samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Załoga Abartha Grande Punto Mistrzami Europy

Informacja prasowa / Data: 2009-11-03

Giandomenico Basso wraz z pilotem Mitia Dotta, prowadząc samochód Abarth Grande Punto S2000 zdobyli tytuł Rajdowych Mistrzów Europy. Zajmując drugie miejsce w kończącym sezon "Rallye du Valais”, zespół Abartha zwiększył swoją przewagę nad drugim w klasyfikacji generalnej Michałem Sołowowem (Peugeot) do 22 punktów.

To drugi tytuł Mistrzów Starego Kontynentu dla duetu Basso – Dotta, którzy zwyciężyli w klasyfikacji generalnej w 2006 r., również prowadząc Abartha Grande Punto S2000.

Pochodzący z włoskiej miejscowości Cavaso del Tomba, 36-letni Giandomenico Basso przez całą swoją rajdową karierę ścigał się Abarthami. Pierwsza demonstracja ogromnego talentu kierowcy to rok 1998 i zwycięstwo w pucharze „Trofeo Cinquecento”. W 2006 roku Basso zdobył tytuł mistrzowski w serii IRC, a rok później został Rajdowym Mistrzem Włoch.

W obecnym sezonie kierowca Abartha pięć razy stawał na najwyższym stopniu podium: podczas rajdu 1000 Miglia we Włoszech, rajdu Bułgarii, na portugalskiej Maderze, podczas rajdu ELPA w Grecji oraz w Antibes we Francji.

Abarth Grande Punto S2000 przez cały sezon okazał się konkurencyjny na różnych typach nawierzchni, od krętych i wąskich partii asfaltowych podczas rajdów 1000 Miglia, Madeira, Valais, poprzez szybkie odcinki specjalne w rajdach Bułgarii i Antibes, aż po trudne szutrowe trasy podczas rajdu ELPA w Grecji.

W kończącym sezon rajdzie w Szwajcarii, celem Basso było jedynie zdobycie wystarczającej ilości punktów, aby utrzymać prowadzenie w klasyfikacji generalnej Mistrzostw i w konsekwencji zdobyć tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Pomimo tego, kierowca ukończył rajd na świetnym drugim miejscu.

Rajdowe Mistrzostwa Europy klasyfikacja generalna:

  1. Giandomenico Basso (I, Abarth) 122 punkty;
  2. Michał Sołowow (PL, Peugeot) 100;
  3. Corrado Fontana (I, Peugeot i Mitsubishi) 78;
  4. Krum Donkev (BG, Subaru) 43;
  5. Luca Betti (I, Peugeot) 34.

Klasyfikacja końcowa Rallye du Valais:

  1. Hotz-Ravasi (Peugeot 207 S2000), 2godz. 53min29.8s;
  2. Basso-Dotta (Abarth Grande Punto S2000) + 53.7s;
  3. Sołowow-Baran (Peugeot 207 S2000) + 5min27.7s;
  4. Gonon-Arlettaz (Subaru Impreza) + 6min34.5s;
  5. Bouffier-Gilsoul (Citroën C2) + 11min20.8s.

Źródło: Fiat, Fot.: Fiat

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Fiat Punto Evo

Fiat Punto Evo

Nowy Fiat Punto Evo, mający swoją światową premierę na ostatnim Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurci... » ...więcej
Zwycięstwo Basso dla Abartha w rajdzie Antibes-Azur

Zwycięstwo Basso dla Abartha w rajdzie Antibes-Azur

Załoga Giandomenico Basso i Mitia Dotta w samochodzie Abarth... » ...więcej
Ceny Fiata Punto Evo na rynku polskim.

Ceny Fiata Punto Evo na rynku polskim.

Fiat Auto Poland opublikował cennik nowego Fiata Punto Evo. » ...więcej
Premiera handlowa Fiata Punto Evo

Premiera handlowa Fiata Punto Evo

Nowy Fiat Punto Evo wchodzi oficjalnie do sprzedaży na rynku... » ...więcej
Krzysztof Hołowczyc - Mistrz Europy 1997

Krzysztof Hołowczyc - Mistrz Europy 1997

Rajdy samochodowe to sport obecnie nieco przysłonięty przez ... » ...więcej
Stylistyka Fiata Punto Evo inspiracją dla zespołu FIAT Yamaha Team podczas zawodów Moto GP na torze Estoril.

Stylistyka Fiata Punto Evo inspiracją dla zespołu FIAT Yamaha Team podczas zawodów Moto GP na torze Estoril.

Podczas wyścigu motocyklowego z cyklu Moto GP na torze Estoril, 4 października 2009, zespół FIAT Yamaha Team zaprezentował nowe barwy motocykli, dla których inspiracją był nowy produkt FIAT... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w zł... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej dota... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jest oczyszcz... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szybk... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona letn... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przewa... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w każdej ... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bieżnikowi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery