć na powierzchni, a w kolejnym kroku przy pomocy takiej samej flaneli wycieramy powierzchnię usuwając resztki wosku.

Zabieg ten należy powtórzyć raz lub kilka razy tej zimy, ponieważ trwałość takiego zabezpieczenia związana jest z warunkami pogodowymi oraz z tym jak często korzystamy z samochodu. Nie ma, co wierzyć w środki, które mogą zabezpieczyć lakier naszego samochodu na całą zimę. Tylko regularna dbałość o stan powłoki samochodu daje nam gwarancję jego wyglądu na dłuższy czas.

Źródło: Biuro Prasowe Multichem - Profix

Wasze komentarze:

Autor(ka): Nika
Data nadesłania:
  18.02.2010 18:10
Witam.

Muszę podziękować za zamieszczenie artykułu.

Na szczęście zdążyłem go przeczytać przed największymi mrozami :-)
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
  15.04.2010 22:46
swietna porada dla dbajacych i pojazdy
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Jak uchronić lakier przed korozją?

Jak uchronić lakier przed korozją?

Zima stanowi dla karoserii prawdziwą próbę czasu. Aby prz... » ...więcej

3 sposoby jak zaoszczędzić na ubezpieczeniu samochodu

Jak zaoszczędzić na ubezpieczeniu auta? Odpowiedź w stylu... » ...więcej
Uszczelki gotowe na zimę

Uszczelki gotowe na zimę

Ujemne temperatury w połączeniu z dużą wilgotnością powietrza to główne przyczyny przymarzania us... » ...więcej
Przegląd metod mycia samochodu

Przegląd metod mycia samochodu

Wydaje się, że umycie samochodu jest prostą czynnością. I w istocie tak jest. Jednak czynność tę moż... » ...więcej
Patrz jak cofasz

Patrz jak cofasz

Nawet 25% kolizji ma związek z cofaniem. To dużo, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że statystyc... » ...więcej
Jak bezpiecznie kupować  i wymieniać szyby w samochodzie

Jak bezpiecznie kupować i wymieniać szyby w samochodzie

Wskazując elementy zapewniające bezpieczeństwo w samochod... » ...więcej

Co zrobić z polisą OC po sprzedaży samochodu?

Większość kierowców wie, że polisa OC jest obowiązkowa dl... » ...więcej
Diody LED w oświetleniu samochodu

Diody LED w oświetleniu samochodu

Diody LED trafiają ostatnio coraz częściej do elementów oświ... » ...więcej
Polecamy porady
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery