samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Nowe Audi A8

Informacja prasowa / Data: 2009-12-01

Fascynujący sportowy charakter, innowacyjna technologia i najwyższy komfort: Audi wprowadza kolejną generację A8.

Nowy okręt flagowy demonstruje przewagę dzięki technice, jaką dysponuje marka z czterema pierścieniami – lekkie, aluminiowe nadwozie, mocne i efektywne silniki, udoskonalony system obsługi MMI, nowe systemy wspomagające kierowcę, całkowicie diodowe reflektory i eleganckie wnętrze, którego wykonanie jest na poziomie gwarantowanym przez manufaktury.

Ze wszystkimi tymi technologiami nowe Audi A8 stanowi doskonałą syntezę dynamiki, perfekcyjnej stylistyki i jakości oraz bezkompromisowej efektywności. A8 3.0 TDI z napędem na przednią oś, które pojawi się na rynku trochę później, emituje tylko 159 gramów CO2 na kilometr a zużycie paliwa - 6,0 litrów na 100km, jest najniższe w segmencie samochodów luksusowych.

„Nowe Audi A8 jest najbardziej sportową limuzyną w swoim segmencie” – wyjaśnia Ruppert Stadler, Prezes Zarządu AUDI AG. „Łączy ono liczne funkcje w nowy, inteligentny sposób. A język formy oraz wysoka jakość wnętrza nie mają sobie równych.”

Nowa luksusowa limuzyna, która znajdzie się w salonach na początku 2010 roku, jest technicznym dziełem sztuki. Jej eleganckie i zdradzające moc nadwozie wykonane w technologii Audi Space Frame (ASF) z aluminium, waży około 40 procent mniej od porównywalnej karoserii stalowej. Wnętrze zachwyca nowym, przejrzystym prowadzeniem linii i bezkompromisową jakością wykonania przepełnioną miłością do najmniejszych detali. Komfort we wnętrzu jest jak w pierwszej klasie – od nowego, nastrojowego oświetlenia po luksusowe, regulowane elektrycznie tylne siedzenia.

Audi A8 łączy nowy stopień inteligencji z wzorcowo prostą obsługą. Jego Multi Media Interface MMI wprowadza przełomową innowację: w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji posiada panel dotykowy. Przy jego użyciu kierowca może intuicyjnie sterować wieloma funkcjami, na przykład może wprowadzić punkt docelowy do nawigacji, pisząc litery na panelu.

MMI Navigation plus jest w nowy sposób połączony z udoskonalonymi systemami wspierającymi kierowcę i systemami zwiększającymi bezpieczeństwo. Z wyprzedzeniem odczytuje przebieg trasy i przekazuje dane do modułów sterowania automatycznej przekładni, reflektorów i ACC Stop & Go. Podwyższona inteligencja tych systemów pozwala na identyfikację kompleksowych scenariuszy i profilaktyczne wspieranie kierowcy. Jako nowe technologie debiutują asystent widoczności w nocy z funkcją identyfikacji pieszych, system bezpieczeństwa Audi pre sense oraz – w ciągu 2010 roku – wskaźnik ograniczenia prędkości.

Kolejnym rozwiązaniem w stylu Highend w nowym A8 są nowe, w pełni diodowe reflektory, które realizują wszystkie funkcje świateł wykorzystując LED. Nadają one luksusowej limuzynie niepowtarzalny wygląd, nawet w dzień, a przede wszystkim po zmroku. Ich rewolucyjna optyka oznacza pożegnanie z powszechnie stosowanymi dzisiaj modułami świetlnymi w formie tub. W pełni diodowe reflektory otwierają nowy rozdział w technice świateł.

Nowe A8 dostępne będzie początkowo z dwoma silnikami: 4.2 FSI o mocy 273 kW (372 KM) i 4.2 TDI o mocy 258 kW (350 KM). Krótko potem dołączy 3.0 TDI o mocy 184 kW (250 KM). Wszystkie jednostki mają zwiększoną moc i moment obrotowy, jednak ich zużycie paliwa zostało obniżone od 13 do 22 procent dzięki inteligentnym technologiom poprawiającym efektywność, takim jak system rekuperacji i innowacyjny Thermomanagement.

W późniejszym czasie pojawi się drugi wariant 3.0 TDI. Będzie miał moc 150 kW (204 KM), napęd będzie przenoszony na przednią oś a spalanie w cyklu EU wyniesie zaledwie 6,0 litrów na 100 km. Odpowiada to emisji CO2 159 g/km, co jest dotychczas niespotykanie niską wartością w segmencie aut luksusowych.

Nowa przekładnia tiptronic: osiem biegów dla większego komfortu i efektywności

Duży udział we wzroście efektywności ma także montowana seryjnie, nowa przekładnia. Pracująca niezwykle komfortowo ośmiostopniowa skrzynia biegów tiptronic ma krótko zestopniowane biegi, które jednocześnie zapewniają duży zakres przełożeń. Jest sterowana czysto elektronicznie elegancką dźwignią selekcyjną lub przyciskami na kierownicy. Stały napęd na wszystkie koła quattro jest sportowo dostrojony z podkreśleniem tyłu. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela dynamicznie siły między tylne koła; w A8 4.2 TDI należy on do wyposażenia seryjnego.

Także w dziedzinie zawieszenia nowe A8 udowadnia swoją pozycję najbardziej sportowej luksusowej limuzyny na rynku. Rozdział obciążeń osi jest zbalansowany, wszystkie wahacze kół są wykonane z aluminium. Pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension wraz z adaptacyjnym tłumieniem jest montowane seryjnie; jest ono częścią należącego również do wyposażenia seryjnego systemu Audi drive select. Jako element uzupełniający można wybrać dynamiczny układ kierowniczy.

 

Na polu multimediów Audi oferuje wiele atrakcyjnych elementów, w tym między innymi system nagłośnienia Bang & Olufsen z mocą ponad 1400 W i 19 głośnikami oraz nowoczesne usługi online. Nowe Audi A8 zyskało na dynamice, komforcie, prestiżu i inteligencji i w wielu dziedzinach wytycza nowe standardy.

Źródło: Audi, fot. Audi

Wasze komentarze:

Autor(ka): eeee...jakos...tam...
Data nadesłania:
  19.08.2010 19:43
Ta Audi to samochód, który mnie fascynuje.! Sport i wygoda... świetne;* marze o tym samochodzie;)
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Czy tak wygląda nowe Audi A4?

Czy tak wygląda nowe Audi A4?

Jutro Audi ostatecznie uchyli rąbka tajemnicy i zaprezentuje zdjęcia Audi A4 nowej generacji, któreg... » ...więcej
Audi A7 - nowe zdjęcia szpiegowskie

Audi A7 - nowe zdjęcia szpiegowskie

Audi A7 przechodzi wyczerpujące testy na drogach Austrii,... » ...więcej
Luksus w wielkim stylu: nowe Audi A8 L

Luksus w wielkim stylu: nowe Audi A8 L

Nowe A8 z pakietem supernowoczesnych rozwiązań jest uciel... » ...więcej
Władca Pierścieni - Audi A5 3.0 TDI

Władca Pierścieni - Audi A5 3.0 TDI

Kusi wspaniałymi kształtami autorstwa „Maestro De Silv... » ...więcej
Audi RS5 oficjalnie

Audi RS5 oficjalnie

Modele RS stanowią dynamiczną czołówkę w ofercie Audi. RS5 kontynuuje tę tradycję, która rozpoczę... » ...więcej
Historia Audi

Historia Audi

Audi jest obecnie jedną z trzech najbardziej rozpoznawalnych niemieckich marek samochodów. Dla wielu... » ...więcej
10 milionów Audi 80/A4

10 milionów Audi 80/A4

Koncern Audi wyprodukował już 10 milionów modeli 80/A4. » ...więcej
Nowy silnik BiTDI w Audi

Nowy silnik BiTDI w Audi

Audi ogłosiło, iż w modelach A6, A6 Allroad i A7 Sportback będzie dostępny nowy silnik wysokopręż... » ...więcej
Polecamy porady
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery