samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Alians Renault-Nissan, CAE oraz F.S.I. będą wspólnie projektować i produkować akumulatory do aut elektrycznych

Informacja prasowa / Data: 2009-11-10

Alians Renault-Nissan, CAE oraz F.S.I. podpisały list intencyjny w sprawie utworzenia spółki joint venture mającej zajmować się projektowaniem i produkcją akumulatorów do samochodów elektrycznych na terenie Francji.

Renault - akumulator do aut elektrycznych

Alians Renault-Nissan, Komisariat Energii Atomowej (CAE) i Strategiczny Fundusz Inwestycyjny (F.S.I.) podpisali pod patronatem francuskiego Ministra ds. Przemysłu, Christiana Estrosi, list intencyjny w sprawie utworzenia spółki joint venture mającej zajmować się projektowaniem i produkcją akumulatorów do samochodów z napędem elektrycznym.

Renault, Nissan i CAE zainwestują w ten projekt, wnosząc do niego wkład w postaci know-how technicznego oraz własnej infrastruktury. W ramach udzielania stałego wsparcia ze strony francuskich władz państwowych i prowadzonej przez nie polityki promowania samochodów o zerowej emisji, do projektu przyłączy się również F.S.I., wnosząc do niego wkład w wysokości 125 milionów euro. Ponadto w celu zapewnienia pełnego sfinansowania projektu, Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) wyraził gotowość przeanalizowania możliwości wniesienia kwoty mogącej sięgać nawet 50% całkowitej, wynoszącej 280 milionów euro pożyczki.

Działalność spółki joint venture utworzonej przez Renault, Nissana, CAE i F.S.I. skupiałaby się na prowadzeniu zaawansowanych prac badawczych, wdrażaniu do produkcji i recyklingu akumulatorów do pojazdów z napędem elektrycznym. Rozpoczęcie produkcji akumulatorów w ramach tej spółki przewidywane jest na połowę 2012 roku w fabryce w miejscowości Flins, usytuowanej w odległości 30 km od Paryża. Planowana docelowa zdolność produkcyjna zakładu powinna osiągnąć 100 000 akumulatorów rocznie. Wielkość inwestycji odpowiadająca pierwszej fazie realizacji tego projektu jest szacowana na 600 milionów euro.

Produkowane przez tę spółkę akumulatory będą mogły być sprzedawane każdemu producentowi samochodów. Alians Renault-Nissan chce produkować akumulatory w swoich europejskich zakładach usytuowanych na terenie Francji, Wielkiej Brytanii i Portugalii i wyposażać w nie własne, produkowane w Europie modele z napędem elektrycznym. Zamierzeniem Renault jest wykorzystanie akumulatorów produkowanych w fabryce we Flins w swojej gamie pojazdów z napędem elektrycznym, w szczególności w przyszłym elektrycznym modelu, którego zapowiedź stanowi samochód koncepcyjny Zoe Z.E. Concept i który będzie również produkowany w zakładzie we Flins. Spółka joint venture będzie też zajmowała się opracowywaniem technologii w celu recyklingu zużytych akumulatorów na terenie zakładu, wnosząc tym sposobem swój wkład w realizację zasad zrównoważonego rozwoju.

Rząd francuski podjął szereg inicjatyw na rzecz promowania transportu o zerowej emisji, wśród których należy wymienić publiczne i prywatne przetargi na zakupy grupowe, które umożliwiłyby utworzenie do roku 2015 rynku flotowego ok. 100 000 pojazdów, potwierdzenie wprowadzenia wyjątkowych dopłat w wysokości 5 000 euro na zakup auta z napędem elektrycznym do 2012 roku oraz rozwój stosownej infrastruktury poprzez zainwestowanie w nią 900 milionów euro ze Skarbu Państwa.

Renault - gama modeli Z.E.

Christian Estrosi, Minister ds. Przemysłu, oświadczył: "Z punktu widzenia rządu francuskiego rozwój środków transportu z napędem elektrycznym wychodzi naprzeciw podwójnemu, fundamentalnemu wyzwaniu - konieczności zapewnienia zrównoważonego rozwoju oraz wyzwaniu mającemu strategiczne znaczenie dla naszego przemysłu samochodowego, który musi dziś pójść w kierunku produkcji aut z napędem elektrycznym, jeśli chce w przyszłości pozostać konkurencyjny. Zaangażowanie państwa w realizację tego projektu stanowi wyraz głębokiego przekonania, że ekologia nie jest wrogiem przemysłu w ogóle, a przemysłu samochodowego w szczególności - wręcz przeciwnie, jest ona jego przyszłością!"

Zdaniem Carlosa Ghosna, Prezesa i Dyrektora Generalnego koncernu Renault-Nissan - "Dla osiągnięcia pełni swoich możliwości, transport o zerowej emisji wymaga nawiązania unikalnej współpracy między sektorem prywatnym i publicznym. Możemy sobie jedynie pogratulować dalekowzroczności i zobowiązania podjętego przez francuskie władze państwowe, CAE i F.S.I. do wspólnego inwestowania z Aliansem Renault-Nissan w rozwój samochodów o zerowej emisji."

Bernard Bigot z władz CAE dodał - "Dzięki swemu powszechnie uznanemu know-how w dziedzinie technologii energetycznych o niskiej zawartości węgla oraz technologii na rzecz zrównoważonego rozwoju, CAE stanie się kluczowym uczestnikiem programów badawczo-rozwojowych w ramach tejże spółki joint venture. Nasi partnerzy mogą liczyć na całkowite wsparcie ze strony zespołu badawczego CAE w dążeniu do osiągnięcia pozycji lidera na rynku pojazdów z napędem elektrycznym."

Gilles Michel, Dyrektor Generalny FSI, oświadczył: "Podczas gdy poprzez działanie FMEA (Fundusz Na Rzecz Modernizacji Producentów Wyposażenia Samochodowego), FSI przyczynia się do stabilizacji i wzmocnienia pozycji producentów wyposażenia samochodowego, to przyłączając się do tego przyszłościowego dla przemysłu samochodowego projektu pokazuje, jak wielkie znaczenie może mieć ten sektor dla zachowania konkurencyjności naszego kraju w przyszłości."

Alians Renault-Nissan

Utworzony w 1999 roku Alians Renault-Nissan sprzedał w 2008 roku 6.090.304 pojazdy. Alians stawia sobie za cel znalezienie się wśród trzech największych światowych producentów samochodów pod względem jakości, technologii i rentowności. W bieżącym roku Alians Renault-Nissan świętował dziesiątą rocznicę swojej działalności. Prowadzi konsekwentną politykę nawiązywania współpracy zarówno z firmami, jak i z instytucjami rządowymi. Do dzisiaj Alians podpisał w różnych częściach świata ponad 30 porozumień zmierzających do wprowadzenia na rynek pierwszych pojazdów z napędem elektrycznym już w roku 2010 i rozpoczęcia ich masowej sprzedaży w roku 2012.

CAE

CAE - publiczna instytucja badawcza - prowadzi działalność w trzech głównych dziedzinach: technologie energetyczne o niskiej zawartości węgla, technologie z zakresu zdrowia i informatyki oraz obrona i bezpieczeństwo. Jako jedna z czołowych europejskich instytucji w dziedzinie badań nad nowymi technologiami, CAE ma duże znaczenie dla przemysłu i gospodarki. Dotyczy to w szczególności jego laboratoriów usytuowanych w Grenoble, w których CAE opracowuje rozwiązania z zakresu Nowych Technologii Energetycznych (NTE) w następujących dziedzinach: transportu, energii słonecznej i energooszczędnego budownictwa, magazynowania energii oraz nanomateriałów.

F.S.I.

Spółka akcyjna, której 51% akcji należy do Kasy Depozytowej, a 49% do Skarbu Państwa francuskiego. FSI ma duże doświadczenie inwestycyjne – obejmuje mniejszościowe udziały we francuskich firmach realizujących wartościowe projekty przemysłowe mające duże znaczenie dla zapewnienia konkurencyjności gospodarczej.

Źródło: Renault, fot. Renault

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Wady w samochodach Nissan Micra

Wady w samochodach Nissan Micra

Przedsiębiorca Nissan Sales Central and Eastern Europe Kf... » ...więcej
Nissan Qashqai - elegancki huligan

Nissan Qashqai - elegancki huligan

Na początku 2011 roku sprzedaż Nissana Qashqaia przekrocz... » ...więcej
Nowe przepisy na parkingach oraz osiedlach

Nowe przepisy na parkingach oraz osiedlach

Z dniem 4 września 2010r. wchodzą w życie nowe przepisy, ... » ...więcej
Innowacyjna opona do samochodów elektrycznych

Innowacyjna opona do samochodów elektrycznych

Podczas odbywającego się we Frankfurcie 63 Salonu Motoryzacy... » ...więcej
Policja kontra właściciele luksusowych aut

Policja kontra właściciele luksusowych aut

Zakładanie blokad na koła może być męczące. No chyba, że ... » ...więcej
Nowy Megane Renault Sport

Nowy Megane Renault Sport

Nowy Megane Renault Sport Najnowszy model w ofercie seryjnie produkowanych samochodów sportowych Ren... » ...więcej
Polecamy porady
Wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego

Przed wymiana oleju dobrze jest rozgrzać wcześniej samochód aby poprawić płynność oleju i umożliw... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery